Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Help, de tijd gaat veel te snel!

Help, de tijd gaat veel te snel!

Oh wat ben ik weer lekker tegenstrijdig… De tijd gaat veel te snel, maar kon me vorige week niet snel genoeg gaan! Die zere keel hield mij uiteindelijk anderhalve week flink bezig. Ik liep minimaal, maar maalde wel steeds meer. Hoe lang duurt dit nog? Ik heb nog maar 6,5 week tot de halve van Eindhoven! Mijn duurlopen, mijn intervaltrainingen… Help!

Stap voor stap

Ik moest donderdag de groepstraining overslaan, voor de tweede keer op rij. In plaats daarvan ging ik zelf weer een rondje hardlopen. Ik liep 4 kilometer, waarbij ik begon op duurlooptempo en langzaam maar zeker steeds iets versnelde. Zo kon ik kijken hoe het ging. Het viel niet tegen, maar het hoesten was nog niet over helaas.

Ook op zaterdag deed ik even een “snelheidstest”, maar dan over 2 kilometer. Die ging goed, ik liep echt lekker! Mijn keel deed nu helemaal niet meer zeer, het hoesten was gelukkig ook een heel stuk afgenomen. (maar terwijl ik dit typ nog steeds niet helemaal weg). Ik besloot op dat moment, dat ik op zondag wel mijn duurloop zou kunnen doen.

Zondag, duurloopdag

Ik ging zondag weer voor een “rondje Holterberg”, en mijn schema gaf aan dat het 20 kilometer zou mogen zijn. Na pakweg 5 kilometer begon ik lichte vermoeidheid in mijn benen te voelen en besloot ik mijn route toch iets aan te passen. Via heel leuke paadjes, die ik nog niet eerder had genomen, kwam ik uiteindelijk na 15 kilometer weer terug bij mijn auto. Heb ik dan gefaald? Nee, ik vind van niet. De afgelopen 10 dagen heb ik alleen maar afstanden tussen de 2 en 5 kilometer gelopen. Dan is 20 kilometer (met wat gehoest tussendoor) toch ineens wel een heel grote stap. En ja, ik had na die duurloop best wel even zware benen. Maar ’s middags heb ik nog een rustige wandeling met onze hond gemaakt waarmee ik dat al een beetje eruit wist te lopen.

De dagen na het weekend waren best wel saai wat betreft het hardlopen: 2, 3 en 3 kilometer. Waar ik maandag en dinsdag helaas pas ’s avonds (nagenoeg) in het donker kon lopen, wist ik woensdag wel iets eerder te lopen. Toch wel handig als je alleen maar rekening hoeft te houden met je man en jezelf! Een appje “we eten een uurtje later, ik ga eerst lopen” en zo wist ik tussen twee buien door weer lekker een rondje te lopen. En eindelijk heb ik tijdens deze 3 kilometer niet 1x hoeven te stoppen omdat ik moest hoesten! Hè, hè…

De halve komt snel dichterbij!

Nu moet ik echt wel ophouden met dit soort stommiteiten, mijn schema ligt veel vaker voor Jan-met-de-korte-achternaam op tafel dan dat ik het echt volg. In de vakantie was het echt véél te warm voor mij om te intervallen of duurlopen van 18-20 kilometer te doen, en nu zit ik al zo’n twee weken te miepen met die …keel. Vooral die intervaltraining moet ik weer flink mee aan de slag, over 46 dagen wil ik een snelle Halve Marathon lopen! Maar dan moet dat basistempo wel verder omhoog… Lukt me dat nog in de komende 6 weken? Ik hoop het echt, maar oh jee, de tijd gaat veel te snel!

 

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Geef een reactie