Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Dominer Les 42 km: Regen, genoten en nog 18 weken

Dominer Les 42 km: Regen, genoten en nog 18 weken

Vorige week schreef ik een update over mijn probleem. Daarin vertelde ik ook dat ik naar de huisarts ben gegaan voor een bloedtest. Mijn uitslag is daarvan binnen. Ik heb gelukkig niks aan mijn schildklier, maar ik kom wel iets anders tekort. Verder ben ik, ja ja, weer gaan lopen! Lees mee hoe mijn week is gegaan. 

Training 1

Dinsdag werkte ik thuis en ik had al vanaf de ochtend zin in een speculaaslatte van Starbucks. Totaal niet verantwoord als je probeert af te vallen, maar ik had er zoveel zin in dat ik een idee kreeg. Ik ga hardlopend naar de Starbucks, maar dan wel met een omweg. Naar het centrum is het ongeveer 3 km, maar ik wilde niet alleen daarheen lopen en that’s it. Nee, ik ging er met een omweg naartoe door middel van een intervaltraining. Ik weet niet hoe het weer bij jullie was dinsdag maar het waaide, regende en soms hagelde het ook nog eens. EN… het was koud! Maar ik wilde per se een speculaaslatte! Om het helemaal sportief te doen had ik afgesproken met mijn vriend dat hij mij dan ging ophalen en dat we samen naar de sportschool zouden gaan voor armoefeningen.

Dominer Les 42 km: Regen, genoten en nog 18 weken

Rond half 4 vertrok ik. What was I thinking? De eerste 10 min had ik het mega koud. Ik voelde mijn handen al niet meer en was zeiknat. Ugh… geen zin, maar niet miepen Zélia, gaan! Mijn interval training was 7x 4 min snel met tussen door 2 min rust. Ik kreeg mijn hartslag gewoon niet omhoog. Hij bleef onder de honderd terwijl hij volgens schema rond de 174 bpm moest zijn! Na 3 keer gaf ik het op. Ik zette mijn hartslagalarm af en maakte mijn intervaltraining af met rennen en wandelen. Dat mijn hartslag niet was zoals het moest zijn, pech. Ik wilde dit wel afmaken! Na ongeveer 6 km kwam ik eindelijk aan bij Starbucks en ja hoor… zoveel zin had ik er niet meer in…

Dominer Les 42 km: Regen, genoten en nog 18 weken

Bloeduitslag

Donderdag kreeg ik eindelijk de uitslag van het onderzoek en er is niks mis met mijn schildklier. Wel kom ik onwijs veel vitamine D tekort. Het eerste wat me opkwam is: zon. Ik heb zon nodig, maar blijkbaar zou dat niet genoeg zijn en moet ik nu 6 weken lang elke week een ampul innemen. Over 6 weken moet ik terug voor nog een keer een bloedprik. Nu ik weet dat ik dit tekort kom vallen heel veel puzzelstukjes op hun plek. Ik ben de laatste tijd heel erg moe, heb geen zin in sporten en deed dat ook niet maar had wel veel spierkramp. Mijn tanden deden zeer de laatste 3 weken, terwijl ik nooit in mijn leven iets aan mijn tanden heb gehad *klopt af*. En nog meer symptomen die kloppen. Ik hoop dat het innemen van de vitamine me gaat helpen! Tja, en wat nu met eten? Dat is nog steeds een vraag zonder oplossing.

Training 2

En dan is het alweer vrijdag en zie je dat je nog minstens 2x moet lopen. Oei.. Goed, geen paniek Zélia, goed nadenken! Wat als ik vandaag ga en zondag? Shit, het is al 15:00 uur en ik moet nog zo veel doen voor werk. Nou, ik loop zaterdag en zondag wel. Oh, maar een ervan is een snelle tempoloop en de ander een duurloop. Dat gaat ook niet. Aaarghh…

Trekt schoenen aan en gaat. 

