Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • I’m feeling good, en dit is waarom
i'm feeling good

I’m feeling good, en dit is waarom

Wat een week heb ik gehad jongens… Niet alleen qua beweging, ook eten en privé. Tipje van de sluier? I’m feeling good! Ik voel me veel vrolijker, ik ben productiever, minder moe en ‘hangerig’ en dat heeft alles te maken met wat ik jullie ga vertellen.

Eerst het allerbeste, leukste en mooiste nieuws: ik ben tante geworden! Mijn neefje is helemaal perfect en ik ben dolverliefd op ‘m. Hij is een schatje en het mooiste en liefste jongetje ever. Vanwege privacy ga ik hier niet zijn naam en foto delen, dus geloof me maar gewoon 😉

i'm feeling good eten

Eten
Dat ik me zo goed voel, kan met mijn eten te maken hebben. De voedingdeskundige zei het al: ‘als je juist eet, heb je meer energie. Als je meer energie hebt, doe je meer op een dag.’ En zo voel ik me 100%. Ik ben happy (maar dat kan dus ook met mijn neefje te maken hebben), aan het einde van de dag heb ik genoeg energie om nog iets nuttigs doen, of ik nou overdag de hele dag op kantoor heb gewerkt of me twee uur heb lopen uitsloven in de sportzaal.

Vorige week werd in de comments gevraagd welke verdeling macro’s ik aanhoud. Ik wilde het in procenten uit gaan rekenen, maar ik ben veel te slecht in rekenen, dus hier zijn de grammen:

  • 150 gr koolhydraten
  • 100 gr eiwitten
  • 50 gr vetten

Houd er rekening mee dat dit door de voedingsdeskundige voor mijn lichaam, behoefte en doelen is uitgerekend en niet voor iedereen hetzelfde werkt.

Ik eet sinds vorige week vrijdag zo. Mijn ontbijt is nu standaard 250 gr kwark met een portie fruit (afgelopen week was dat een peer, of 125 gr rode druiven). De rest van de dag varieert. Op het moment zijn mijn koolhydraten ‘op’ voordat mijn calorieën, vetten of proteïnen op zijn, ik moet dat dus beter zien in te vullen zodat ik overal aan kom. Nog even verder puzzelen (en tips zijn natuurlijk welkom!).

I'm feeling good beweging

Beweging
Doordat ik me zoveel beter voel en productiever ben, beweeg ik ook meer. Ik pakte sowieso al de fiets of wandelde als ik naar de supermarkt moest, maar ik heb er nu minder ‘moeite’ mee om ook echt te gaan (ik stel het minder lang uit en kan daardoor ook meer doen). Daarbij heb ik besloten om de tram voortaan weer achterwege te laten als ik naar kantoor ga (behalve heen als het zo stortregent als afgelopen week een keer). In februari pakte ik de tram vanwege mijn teenoperatie, maar dat ben ik blijven doen omdat ik dan sneller op kantoor ben (het scheelt me op een dag zo’n 20 minuten). Afgelopen week heb ik drie van de vier keer gelopen (ongeveer 40 minuten per dag).

En ik ben twee keer bij de fysiotherapeut geweest. Maandag werd mijn schema weer verzwaard. Er kwamen kilo’s bij, sets, en de oefeningen werden moeilijker gemaakt. Zo moet ik nu niet meer 30 seconden op één been staan met mijn ogen dicht, maar ook nog 15x door mijn knie gaan. Met mijn ogen dicht! En in plaats van 3×15 bruggetjes, doe ik er nu gelijk 60 achter elkaar. Ik had donderdag nog spierpijn van de sessie van maandag en ook de sessie van donderdag sloot ik af met trillende beentjes (op de loopband, dat dan weer wel gelukkig).

Gisteren heb ik na het sporten dus maar een wisseldouche genomen in de hoop dat ik de komende week niet zo’n last heb van spierpijn. We shall see.

Maandag heb ik weer een evaluatie met mijn eigen fysiotherapeut. Vorige keer zei ze dat we misschien gingen beginnen met hardlopen, dus fingers crossed! Tot die tijd wandel ik lekker door op mijn laarsjes. Ik houd jullie op de hoogte.

En wie ga ik zondag allemaal ontmoeten bij de CPC? Ik ben er natuurlijk bij om jullie aan te moedigen!

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Petra begon in 2012 met hardlopen, liep na enkele blessures in oktober 2016 ein-de-lijk haar eerste halve marathon en traint nu voor de derde (en vierde, en vijfde...). Buiten hardlopen om werkt ze als freelance copywriter en communitymanager, blogt ze op JKR en Doen in Boedapest.nl/To Do in Budapest.com, en probeert ze zoveel mogelijk te reizen.

2 Comments

Geef een reactie