Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

Hardlopen in de ochtend

Heb jij overdag en in de avond weinig tijd om te hardlopen maar je wilt niet alleen in het weekend hardlopen, dan zal je toch echt je wekker eerder moeten zetten! Laatst is nog bewezen dat je in de ochtend veel meer calorieën verbrand dan overdag of in de avond. Ik ga het hebben over de voordelen van hardlopen in de ochtend en ook wat je vooral WEL of  NIET moet doen als je gaat hardlopen in de ochtend. De ene vind het heerlijk om zo wakker te worden en de ander draait zich liever nog 100x om.

Eten

Een van de grootste fouten wat hardlopers doen is het niet eten als ze in de ochtend een rondje gaan hardlopen. Ik snap heel goed dat als de wekker om 05.00 uur gaat dat je dan geen hap door je keel krijgt maar het is zo belangrijk om iets te eten! Het vertraagd niet alleen je stofwisseling maar je hebt echt energie nodig als je gaat sporten. Je hoeft echt niet 2 boterhammen te gaan eten of een schaaltje vol met yoghurt met muesli maar een halve banaan of een cracker met een beetje pindakaas is al voldoende! Heb je niks in je maag dan zal je tussendoor een hongergevoel krijgen en je zal ook zien dat je niet zo energiek bent. Ben je klaar met hardlopen, ga dan na een warme douche uitgebreid ontbijten! Nog een kleine tip, drink van te voren voldoende water!

Kleding

Leg je kleding de avond van te voren alvast klaar. Zorg ervoor dat je alles klaar hebt liggen, van ondergoed tot sokken tot eventueel thermo shirt. Kijk van te voren hoe koud het gaat worden in de nacht om een indruk te krijgen wat je het beste kan aantrekken.

Slapen

Slapen is de beste rust die je kan krijgen. Een gemiddelde volwassen heeft minstens 8 uur slaap nodig om te herstellen en om fit te zijn. Het is natuurlijk bij iedereen verschillend maar door laat naar bed te gaan zal je vaak in de ochtend moeite hebben om op tijd wakker te worden voor je run. Probeer daarom voor 12 uur te gaan slapen. Sommige wedstrijden zijn in de ochtend zoals mijn eerste halve marathon in Paris. Ik moest daar al om 9 uur zijn en de wedstrijd begon al om 10 uur. Dat betekend dat je de avond van te voren echt vroeg naar bed moet gaan, zo ook als je in de ochtend gaat trainen! Laat je lichaam goed uitrusten.

Warming up

We kunnen dit niet vaak genoeg zeggen en eerlijk is eerlijk, wij zijn zelf ook vaak schuldig over het feit dat we het ook niet altijd doen, maar warming up is zo belangrijk! Zo voorkom je niet alleen blessures maar je moet het zo zien, als je net wakker bent dan ben je op een ander lichaamstemperatuur dan wanneer je gaat sporten.

 

Ben jij een ochtend hardloper?

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

In 2012 begon Zélia met hardlopen. In eerste instantie om af te vallen maar al snel merkte ze dat het verslavend werkte. Begin 2013 liep ze haar eerste halve marathon en sindsdien is lange duurlopen haar favoriet. Afvallen deed ze niet zo snel en dat had een reden, eetverslaving. Nu is Zélia bezig om gezond en goed te eten. Met ups and downs maar de wil is er. In 2015 liep ze haar eerste marathon in Parijs en in 2016 haar tweede die anders verliep dan gehoopt. Nu is ze moeder van een prachtige dochter en is nu bezig met het vinden van een ritme want in 2019 wil ze opnieuw de marathon van Parijs lopen. Of zal ze toch in 2018 een marathon lopen....? Naast hardlopen heeft Zélia een eigen interieurontwerpbureau Studio ZLwaar ze interieurontwerpster en interieurfotograaf is.

10 Comments

Geef een reactie