Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

De Real Meal Challenge: week 1

Vorige week vertelden we jullie dat wij de challenge zijn aangegaan met De Real Meal Revolutie. Kort gezegd, focus op voeding. Het doel is om bewuster te gaan eten, weten wat je in je mond stopt. In De Real Meal Revolutie leggen een professor, een chef-kok en een voedingsdeskundige uit hoe we weer kunnen gaan eten wat goed voor ons is: vetrijk, koolhydraatarm en suikervrij. Geen voorverpakte troep maar veel groenten, vlees, vis, kaas, noten en vet. Want vet is lekker en geeft langdurig energie. Koolhydraten verzadigen je hongergevoel niet – ze stimuleren het juist. Bovendien, zo laat professor Noakes zien, leiden ze tot de aanmaak van insuline. Dat is dé veroorzaker van o.a. obesitas en diabetes, en bijzonder schadelijk voor mensen met insulineresistentie. Wij zijn nu een week verder en dat gaat niet zonder slag of stoot. Lees onze ervaring van de eerste week.

De Real Meal Challenge van Zélia

Misschien heb ik al een beetje ‘vals’ gespeeld. Niet qua eten maar qua timing. Toen ik bij een voedingsdeskundige liep, kreeg ik ook te horen dat ik minder koolhydraten moest eten. Nadat ik sportvasten had gedaan merkte ik enorm verschil in mijn energielevel. Ik was energieker, voelde me 10x beter en ik had minder last van buikpijn. Op 1 maart was ik voor mezelf begonnen voor ‘De nieuwe Zeel’. Een nieuwe start, een soort van nieuwjaar maar dan op 1 maart. Sindsdien eet ik dus ook minder koolhydraten en het bevalt me eigenlijk heel goed. Goed, de meeste weten wel hoe mijn liefde voor eten. Zo niet, check dan nog even dit blogje waar ik over mijn eetprobleem schreef. Ik heb namelijk niet echt een suikerverslaving. Snoepen doe ik bijna niet en frisdrank drinken ook niet. Ik vreet gewoon heel veel. Niet eten maar echt kanen/vreten tot ik buikpijn krijg. Een bord met pasta en kaas? Kom maar! Goed, terug naar De Real Meal Revolutie. Ik was al dus bezig met minder koolhydraten maar tijdens deze challenge mag ik nog minder. Oei! En dat terwijl ik binnenkort een marathon ga lopen.. Slim? Weet ik niet, maar het voelt tot nu toe goed.

De Real Meal Challenge: week 1

Eet je dan alleen maar salades? Neuh! Ik hou bv van gegrilde groente uit de oven met een lekker stuk vlees! Maar ook bloemkoolpuree was zeker de moeite waard. Ik ga ook niet liegen, het is soms best moeilijk om niet standaard naar aardappelen of pasta te grijpen. Mijn vriend eet dat namelijk wel gewoon (al wil hij nu ook minderen). Als ik kijk naar mijn bord vol groente en vlees/vis en naar zijn bord met groeten, koolhydraten en vlees, dan kan ik wel een beetje jaloers zijn maar damn.. die groente vullen ook! In de ochtend neem ik over het algemeen standaard een gebakken ei of omelet met champignons. Tijdens deze challenge mag ik gewoon spek! Terwijl ik altijd dacht dat spek ongezond was. Natuurlijk wel in porties en niet een kilo maar je snapt mijn punt wel.

De Real Meal Challenge: week 1

De Real Meal Challenge

Heb je dan geen zwakke momenten gehad?

Er is 1 avond dat ik me er niet heb aan gehouden. Donderdag ging ik naar een concert en dat wist ik al ruim voor de challenge. Ik had namelijk gezegd dat ik geen alcohol zou gaan drinken vanaf 1 maart tot de marathon. Een wijntje of een biertje zo af en toe vind ik heerlijk. Dus ik wist ook al dat ik donderdag een biertje zou drinken. Ik weet niet of het aan het merk bier lag (Heineken vind ik niet te zuipen) of vanwege de challenge maar ik kreeg me toch een partij buikpijn na het drinken van dat biertje! Niet normaal.

