Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

Een leerzame week

De ijsbaan voor onze deur lag er een lange tijd, net als in de rest van het dorp. Hierdoor durfde ik in de avond niet te gaan hardlopen, het was slecht zichtbaar waar het wel en niet glad was. Over de grote weg lopen op doordeweekse dagen vind ik niet veilig, dus dan maar even anders trainen deze week. Door het anders trainen en mijn hardlooprondje werd het ook een leerzame week.

De sportschool was op een maandag door de omstandigheden buiten ook extra druk. We gingen ons eerst warm fietsen. Voor ik het wist waren we alweer tien minuten verder. Door de drukte besloot ik me te focussen op een paar oefeningen van de hele lijst. Op deze manier hoefde ik niet te wachten en kon ik lekker door blijven gaan. De oefeningen gingen lekker, één oefening is nog erg uitdagend, maar ik heb hem weer 15x gedaan en wie weet volgende week wel twee keer 15. Na de oefeningen even uitlopen op de loopband. Jammer genoeg de oudere loopbanden, ik vind ze maar wat vreemd en ben ze gewoon niet gewend. We lopen 10 minuten uit en dan zit onze workout er weer op.

Niet hardlopen op een doordeweekse avond voelt vreemd. Zelfs mijn vriend zei een half uur nadat ik thuis was gekomen: “Ga je niet hardlopen?” Nou was hij niet buiten geweest, dus ik vertelde hoe onze trap en het voetpad eruit zagen. Mmmm nee dat was niet echt handig. “Wat ga je dan doen?” Ha! Hij kent me te goed, hij weet dat ik iets wil/moet doen. Ik besluit wat oefeningen en yoga te doen. Door de yoga kom ik gelijk tot rust.

Een leerzame week

Mijn rondje hardlopen komt op zaterdagochtend. Ik weet niet wat er mis is met de zaterdagochtend, maar het hardlopen gaat niet lekker. Het gevoel dat mijn conditie foetsie is overheerst. Ik ben te snel gestart en ik kom erna niet op een rustiger tempo dat lekker aan voelt. De eerste kilometer voelde wel lekker, maar het was te snel voor nu. De tweede kilometer ga ik iets rustiger. Aaah steken in mijn zij, niet fijn maar ik wil per se hardlopend tot de 2 km komen. Het is nog maar minder dan 300 meter, dus dat moet gewoon kunnen. Natuurlijk lukt dit. Ik dribbel rustig verder tot 3 km. Door echt rustig te dribbelen en me bewust te zijn van langzaam aan te doen, lukt het me weer wat op een normaal gevoel te komen. Na de 3 km wandel ik in een stevig tempo naar huis.

Een leerzame week

Volgende keer moet dit precies andersom. Wandelen, dribbelen, tempo maken en lekker eindigen. Eens kijken of het me van de week gaat lukken om me erop te focussen. Ik heb van deze week geleerd. Mijn trainingen moeten weer in mijn agenda komen te staan, niet alleen met het woord hardlopen, nee duidelijk wat ik wil doen die training. Echt een vast plan en dit was ik ook van plan aan het begin van het jaar. De eerste week plande ik netjes mijn week in en de tweede week ook, maar toen waren de avonden vol met afspraken bij de fysio en acupunctuur en nog andere dingen en verslofte het invullen. Braaf heb ik maandag dan ook mijn weekplanning weer ingevuld, wat ik te doen heb en welke trainingen ik wil doen. Een houvast, gewoon op een A4-briefje zodat ik het weg kan strepen en bij me kan houden. Eens even ritme en planning in de chaos scheppen.

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Patricia is Grafisch Vormgever, blogt op www.blog.donderdesign.nl, leest, fotografeert en sinds 2012 niet meer te stoppen met hardlopen. Het meer bewegen werd een passie, een moment voor haar zelf, om na te denken en te genieten. Ze begon met een 6.8 km wedstrijd gevolgd door een 10 & 15 km en in oktober 2015 liep ze haar eerste halve marathon. Haar focus is nu sterk genoeg worden om een marathon te lopen en wel die van Rotterdam

Geef een reactie