Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Back to happy Running; veel bewegen
bewegen

Back to happy Running; veel bewegen

De laatste keer sloot ik af met de mededeling dat ik weer verkouden was. Op dat moment was het nog een understatement want het werd alleen nog maar erger. Mijn vriend zorgde na het werk goed voor me met lekkere maaltijden en rust. Ik kon niet wachten om weer te bewegen en naar buiten te gaan maar het kon echt niet.

Zaterdag voelde ik me gelukkig goed genoeg om een rondje te gaan hardlopen, lekker bewegen. Rustig aan maar het was een activiteit en dat was echt wel lekker, in de middag sprong ik nog op de fiets naar mijn ouders. De zondag heb ik wandelend doorgebracht door Rotterdam, Schiedam en Krimpen aan de lek en dat leverde 1677 stappen op. Deze dag telt mee als een actieve dag door het wandelen.

Na deze twee dagen wist ik dat de activiteit weer opgepakt kon worden. Dus waar ik mee begonnen was na mijn verjaardag ging ik weer oppakken. Elke dag wil ik actief zijn. Actief zijn is een groot begrip en dat is dus heel makkelijk. Het maakt niet uit wat ik doe op een dag als er maar een activiteit inzit, dit kan wandelen, fietsen, hardlopen, traplopen, hoelahoopen, springtouwen, core workout, sportschool of iets heel anders zijn maar het gaat om bewegen. Van bewegen wordt ik gelukkig, ik voel me fijner in mijn vel, ben actiever in mijn bezigheden en het voelt gewoon goed.

Hoe mijn week eruit zag na en voor het werk met al het bewegen: Maandag sportschool, dinsdag hoelahoopen, springtouwen en traplopen, woensdag wandelen donderdag sportschool, vrijdag een ochtendwandeling, zaterdag 5 km tempo wandelen in 48 minuten, hoelahoopen, springtouwen, traplopen en zondag hardlopen en wandelen.

Lekker actief en dat nog met het warme weer. Juist met het warme weer ga ik naar buiten om even te wandelen. Even weg uit ons warme huis, ik voel me hangerig en dan weet ik dat als ik even wat ga doen ik erna actief ben nog wat kan lezen of werken en niet in slaap val. Ik neem jullie even mee op twee actieve dagen van de afgelopen week. Waarom maar twee van de zeven dagen? Nou de rest was niet heel heel interessant en heb ik weinig over te vertellen vandaar.

Zaterdag wandelen, hoelahoopen, springtouwen en traplopen

Heel de week zit ik in de airco dus heb ik weinig het idee hoe de warmte is. Natuurlijk merk ik het na het werk en in de nacht maar toch het is anders voor mijn man die heel de dag in ons oude warme huisje zit. Zaterdagochtend wordt ik rond 5 uur wakker, ik blijf nog even liggen maar ik stap al snel uit bed. Mijn kleding ligt al klaar dus hoppa kleding aan, appeltje eten, flesje water en ik kan naar buiten. Ik ga voor een wandeling met een flink tempo. Dat tempo ligt gemiddeld op de 9:41 per kilometer. Ik wandel naar de surfplas en geniet van de stilte, de vogels, de eenden, heel de natuur die ontwaakt. Ondanks dat het nog vroeg is zweet ik al wel een beetje en ik ben nog geen eens begonnen met de echte echte zweet sessie. Thuis ligt mijn bodyhoop en springtouw al buiten klaar zodat ik niet naar binnen hoef en gelijk verder kan. 20 minuten hoelahoopen, 10 minuten links 10 minuten rechts. 5 minuten touwtje springen en dat is echt zweten en killing voor de kuiten. Als afsluiter 5 minuten traplopen en dan ben ik echt rood aangelopen en ben ik na 80 minuten voldaan en zweterig. De dag kan beginnen.

Zondag hardlopen en wandelen

Zaterdag heb ik mijn ipod afgestoft en opgeladen. Wat er op mijn ipod staat? Start to run met Evy. Dus zondagochtend ben ik weer vroeg uit mijn bed, appeltje erin, flesje water, omkleden en naar buiten. Ipod mee en les 1 van start to run met Evy aan. Ik trainde de laatste weken met mijn eigen schema heel fijn maar ik had geen zin om op te letten wat ik moest doen, te letten op een trilling van mijn horloge of een afstand. Wat ik wel wilde? Genieten van het hardlopen en mijn omgeving. Dat lukte niet echt op deze manier dus pakte ik Evy erbij. Gewoon iemand die me verteld wat ik moet doen en wanneer. Ik liep een kilometer warm voor ik Evy aanzette en toen mocht ik beginnen. Eenmaal klaar kon ik maar één ding concluderen; ik had genoten. Genoten van mijn omgeving, het weer en mijn training. Dit is wat ik wil. Het waren hardloopminuutjes eerst 1 minuut gevolgd door een aantal keer 2 minuten en afsluitend met 1 minuut. Hoeveel keer ik 2 minuten heb moeten hardlopen echt geen idee en dat is goed want dat betekend dat het lekker was en ik niet geteld heb hoe lang het duurde en hoe vaak ik nog moest. In de middag toen ik een beetje suf werd ben ik nog gaan wandelen en erna was ik weer een beetje fit.

Zo dat was mijn actieve week na een week echt bagger. De trainingen voor de komende weken staan in mijn agenda en dan ga ik eens kijken hoe ik deze ga vinden. Ik heb er in ieder geval zin in.

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Patricia is Grafisch Vormgever, blogt op www.blog.donderdesign.nl, leest, fotografeert en sinds 2012 niet meer te stoppen met hardlopen. Het meer bewegen werd een passie, een moment voor haar zelf, om na te denken en te genieten. Ze begon met een 6.8 km wedstrijd gevolgd door een 10 & 15 km en in oktober 2015 liep ze haar eerste halve marathon. Haar focus is nu sterk genoeg worden om een marathon te lopen en wel die van Rotterdam

Geef een reactie