Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

De Real Meal Challenge

De Real Meal Challenge: onze conclusie

Op 7 maart zijn wij gestart met De Real Meal Challenge en vorige week, op 7 april is de challenge gestopt. Een maand lang leven volgens de regels van Noakes. Hoe onze 4 weken zijn geweest kan je hier terug lezen. Vandaag vertellen we jullie onze ervaringen. Wil je meer informatie over wat De Real Meal Revolution precies inhoud, dan kan je dat lezen in onze eerste blog. Kort samengevat, de real meal challenge is een levensstijl waarin je koolhydraatarm, vetrijk eet en niet uit voorbewerkte zakjes of pakjes eet. Producten als pasta, aardappelen of rijst zijn verboden maar je eet wel veel zuivel, vet, vlees en heel veel groenten. De basis is zo vers mogelijk eten. Je leert creatief zijn met eten maar het doel is vooral dat je energieker wordt. Niet iedereen is het eens over het feit dat het koolhydraatarm is maar dat is voor ieder persoonlijk. Wij, Josianne, Patricia en Zélia hebben het nu 4 weken uitgeprobeerd. De een was enthousiaster dan de ander maar we hebben allemaal wel wat van geleerd. 

De Real Meal Challenge: onze conclusie

De Real Meal Challenge conclusie van Zélia

Ik ben om! Zoals ik al eerder vertelde, ik ben al wat langer bezig om minder koolhydraten te eten en dat bevalt me heel goed. Los van het feit dat ik 5 kilo kwijt ben geraakt, nog net voor de marathon voel ik me overdag energieker dan eerst. Vaak kreeg ik na de lunch (lees: 4 boterhammen) een grote after diner dip. Moe en futloos. Nu ik dat niet meer eet kan ik na mijn lunch rustig weer door met werken. Ik voel me fijner en ook beter geconcentreerd. Nu is bij mij niet het probleem dat ik veel snoep. Daar heb ik ook totaal geen last van gehad. Het avondeten was wel altijd een dingetje. Wat gaan we maken? Mijn vriend is zelf heel erg van het eten van brood, pasta, rijs of aardappelen. Dat is hij nu niet meer. Van mij hoefde hij niet mee te doen maar hij wilde het ook uitproberen en hij voelt zich ook veel beter. Beide hebben we minder buikpijn of last van onze darmen. Hij eet overdag nog wel boterhammen maar in vergelijking met daarvoor zijn dat heel wat boterhammen minder. Het is daarom ook geen verrassing dat ik deze challenge als een geslaagde challenge zie en ermee door ga. Ik volg 80% van de regels want ik eet namelijk nog steeds wel rode bieten of fruit. Ik hoef niet tussen de 20 en de 50 gram koolhydraat te zijn per dag om in ketose te gaan. Dat is met het vele sporten niet realistisch en daarbij, ik eet dus wel fruit maar ik let er vooral heel erg op.

Ik ga er in ieder geval mee door! En ik heb nu geleerd hoe je kan genieten van een bord vol courgette spaghetti!

De Real Meal Challenge conclusie van Josianne

Voordat we begonnen met de challenge vond ik het best wel spannend: hoe moet ik ooit zo creatief worden met eten? Zou ik echt van m’n suikerverslaving af komen? Ik snoepte echt heel veel en dat was voor mij de grootste reden om aan de challenge mee te doen. Daarnaast was ik ook heel benieuwd wat het met me zou doen als ik geen brood, rijst, pasta en aardappelen zou eten.

In het begin ging het heel goed; ik hield me goed aan de regels van de challenge en ik snoepte niet. Maar toen kreeg ik het druk: druk met werk én met een verbouwing die er langzaam aan zat te komen. En die verbouwing zit ik op dit moment midden in. Daardoor heb ik de regels laten varen. Na een dag klussen was ik ongelooflijk blij als ik een flink bord spaghetti kon eten in plaats van alleen maar groente en wat vlees. Ook het niet-snoepen is er daardoor bij in geschoten. Hoe lekker als je even een snoepje kunt nemen tijdens je kluspauze? Ook had ik een aantal etentjes afgelopen maand en dan wil ik toch wel echt een toetje.

