Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

How To: Veters strikken

Wist je dat er verschillende manieren zijn waarop je je schoenen kunt veteren zodat je ze comfortabeler kunt maken en op je voet af kunt stemmen? Vandaag wil ik aan een aantal manieren van je schoenen veteren  aandacht besteden. Wanneer we op de klassieke manier veteren hebben we namelijk vaak klachten zoals afknelling van de bloedvaten bij de wreef, irritatie van de wreef, losraken van de veter, veter te los op het middengedeelte of uitglippen aan de achterkant.

Hoge wreef
Begin met veteren van de schoen, zodra je bij het midden aankomt rijg je de veters een gat omhoog. Door ze omhoog te veteren sla je een kruising over en creëer je ruimte. Daarna strik je weer normaal verder.

How To: Veters strikken

Brede voorvoet
Brede voeten hebben ruimte nodig en dit kan door de eerste rij omhoog te gaan tot het midden van de schoen. Daarna kan je doorgaan met het normaal veteren van de schoen.

Smalle voet
Wanneer je een smalle voet hebt is het aan te raden om je veters twee keer te strikken. Eén keer in het midden en bovenaan. Om dit te bereiken veter de schoen als normaal tot aan het midden van de voet, voeg een lus vetersluiting slot toe en veter dan verder naar de top. Bind de schoen aan de top, zoals gewoonlijk.

How To: Veters strikken

Uitglijden van de hiel
Een goede manier om je hiel niet uit je schoen te laten glijden en een hele gemakkelijke manier van veters stikken is de Runners tie. Je strikt je schoen op jouw gewenste manier tot op het een na laatste gat. Vanaf dat gat ga je één gat omhoog, pak de veter en haal hem onder de andere veter door.

How To: Veters strikken

Schoen voelt te strak

Om je schoen een globaal ruimer gevoel te geven probeer dan de parallelle vetersluiting techniek. Deze vetertechniek begin je onderaan en ga je omhoog aan de zeiden van de veter, je steekt hem in het tegenoverliggende gat. De andere kant van de veter slaat het gat over en neemt die erboven en steekt over. Om deze veter techniek toe te lichten een video.

How To: Veters strikken

Zwarte teennagels
Voor deze techniek rijg je één veter door het gat bij je grote teen en  gelijk naar boven in het tegenovergestelde gat.  Zorg dat je andere kant genoeg veter heeft om te rijgen.  Met de rest van de veter maak je een spaakpatroon. Strik de schoen, zoals gebruikelijk. Veteren van de schoen op deze manier kan het materiaal boven je grote teen worden opgetrokken en ​​van de nagel afgehouden worden.

Dit zijn een aantal vormen van strikken maar er zijn er nog meer. Ik hoop dat je er wat aan hebt en er een aantal probeert om beter of langer te kunnen lopen zonder gevoelige voeten. Zelf strik ik mijn veters op de vierde manier omdat mijn hiel slipt, deze techniek is erg fijn en makkelijk.

Hoe strik jij je veters?

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Patricia is Grafisch Vormgever, blogt op www.blog.donderdesign.nl, leest, fotografeert en sinds 2012 niet meer te stoppen met hardlopen. Het meer bewegen werd een passie, een moment voor haar zelf, om na te denken en te genieten. Ze begon met een 6.8 km wedstrijd gevolgd door een 10 & 15 km en in oktober 2015 liep ze haar eerste halve marathon. Haar focus is nu sterk genoeg worden om een marathon te lopen en wel die van Rotterdam

4 Comments

Geef een reactie