Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Dankbaar voor kleine effectieve trainingen

Dankbaar voor kleine effectieve trainingen

Wat zo’n griepje/hoestbui met mijn lichaam doet is niet normaal. Het vreet mijn energie weg. Energie waar ik zo van hou. Energie om lekker te werken en erna nog even te gaan sporten. Nou, dat sporten kostte deze week meer zweet dan normaal bij minimale activiteit. Toch ben ik dankbaar voor deze kleine effectieve trainingen.

Maandagavond begon ik rustig met de crosstrainer niveau 4 en makkelijk parcours met maar een paar heuvels en 15 minuten. Na de vijftien minuten stond het zweet al op mijn rug. Vervelend? Nee zeker niet. Lekker dat zieke gevoel eruit. Hierna ging ik nog wat oefeningen op de vloer doen, maar niet veel voordat ik tien minuten op de loopband ging wandelen. Ik noem het wandelen, want veel harder ging ik niet. Een rustig begin waarvan ik enorm ging zweten maar wel een voldaan gevoel van kreeg.

Dinsdagavond wilde ik gaan hardlopen. Het was nog licht toen ik thuis kwam. Helaas bleef ik te lang kletsen met mijn vriend en was ik zo enorm langzaam met omkleden dat het inmiddels donker was. Het donker vond ik nog het minst erge. Dat de regen met bakken uit de hemel kwam, dat was wat minder. Ik wilde niet meer. Mijn vriend keek me aan: “Ga je nu niet meer? Mijn moeder zei al, gaat heus minder worden.” Doei hé! Die woorden die wil ik niet horen en dat weet hij maar al te goed. Al snel merkte ik dat mijn schoenen totaal niet tegen de regen kunnen. Maar na nog geen kilometer al omdraaien daar doe ik niet meer aan. Ik liep verder en verder. Ik sprak met mezelf af dat ik minimaal 1,5 km heen moest lopen, want dan heb ik minimaal 3 km gelopen. Bij 1,5 km voelde ik de regen al minder dus maakte ik er 2 km van. Ik keerde om en geen terug. Dat ging moeilijker. Een hoestbui zorgde ervoor dat ik moest wandelen, maar door even wat rustiger te doen kon ik erna weer verder. Zo maakte ik een natte 4 km.

Het tweede sportschool bezoek van de week ging niet al te best. Na een week werken en een korte nacht was ik niet topfit. Gelukkig was ik niet de enige. Rianne (mijn zus) was ook niet in haar element. We gingen eerst wandelen op de aparte loopband. Dit is een soort rad. Ik liep een lekker tempo en was na 15 minuten goed opgewarmd om meer te kunnen doen. Dat meer doen bestond uit een klein rondje langs de toestellen. Het ging allemaal wat minder aangezien ik mijn rib kapot gehoest heb. Een gevoel wat niet fijn is en sommige bewegingen zijn dan echt niet leuk om te doen.

3’43″/km
Zaterdagochtend waren we maar met z’n tweeën bij de training. Beiden niet topfit, maar dat kon Ilona niks schelen. We hebben toch een doel, dus we gaan werken. Werken deden we. Tijdens mijn 100 meter-sprint haalde ik een pace van 3’43”. De training was pittig. Door de tegenwind en een volle neus vond ik het ademhalen best lastig. Totaal hebben we iets meer dan 5 km gelopen en hebben we echt alles gegeven wat we in ons hadden. Erna was ik best op, maar het voelde uitermate goed om gedaan te hebben.

Hardlopen met de meiden van JKR
Zondag was het eindelijk zover, de meiden kwamen naar Rotterdam. Ik krijg steeds meer fijne plekjes in Rotterdam om te hardlopen, maar favoriet blijft toch het Kralingse Bos. Het uitzicht over de plas, het lopen over de steigers, het uitzicht op de skyline en de hele sfeer. Bij deze sfeer hoort een blauwe lucht en een zonnetje. Eerst waren de voorspellingen niet best, maar dat draaide bij. Het bleef hard waaien maar dat was niet erg. De reactie van de meiden toen we over de steigers hadden gelopen was zo leuk. Over de steigers lopen vind ik zo magisch. Ik heb het idee of ik over het water loop en er verder niks is. Zo mooi en speciaal is dat. We liepen een rondje van 5 km en hebben heerlijk genoten, gelachen, gekletst en gegeten. Het was top!

Uit alle enthousiaste reacties heb ik wel begrepen dat het Kralingse bos vaker bezocht gaat worden. Geen probleem meiden. We hebben een hoop mooie plekjes nog niet gezien. Een lange zomerdag met zwemmen in het water een hapje en een drankje erbij lijkt me ook niet verkeerd.

De aankomende week staat in het teken van de laatste voorbereiden op de CPC. Ik sta zondag klaar om de 10 km te gaan lopen waar ik enorm zin in heb. Deze week wil ik dan ook meer letten op rust. Wanneer ik thuis kom rustig even zitten voordat ik van mijn werk gelijk door ga met andere activiteiten. Rond 10 uur naar mijn bed. Zaterdag nog een rondje hardlopen en na de boodschappen rust. Nagels lakken  en spullen klaar zetten.

Wie zie ik in Den Haag? Mocht je in startvak 2 staan en je ziet me, zeg hoi. Altijd leuk.

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Patricia is Grafisch Vormgever, blogt op www.blog.donderdesign.nl, leest, fotografeert en sinds 2012 niet meer te stoppen met hardlopen. Het meer bewegen werd een passie, een moment voor haar zelf, om na te denken en te genieten. Ze begon met een 6.8 km wedstrijd gevolgd door een 10 & 15 km en in oktober 2015 liep ze haar eerste halve marathon. Haar focus is nu sterk genoeg worden om een marathon te lopen en wel die van Rotterdam

One Comment

  • Petra

    4 maart 2015 at 09:38

    Oeeh, jaa! Ik zie al een mooie dag in Rotterdam voor me. Prach-tig weer, eerst een rondje lopen en dan ergens neerploffen en de rest van de dag picknicken, barbecuen, zwemmen, zonnen, kletsen… Wanneer spreken we af? (Of doen ze dit niet in het Kralingse bos? Dan moeten jullie naar Zaandam komen om dit in het Twiske of Jagersplas te doen, haha)

    Beantwoorden

Geef een reactie