Hoewel ik de laatste twee weken eigenlijk niet echt meer op de challenge heb gelet, ben ik me wel veel bewuster geworden van wat ik eet. Tijdens de challenge at ik veel salades op werk en nu eet ik weer brood, waardoor ik na de lunch toch wel een dipje heb. Ook weet ik dat ik niet zoveel koolhydraten nodig heb als ik een dag niet sport.

Hoewel de challenge niet helemaal geslaagd is, wil ik na de verbouwing en verhuizing wel een aantal dingen weer oppakken: weer wat minder snoepen, en vooral ook minder koolhydraten.

De Real Meal Challenge conclusie van Patricia

Ik zag na het lezen van het boek best op tegen de challenge, ik was net een maand gestopt met cola drinken en las dat ik veel lekkers niet mocht in de challenge. Gelukkig mocht ik ook veel lekkers wel zoals vlees, ik hou van vlees en eieren gelukkig ook. Dit maakte het een stuk positiever.

In het begin konden jullie lezen dat ik mee ging doen aan deze challenge om mijn laatste suikerbehoefte kwijt te raken en een gezondere eetstijl te creëren. Door de Real Meal Challenge ben ik bewuster van wat ik eet, eten wij thuis gezonder en gevarieerder. Ik heb nieuwe dingen geprobeerd en geleerd anders te eten. Spontaan wat door het eten gedaan zoals spekjes bij de boontjes of zelfs pijnboompitjes. De nieuwe dingen die ik geprobeerd heb staan zelfs nu op ons lijstje om vaker te eten. Ik had nog nooit zalm gemaakt, wel rauwe zalm maar nooit in een pan even gebakken. Nu vraag ik me echt af waarom niet het is ontzettend lekker namelijk. Ik ben bewuster geworden van wat ik eet en dat kan ik merken, ik kan geen hele zak drop meer opeten en die zak chips is na een handje of twee weer dicht. Wat ik dan merk? Ik word van te veel drop nu misselijk en dat heb ik nog nooit gehad. De eerste twee weken voelde het makkelijkst, de laatste twee het moeilijkst. Ik probeerde een balans te zoeken tussen goed en “slecht” en ben zo doorgegaan.

Ik verwacht niet dat ik ooit helemaal via de Real Meal Revolutie zal gaan eten maar het heeft me wel bewuster gemaakt van wat ik eet, beter in de ochtend, dat ik meer groentes en vetten moet en kan eten. Ja kan eten want na drie jaar heb ik weer een speklapje gegeten en mijn maag accepteerde het gewoon. Ik vind het fijn dat ik mee mocht doen aan deze challenge en heb mogen ervaren wat eten met je doet.

Wil jij ook een keer een lekkere courgette spaghetti maken of ben je benieuwd naar het boek? Check onze instagram account! Wij geven namelijk iets heel tofs weg, wees er snel bij want de winactie duurt maar tot vrijdag! 

De Real Meal Challenge: onze conclusie

Ben je benieuwd naar het boek? Je kan de De Real Meal Revolutie bij o.a bol.com kopen voor 24,99 euro  (affiliatelink) 

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

In 2012 begon Zélia met hardlopen. In eerste instantie om af te vallen maar al snel merkte ze dat het verslavend werkte. Begin 2013 liep ze haar eerste halve marathon en sindsdien is lange duurlopen haar favoriet. Afvallen deed ze niet zo snel en dat had een reden, eetverslaving. Nu is Zélia bezig om gezond en goed te eten. Met ups and downs maar de wil is er. In 2015 liep ze haar eerste marathon in Parijs en in 2016 haar tweede die anders verliep dan gehoopt. Nu is ze moeder van een prachtige dochter en is nu bezig met het vinden van een ritme want in 2019 wil ze opnieuw de marathon van Parijs lopen. Of zal ze toch in 2018 een marathon lopen....? Naast hardlopen heeft Zélia een eigen interieurontwerpbureau Studio ZLwaar ze interieurontwerpster en interieurfotograaf is.

Geef een reactie