De eerste week is goed gegaan. Ik kijk bewuster naar de etiketten. Zo gingen we gisteren na het sporten naar de AH om een maaltijdsalade te kopen. Ik schrok zo van de aantal koolhydraten dat ik de salade maar zelf ging maken. De salade die ik wilde bevat 45 gram koolhydraten en die van mij? 15,9 gram. BAM! En hij was goddelijk!

Leuk feitje voor mij, want ik doe het ook om af te vallen. Ik ben 1,5 kilo kwijt geraakt sinds vorige week. En tijdens de eerste week 1,3 kilo. In totaal dus 2,8 kilo in twee weken. OH YEAH!

De Real Meal Challenge van Josianne

Pfoeh, dit was pittig. Ja, ik steek het niet onder stoelen en banken. In het introductie-stuk vertelden we al dat ieder haar eigen redenen heeft om hieraan mee te doen en mijn reden was dat ik echt wat minder wil snoepen. Ik zal heel eerlijk tegen jullie zijn: ik at iedere avond wel chocola (of een andere snack), en dan niet 1 blokje, nee hoor: gerust een hele reep. Avond na avond. Hierdoor voelde ik me ook wel een tikje verslaafd aan suiker. Maar als je ergens aan verslaafd bent, is het ook heel moeilijk om hier vanaf te komen, en dat heb ik afgelopen week wel gemerkt.

 photo Real Meal challenge week 1 1_zpsmj3c46zi.jpg
Toch heb ik het heel goed vol gehouden, en heb ik uiteindelijk alleen op vrijdagmiddag wat popcorn gegeten (mag eigenlijk niet omdat het maïs is). Op zaterdag heb ik wel iets meer gesnoept: ’s middags een warme chocolademelk met slagroom op het terras en ’s avonds bij een barbecue nog een warme chocolademelk met slagroom, een apfelstrudel en een aantal marshmallows. Nee, niet gezond. Voel ik me slecht daardoor? Nee (niet meer). Op zaterdagmiddag dacht ik wel even: shit, waar ben ik mee bezig? Kan ik niet eens een week zonder suiker? Maar later dacht ik: doe even normaal! Ik heb de hele week al supergezond gegeten, een warme chocolademelk kan echt wel.

De Real Meal Challenge
Naarmate de week vorderde had ik ook steeds minder drang om iets te snacken. Op werk sowieso, daar zorgde ik dat ik genoeg bij me had (gezonde dingen), ’s avonds vond ik dit in het begin van de week nog wat lastig. Vooral omdat Niels en ik naar de bioscoop gingen en ik toen eigenlijk wel heel veel zin had in zoete popcorn. Uiteindelijk zat ik er met een flesje water, en de film was gelukkig zo spannend dat ik het doelloos popcorn eten ook niet eens mistte!

De Real Meal Challenge
Maar waar snackte ik dan wel mee? Worteltjes met hummus, zelfgemaakte zadencrackers met kaas, komkommer of niks! M’n lunch was elke dag zo uitgebreid dat ik de rest van de middag ook helemaal geen honger meer had en dus niks hóefde te snacken.

Een ander puntje waar ik deze week mee zat was het pasta, rijst & aardappelen eten. Dit deden we namelijk bijna iedere avond en dat is tijdens de real meal challenge verboden. Maar gelukkig was daar het kookboek! Met volop ideeën waar we voor elke avond wel uit konden putten: in de oven bereidde kip, een gehaktschotel met bloemkoolpuree (i.p.v. aardappelpuree, tip!), en verder gewoon wat vlees met heel veel groente. Dit ging me een stuk makkelijker af. Ik heb de pasta, rijst & aardappelen niet eens echt gemist (al vind ik spaghetti nog steeds wel héél erg lekker).

