Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Draaien, wandelen, rennen en doorgaan

Draaien, wandelen, rennen en doorgaan

Een dag zoals die van de CPC,  daar kan ik zo van genieten. Niet alleen op de dag zelf, maar ook de dagen erna. Terugdenkend aan deze dag verschijnt er weer een glimlach op mijn gezicht. Tijd om lang stil te staan is er niet. We gaan weer verder, dit is pas het begin.

Op mijn planning staat 29 maart Circuit van Zandvoort run: 12 km, 6 april de Kuip run: 5 km en de 1/4 marathon van Rotterdam op 12 april. Ja, drie keer achter elkaar. Tegen geen van de drie kon ik nee zeggen. Ik breek een aantal regels die ik voor mezelf had, maar ga er enorm van genieten.

De dag na de CPC was ik wat stijfjes en enorm moe. De adrenaline had voor een slaapprobleem gezorgd. Gelukkig was ik daar op voorbereid, want ik was vrij. Ik had wel wat afspraken staan, maar het grootste gedeelte van de dag kon ik doen wat ik wilde. Om mijn benen wat verlichting te geven trok ik mijn compressiesokken van stox aan. Later zullen jullie hier meer over lezen, ik ben ze momenteel aan het uittesten.

Om de stijfheid eruit te lopen deed ik alle afspraken en boodschappen deze dag wandelend. Daarnaast ben ik 2 km flink gaan wandelen. In de avond besluit ik nog wat yogaoefeningen te doen. Opeens besef ik dat mijn ouders de dag ervoor mijn beide hoelahoops van vroeger aan me meegegeven hebben. Ik probeer mijn heupen soepel te laten bewegen, maar elke keer valt de hoelahoop op de grond. Hier gaat nog wel wat tijd inzitten om het te kunnen. Het is wel superleuk om te doen.

Het wandelen van maandag vond ik heerlijk. Gelegenheid om te gaan hardlopen is er donderdag pas. Ik besluit om dinsdag en woensdag in mijn pauze te gaan wandelen. Niet zomaar slenteren, nee, stevig doorwandelen. Ik heb op mijn horloge een profiel aangemaakt voor wandelen en zo kan ik mijn wandel-kilometers goed bijhouden. Het was heerlijk om in de pauze even wat energie kwijt te kunnen. Ik kwam fris weer terug op mijn werk.

Woensdag liep ik weer de 2 km en in de avond ging ik naar de sportschool. De benen gaf ik wat rust en Ik concentreerde me op mijn armen en core.

Donderdag, een heerlijke dag en ik ben weer 2 km gaan wandelen. Ik kon niet wachten om in de avond mijn schoenen te wisselen en te kunnen hardlopen. Helaas liep dit anders. Mijn rechterenkel deed zeer. Ik deed een rustige training van 2 minuten wandelen, 2 minuten hardlopen. Wat voor gevoel het precies was, kon ik niet plaatsen. Het tintelde, stak, van alles. Wat baalde ik hiervan. Rustig aan maakte ik mijn rondje af en genoot ondertussen van mijn prachtige uitzicht. Terug bij de auto nam ik gelijk een besluit. Vrijdag nog de sportschool, maar zaterdagochtend geen training. Een complete dag rust en dan mag ik zondag heel rustig kijken hoe het gaat.

Zondagochtend trok ik de stox-sokken, mijn hardloopkleding en -schoenen aan en ging op pad. Omdat ik best zenuwachtig was over hoe mijn voet ging reageren, deed ik het rustig aan. 500 m wandelen, 500 m hardlopen. Het voelt goed – niet top -, maar veel beter dan donderdag. Even wat losdraaien en rekken. 500 m wandelen, 750 m hardlopen. Ik merk dat ik niet te snel moet gaan en dan blijft het goed voelen. Ik loop weer 500 meter en besluit dan 1 km achter elkaar te hardlopen lettend op mijn tempo. Ik wandel uit tot de 4 km en voel dat het gaat. Een opluchting: geen flinke blessure, maar ik hoef alleen even wat rustiger aan te doen.

Om extra aandacht aan mijn voeten en benen te besteden, pak ik weer wat oefeningen op. Kan nooit kwaad om ze extra te trainen en sterker te maken. Doen jullie oefeningen voor jullie voeten? Hebben jullie tips?

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Patricia is Grafisch Vormgever, blogt op www.blog.donderdesign.nl, leest, fotografeert en sinds 2012 niet meer te stoppen met hardlopen. Het meer bewegen werd een passie, een moment voor haar zelf, om na te denken en te genieten. Ze begon met een 6.8 km wedstrijd gevolgd door een 10 & 15 km en in oktober 2015 liep ze haar eerste halve marathon. Haar focus is nu sterk genoeg worden om een marathon te lopen en wel die van Rotterdam

Geef een reactie