Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Het echte werk gaat weer beginnen

Het echte werk gaat weer beginnen

Het nieuwe jaar is van start. Het oude heb ik fijn afgesloten en uiteindelijk december afgerond met 35,1 km, meer dan de 30 waar ik op doelde. Nu gaat het echte werk weer beginnen: trainen voor de 10,55 km in Rotterdam.

Hoe ik dat ga aanpakken:
Vaak heb ik getraind met Renate Wennemars in mijn oren, na een tijdje ken ik die muziek wel uit mijn hoofd en wil ik gewoon horen wat ik leuk vind. De stem die zegt “het gaat lekker” als ik gewoon niet lekker loop ben ik ook zat. Aan de hand van de schema’s van Renate Wennemars heb ik nu mijn trainingen in mijn agenda gezet. Wat in mijn agenda staat wil ik doen, het is voor mij een stok achter de deur, want als ik het niet door kan strepen irriteert mij dat. Ik zal rustige loopjes doen, intervaltrainingen, maar ook gaan de afstanden verlengd worden want 1, 2 en 3 km kan ik, dus de 4, 5 en 6 zitten me al aan te staren.

Het echte werk gaat weer beginnen
Op 2 januari was mijn eerste training. Ik begon die ochtend met een yogavideo gevolgd door wat oefeningen voor mijn armen en erna 7x 2 minuten hardlopen afgewisseld met 1 minuut wandelen. Lekker begin van de dagen.

De volgende ochtend sta ik alweer vroeg buiten 6 minuten touwtje springen, 3 minuten traplopen en een paar honderd meter op tempo hardlopen. Het touwtje springen kost nu nog veel energie, maar wat vind ik het leuk en lekker om te doen. Met het touwtje springen gaat mijn conditie denk ik ook weer vooruit, dus dit is wel een oefening die ik erin wil houden om te doen.

Het echte werk gaat weer beginnen

De eerste volledige werkweek start weer en die wil ik rustig beginnen om er weer in te komen. Maandagavond en vrijdagavond staan mijn zus en ik weer in de sportschool. Hallo Goedevoornemensmensen! Maandag was het druk in de sportschool… niet normaal, we moesten dus echt even kijken wat we konden gaan doen. Eerst maar even warm worden door te fietsen. Ondertussen hadden we een rondje verzonnen dat bestond uit benen, buik en armen en dan uitlopen op de loopband. De oefeningen gingen goed, alleen het uitlopen was een drama, we hadden precies de twee oudste loopbanden te pakken en die vinden we gewoon eng doordat ze ene beetje glad en smal zijn. We liepen daarom rustiger dan normaal, maar dat is niet erg voor een cooling down. De maandagtraining zat er weer op.

Drie dagen wat rustiger aan, want dinsdag nam de acupuncturist me onder handen en donderdag de fysiotherapeut, wat rust erna is altijd wel fijn. Vrijdag was het een stuk rustiger in de sportschool en konden we veel meer doen. We deden bijna dezelfde routine, alleen voegden we er een paar dingen aan toe. Zelfs het krachthonk sloegen we samen niet over. Wel leuk, want het krachthonk is niet Rianne haar favoriete plek, maar de oefening die we nu deden beviel haar wel.

Het echte werk gaat weer beginnen

Zaterdagochtend stonden mijn hardloopschoenen al te trappelen. Mijn plan was drie kilometer aan één stuk, dat moest toch lukken. Ja dat moest lukken, alleen dat lukte dus niet. Ik ging veel te hard van start en heel stom de dijk op ook, dat zorgde voor een veel te hoge hartslag en steken in mijn zij voordat ik de eerste kilometer had bereikt. Ik probeerde wat rustiger te lopen en zo na de eerste kilometer wat vaart af te nemen. Na de eerste kilometer besloot ik even flink te wandelen. Ik deed dit 500 meter, zodat ik op de helft was. Ik draaide om en begon hardlopend aan mijn weg terug. Een tandje langzamer, maar dat ging goed en ik kon gemakkelijk de 1,5 km afmaken. Note to myself: Rustig starten!

Deze week start ik met een training in de sportschool met mijn trainer/fysio, ik krijg dan een schema om te volgen. Ik wil één keer in de avond hardlopen op een werkdag. Dan volgt natuurlijk de vrijdagavond sportschoolavond en gaat de 3 km gewoon in de herkansing. Daarnaast zijn we bijna klaar in mijn slaapkamer en kan ik weer fatsoenlijk en in alle rust yoga doen dus zondag een yogasessie zou zomaar kunnen (hopelijk al eerder).

Wat zijn jouw plannen voor deze week?

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Patricia is Grafisch Vormgever, blogt op www.blog.donderdesign.nl, leest, fotografeert en sinds 2012 niet meer te stoppen met hardlopen. Het meer bewegen werd een passie, een moment voor haar zelf, om na te denken en te genieten. Ze begon met een 6.8 km wedstrijd gevolgd door een 10 & 15 km en in oktober 2015 liep ze haar eerste halve marathon. Haar focus is nu sterk genoeg worden om een marathon te lopen en wel die van Rotterdam

Geef een reactie