Duidelijk, wanneer je twijfelt en je weet niet hoe je het moet aanpakken… dan ga je gewoon. Ik nam Noa mee en samen gingen we naar een de plek waar ik heerlijk loop. Ik had me voorgenomen om Noa bij me te houden omdat ik door haar een bepaald ritme krijg. Zij ‘trekt’, waardoor ik mee moet want ik wil niet dat ze mijn gewicht moet trekken, maar ik zag haar zo genieten dat ik besloot haar los te doen. Ze rende heen en weer, huppelend, sprintend naar mij toe en weer weg. Ze genoot ontzettend en ik daardoor ook. Ik probeerde nog wel mijn training af te maken. Ik moest namelijk 7 km lopen tussen twee tempo’s in. Dat lukte aardig, maar al gauw merkte ik dat de hartslag op mijn horloge niet klopte. Hij gaf een gemiddelde van 139 bpm aan, terwijl ik snel ging voor mijn doen. Toch eens na laten kijken. Na 7 km waren we beiden klaar. Als Noa moe is, dan blijft ze namelijk dichter bij me lopen. Fijne start van het weekend!

w4-05

Training 3

Ik stond zaterdag op en zag dat het prachtig weer was. Ik keek naar de weersverwachting voor zondag. Regen. Het was niet helemaal mijn bedoeling om zaterdag al te gaan, maar liever in mooi weer wanneer het kan dan in de regen! Dit keer gebruikte ik een ander horloge. Eens kijken of er verschil is. Daarnaast nam ik voor de verandering Noa weer mee en oordopjes die ik nu aan het testen ben voor Just Keep Running.

w4-04

Het plan was om tussen de 13 en 15 km te gaan lopen maar na 2 km bleef mijn broek maar zakken. Ik veranderde daarom mijn route zodat ik bij ongeveer 12 km weer terug zou zijn. Op zich ging het wel, maar een afzakkende broek is echt ergernis nummer 1 bij mij. Ik kom dan niet goed in mijn ritme omdat ik continu dat ding aan het ophijsen ben. Het was verder wel prachtig weer en ondanks mijn afzakkende broek heb ik wel echt genoten. Maar ik was wel blij toen ik weer thuis was en hem uit kon doen!

w4-03

Volgende week begint #SANTASTREAK! Ik doe ook mee, al wordt het voor mij net als voor Eveline pittig door onze marathonschema’s. Ik ben ook nog eens 4 dagen in Groningen voor mijn werk met heel weinig vrije tijd. Zeker een uitdaging!

  • Aantal kilometers gelopen: 25 km
  • Aantal runs: 3
  • Aantal keer sportschool: 1 x
  • Aantal keer natgeregend: 1 x, dinsdag
  • Gemiddelde gemoedstoestand tijdens het hardlopen: Wel goed, met her en der wat zorgen
  • Nog hoeveel dagen tot de marathon: 125 dagen.
  • Al in paniek? Ja.
  • Ga je er nog voor? HELL YEAH!

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

In 2012 begon Zélia met hardlopen. In eerste instantie om af te vallen maar al snel merkte ze dat het verslavend werkte. Begin 2013 liep ze haar eerste halve marathon en sindsdien is lange duurlopen haar favoriet. Afvallen deed ze niet zo snel en dat had een reden, eetverslaving. Nu is Zélia bezig om gezond en goed te eten. Met ups and downs maar de wil is er. In 2015 liep ze haar eerste marathon in Parijs en in 2016 haar tweede die anders verliep dan gehoopt. Nu is ze moeder van een prachtige dochter en is nu bezig met het vinden van een ritme want in 2019 wil ze opnieuw de marathon van Parijs lopen. Of zal ze toch in 2018 een marathon lopen....? Naast hardlopen heeft Zélia een eigen interieurontwerpbureau Studio ZLwaar ze interieurontwerpster en interieurfotograaf is.

One Comment

  • Annelies

    30 november 2015 at 15:18

    Hoewel het voor jou helemaal niet fijn is, put ik er als marathon newbie wel moed uit dat ook jouw traject met ups en downs gaat. Al hoop ik dat je snel je vitamine D kan aanvullen en klaar bent om er voluit voor te gaan. Nog 18 weken tot Parijs!!!

    Beantwoorden

Geef een reactie