Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Ik mocht mijn hardloopschoenen aan!

Ik mocht mijn hardloopschoenen aan!

Deze week heb ik weer twee keer fysiotherapie gehad. En ik mocht mijn hardloopschoenen aan! Ik was op slag veel vrolijker, haha! Ook hebben we gisteren mijn schema verzwaard, dus ik ben benieuwd hoe het gaat met mijn spierpijn vandaag.

Maandag had ik de eerste fysiotherapie van deze week. Terwijl ik met mijn dagelijkse oefeningen bezig was, kwam de fysiotherapeut met zaaldienst naar me toe. We bespraken een beetje hoe het ging en toen kwam hij met heel goed nieuws: vandaag mag je 10 x 30 seconden hardlopen met een minuut rust. Yaaaayyyyyy!

Ik ging ‘hard’lopen
Goed, ik werkte dus mijn oefeningen af met het vooruitzicht dat ik weer korte stukjes mocht lopen. Zelfs al is het heel langzaam en heel kort, het is iets! Ik stapte op de loopband en ik had natuurlijk geen idee op welke snelheid ik moest lopen. Ik besloot het heel erg langzaam aan te doen. Toen ik begin dit jaar langzaam deed, had ik namelijk ook geen last van mijn schenen. Ik wandelde op 4 km p/u en het ‘hard’lopen deed ik op 6 km p/u. Dat kan ik bijhouden als ik (snel)wandel, dus het was voor mijn doel aardig langzaam (10 minuten per kilometer, mijn normale wandeltempo is 5/5,5 km per uur). Maar ik had geen last van mijn schenen, dus dat was al iets!

hardloopschoenen aan happy
Oefeningen verzwaard
Donderdag was het tijd voor de tweede sessie van de week. En mocht ik mijn hardloopschoenen weer aan! Eerst werden mijn oefeningen verzwaard en kreeg ik een aantal oefeningen erbij. Zo doe ik nu mijn beenheffingen met een kilo erbij aan mijn enkels, ik plank twee keer een minuut in plaats van 45 seconden, mijn leg press-sets zijn zwaarder en/of wat uitgebreid en ik kreeg er deadlifts bij.

En toen, mocht ik weer mijn hardloopschoenen aan! Ik ging weer 10 x 30 seconden met 1 minuut rust. Dit keer iets sneller: 4 km p/u bij het wandelen en 6,5 km p/u tijdens het hardlopen. Ook dit kan ik wandelend bijhouden, maar oké. En weer ging het goed! Toen ik daarna op de crosstrainer ging, kreeg ik na 6 minuten wel iets last van een strakke kuit, maar nadat ik klaar was met de crosstrainer was dat weer weg.

Maandag heb ik weer de volgende afspraak. Eerst m’n oefeningen afwerken en daarna evaluatie met mijn eigen fysiotherapeut. Dus daar vertel ik jullie volgende week meer over!

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Petra begon in 2012 met hardlopen, liep na enkele blessures in oktober 2016 ein-de-lijk haar eerste halve marathon en traint nu voor de derde (en vierde, en vijfde...). Buiten hardlopen om werkt ze als freelance copywriter en communitymanager, blogt ze op JKR en Doen in Boedapest.nl/To Do in Budapest.com, en probeert ze zoveel mogelijk te reizen.

Geef een reactie