Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Core, armen, benen en rennen maar

Core, armen, benen en rennen maar

Nieuwe week, nieuw schema en een nieuwe kans op een fijn rondje van 3 km. De focus ligt bij mij op mijn gehele lichaam, want mijn core, armen en benen komen allemaal aan bod in mijn nieuwe oefeningen. Dit vind ik erg fijn, want alleen een sterkere arm/rug heb ik wel graag, maar de rest moet ook sterk worden/blijven. Nieuwe oefeningen betekent gegarandeerd spierpijn en ik wil natuurlijk ook lekker rennen. Deze week werd het ook steeds kouder en heb ik een ware ijsbaan voor de deur gekregen. Zie bovenstaande foto, dat was alleen maar glad. Toch was er een plekje om een work-out te doen en te hardlopen. Ik neem je weer mee met een kijkje in mijn week.

Core, armen, benen en rennen maar

Maandagavond om half zes had ik een afspraak met mijn trainer/fysio. Terwijl hij een schema maakte, mocht ik even een warming-up doen. Mijn warming-up deed ik op een fiets. Na 10 minuten kwam hij me halen en namen we het schema door. Hij deed de oefeningen voor en ik moest ze een aantal keer nadoen. De oefeningen zijn afwisselend en een aantal kan ik ook thuis doen. Dat ik er een aantal thuis kan doen vind ik altijd wel fijn, een beetje extra trainen kan geen kwaad en ik hoef er dan niet voor naar de sportschool. Ik heb zin in mijn schema en ben heel benieuwd hoe het over drie weken zal zijn als we een afspraak hebben om te kijken hoe ver ik ben.

Core, armen, benen en rennen maar

Op Facebook kwam er een vraag over mijn oefeningen. Ik had bovenstaande foto geplaatst. Het is een soort stoeltje waarmee je oefeningen kan doen. Wanneer je erop gaat zitten zal je merken dat je heen en weer gaat wiebelen. Het is dan ook de bedoeling dat dit stoeltje je oefening zwaarder maakt doordat je stabiliteit weg is. Mijn oefening is niet dat ik erop moet gaan zitten, maar ik moet mijn voeten erop plaatsen. Ik lig op de grond met mijn voeten op het stoeltje en moet dan een bruggetje maken en mezelf weer laten zakken. Wat ik merk is dat ik veel meer alles aan moet spannen om niet heel erg te gaan wiebelen en dat is precies de bedoeling.

Core, armen, benen en rennen maar

Woensdagochtend zat ik in de auto en er kwamen zoveel nummers voorbij op de radio waar ik normaal gesproken mee ga hardlopen dat ik nog meer zin kreeg om in de avond na het werk te gaan hardlopen. Bij thuiskomst heb ik dan ook gelijk alles neergegooid en op jacht gegaan naar mijn hardloopspullen. Het was echt op jacht, want we zijn een beetje aan het opruimen/verplaatsen in huis waardoor ik niet alles meer kan vinden. Met verkeerde sokken, de mp3-speler van mijn vriend en heel veel zin stond ik dan een half uur later eindelijk buiten. Ik begon met hardlopen richting de dijk, het ging lekker en terwijl ik liep wist ik wat ik ging doen. Ik wilde kijken hoe deze dag de 3 km zou gaan. Na 1 km liep ik nog steeds lekker en liep ik de dijk weer af om het dorp in te gaan. Soms voel je het gewoon dat het goed gaat en zo ook deze avond. Ik kon met gemak de 3 km voltooien en daar werd ik erg blij van; het was lang geleden dat een run zo goed voelde.

Core, armen, benen en rennen maar

Vrijdagavond begon ik dan echt met mijn nieuwe schema, alles op het schema moest 1x gedaan worden. Alle oefeningen deed ik netjes 15 of 16 keer, afhankelijk van wat erbij stond. Bij de laatste begon ik mijn armen flink te voelen, maar ik maakte het netjes af voor ik ging uitlopen op de loopband. De volgende dag kwam de spierpijn in mijn benen en armen. De spierpijn besloot ik eruit te fietsen door naar mijn ouders te fietsen. Dijk op en ongeveer 4,5 km fietsen. Dit was geen uitfietsen meer, want er stond een wind, dat was flink trappen op de dijk. De weg naar huis terug hoefde ik niet meer te doen, want mijn vader bracht me thuis omdat het enorm hagelde en waaide. Mijn fiets haal ik binnenkort op door naar ze te gaan hardlopen.

Core, armen, benen en rennen maar

Het hagelen ging in de middag verder en in de avond mengde dit met sneeuw en miezer. De volgende ochtend was het een ijsbaan op een deel van de trap. Voor de deur was er nog een stukje vrij en de rijweg was vrij van sneeuw of ijs. Ik begin met 6 minuten touwtjespringen. Het traplopen is wat uitdagend aangezien het middenstuk en een kant van de trede glad is. Ik besluit daarom vijf treden op te gaan en dan weer naar beneden en dit 3 minuten. Het liefst had ik wat sprintjes willen doen maar dat lijkt me niet verstandig met de wat gladde paden. Ik loop over de rij weg, kijk of ik een pad in kan maar overal waar ik heen ga is het enorm glad. Na een kilometer sta ik weer thuis en heb ik toch op een lekker tempo gelopen: in 6’56” was ik klaar met mijn kilometer, heerlijk.

Een fijne week en zo ga ik doorbouwen. Hoe was jouw week?

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Patricia is Grafisch Vormgever, blogt op www.blog.donderdesign.nl, leest, fotografeert en sinds 2012 niet meer te stoppen met hardlopen. Het meer bewegen werd een passie, een moment voor haar zelf, om na te denken en te genieten. Ze begon met een 6.8 km wedstrijd gevolgd door een 10 & 15 km en in oktober 2015 liep ze haar eerste halve marathon. Haar focus is nu sterk genoeg worden om een marathon te lopen en wel die van Rotterdam

Geef een reactie