Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

Hardlopen met een volle agenda

Je hebt het hier vast wel regelmatig gelezen in onze weekverslagen: we hebben het DRUK. Ook ik betrap mezelf erop dat ik regelmatig typ dat ik het zo druk heb, maar dat ik toch ben gaan hardlopen. Maar als wij het allemaal zo druk hebben, dan zijn we vast niet de enigen. Tegenwoordig heeft iedereen het druk. Maar hoe zorg je er nou voor dat je met zo’n volle agenda waarin werkafspraken staan, maar ook afspraken met vrienden en familie, toch gaat hardlopen? Hoe maak je daar nou tijd voor? Ik geef je een aantal tips.

Maak er tijd voor

 photo Hardlopen met een volle agenda_zpssqorztml.png
Dit is eigenlijk de makkelijkste oplossing en misschien zelfs makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zet mijn hardlooprondjes als afspraak in m’n agenda, net als wanneer ik een etentje met vrienden in m’n agenda zou zetten. Op die manier weet ik dat ik een bepaalde tijd moet blokkeren in m’n agenda (net als met dat etentje) en zorg ik dus dat ik tijd heb om te gaan hardlopen.

Maak er een prioriteit van

Ik hoor wel eens om me heen: ik kon deze week echt niet gaan sporten, ik had echt geen tijd. Maar (heel cliché): tijd heb je niet, tijd maak je. Mijn hardlooprondjes zijn heilig en er moet veel gebeuren wil ik echt niet gaan. Ja, ik maak hier dus echt een prioriteit van. Ik plan dus ook heel erg óm m’n hardlooprondjes heen. In principe ren ik op dinsdag, donderdag en zondag en op de eerste twee dagen werk ik thuis; dan kan ik het net wat makkelijker inplannen. Maar mocht ik nou overdag heel erg druk zijn, dan plan ik ’s avonds niks en kan ik alsnog gaan hardlopen.

Combineer je afspraken

Hardlopen met een volle agenda

Kijk, je kunt op maandag met je hardlopende vriendin gaan eten en heel lang bijkletsen, maar je kunt dat net zo goed combineren met een hardlooprondje. Eerst rennen, dán eten. Je rent dan misschien iets langzamer dan normaal, maar je kunt wel gezellig bijkletsen. Dit bespaart je weer tijd, maar je ziet je vriendin wel én je bent lekker aan het hardlopen. Twee vliegen in één klap! Ik deed dit laatst ook nog met twee vriendinnen uit Brabant. Alledrie hebben we een ongelooflijk druk schema (daar heb je hem weer: druk!), maar door samen te gaan hardlopen bespaart ons dit een heleboel tijd. En dat hardlopen zouden we die dag toch al doen. Waarom dan niet samen?

Combineer het met je werk

Dit is wel voornamelijk handig voor mensen die een douche op hun werk hebben, maar dat hoeft niet eens persé. Je kunt het hardlopen combineren met van en naar je werk gaan. Heb je een douche op je werk, dan ga je gewoon hardlopend naar je werk toe. Dit vergt misschien wat voorbereiding omdat je extra kleding mee moet nemen, maar die zou je de dag ervoor al mee kunnen nemen. Ook zijn er steeds meer rugzakjes te koop waar je wel je kleding in kan doen, maar die niet zo groot zijn als de gemiddelde Eastpack of Kipling rugzak. Heb je geen douche op je werk? Dan trek je om 17.00 uur (of op welk tijdstip je dan ook klaar bent) je hardloopkleding aan in het toilet, en ren je lekker naar huis. Werkkleding in de rugzak en gaan! Ja, als je net als ik in Hilversum woont en in Amsterdam werkt is het misschien niet zo handig, maar ik zou wel prima van werk naar het station kunnen rennen. Deo mee en dan maar een klein beetje zwetend in de trein (heb je meteen een zitplek haha!)

Zet je wekker iets eerder

 photo Ochtendrun 2_zpsiq8ok9wb.jpg
Ja, in de winter is dat moeilijk. Dat snap ik. Het is koud en donker en je wil het liefst zo lang mogelijk in je bed blijven liggen. Maar als je een hele dag afspraken hebt staan en ’s avonds op de bank wil uitrusten (of door moet naar een etentje bijvoorbeeld), dan zul je het toch echt even wat beter moeten plannen. Dus hop: de wekker eerder zetten en dat bed uit! Het wordt langzaamaan alweer iets langer licht, dus dat scheelt weer. Oh, en heb je nou echt geen zin om 10 kilometer te rennen ’s ochtends om 05.00 uur? Snap ik. Maar ga dan in ieder geval voor een kwartiertje naar buiten. Ben je toch geweest en heb je een goede start van je dag.

Hardlopen met een volle agenda is niet makkelijk, maar hopelijk helpen deze tips jou om het hardlopen te combineren met dat drukke leventje. Vooral goed plannen is hier noodzakelijk, ik hoop dat dat nu wat beter gaat lukken.

Heb jij nog tips om het hardlopen met een volle agenda te combineren?

Foto wekker: Unsplash

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Josianne is 27 jaar en een tikje verslaafd aan hardlopen. Ze woont samen met haar vriend en twee katten in Hilversum en zoekt zo'n drie keer per week haar hardloopschoenen op om een lekker stukje te gaan lopen. Ze werkt vier dagen per week bij Scrn, als online media coördinator, en is na het lopen van haar eerste marathon nu hard op zoek naar een nieuw hardloopdoel!

Geef een reactie