De Real Meal Challenge van Patricia

Zaterdagmiddag laat krijg ik het boek De real meal revolution binnen. Geen tijd meer om naar de supermarkt te gaan dus lees ik het boek en bekijk ik wat ik in huis heb voor maandag. Gelukkig heb ik een aantal dingen in huis maar pffff ik zie er wel een beetje tegenop. We zien wel hoe het gaat deze week. De wekker wordt voor elke dag op 6 uur gezet want een ontbijtje is niet meer even een beschuitje smeren. Nee, ik maak elke morgen een omelet. De ene dag met kaas en de andere dag met kaas en ham. Niet heel afwisselend maar zeker anders voor mij want al jaren eet ik een beschuitje met vlokken. De eerste drie dagen vult deze maaltijd goed en heb ik pas rond de lunch honger maar donderdag heb ik al eerder honger en los dit op met een stukje komkommer. Het is niet genoeg en naast mijn salade eet ik nog een broodje. De rest van de week gaat het ontbijt weer super.

De lunch is net als mijn ontbijt meer werk als normaal. Geen twee boterhammen op elkaar met wat beleg ertussen. Ik maak salades klaar. Elke dag zet ik een andere salade voor mezelf klaar. De basis is wel een beetje hetzelfde maar door iets toe te voegen is het net anders. Met ham, spekjes, ei, komkommer, nootjes, tomaat, Parmezaanse kaas, avocado of carpaccio maak ik elke dag weer een lekkere salade. Ik vind het heerlijk om een salade te eten in plaats van brood. Alleen donderdag had ik er dus een broodje naast omdat ik te veel honger had.

De Real Meal Challenge: week 1

Het avond eten gaat bij mij niet volledig volgens De real meal revolutie. Ik wil beter en gezonder eten maar niet afvallen. De afgelopen maand ben ik al wat kilo’s kwijt geraakt omdat ik gestopt ben met cola drinken. (Hoe mij dat verging kan je op mijn blog lezen). Na een paar dagen merkte ik dat ik een kilo minder woog, ik val ook nog steeds af doordat ik geen cola drink maar wil niet heel veel meer kwijt. Ik heb daarom besloten om in de avond wel wat aardappels bij mijn eten te nemen. Niet zoveel als normaal maar wel een klein beetje. Ik at deze week veel kip (blij dat kip mag), ik at meer groente en zondag maakte ik voor het eerst zalm. En de zalm was zo ontzettend lekker. Dit was zo lekker dat wij dit vaker gaan eten.

De Real Meal Challenge

De eerste week is voorbij en al met al is het me toch wel meegevallen. Ik heb het een klein beetje aangepast zodat het voor mij goed voelt. Heb ik nog toegegeven ergens aan? Ja zeker een cupcake op opa zijn verjaardag. Op de verjaardag van mijn werkgever sloeg ik elke keer het gebak af.

En nu gaan we de tweede week in, wish us luck! Oh, en heb je vragen? Stel ze gerust.

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

In 2012 begon Zélia met hardlopen. In eerste instantie om af te vallen maar al snel merkte ze dat het verslavend werkte. Begin 2013 liep ze haar eerste halve marathon en sindsdien is lange duurlopen haar favoriet. Afvallen deed ze niet zo snel en dat had een reden, eetverslaving. Nu is Zélia bezig om gezond en goed te eten. Met ups and downs maar de wil is er. In 2015 liep ze haar eerste marathon in Parijs en in 2016 haar tweede die anders verliep dan gehoopt. Nu is ze moeder van een prachtige dochter en is nu bezig met het vinden van een ritme want in 2019 wil ze opnieuw de marathon van Parijs lopen. Of zal ze toch in 2018 een marathon lopen....? Naast hardlopen heeft Zélia een eigen interieurontwerpbureau Studio ZLwaar ze interieurontwerpster en interieurfotograaf is.

Geef een reactie