Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

Is dit nu een rustweek?

In de meeste trainingsschema’s voor de marathon heb je na elke drie weken een rustweek. Afgelopen week was mijn rustweek. Dat betekent helaas niet: op de bank Netflix’en. Dat betekent wel: om de dag hardlopen. Net als in alle andere trainingsweken. Is dit nu een rustweek?

In een rustweek loop je wel hard, maar minder lang en intensief. Het was dan ook voor het eerst in twee maanden dat ik weer een training had van ‘maar’ 30 minuten.

Zondag

Na mijn avontuur op de 30 kilometer stond er voor zondag een uitlooprondje gepland. Van 30 minuten! Wauw. De laatste keer dat ik voor een half uurtje naar buiten ging, was tijdens de Santastreak. Lekker was het wel: ik mocht een half uurtje door de wijk hobbelen in wat ik noem ‘sloompie-tempo’. Heel rustig de benen loslopen. Het was meteen het enige half uurtje dat ik die dag buiten kwam. Reden? Het was zondag, ik zat in een spannend boek. (Echte reden? Ik was vreselijk lui.)

 photo jkr13feb1_zpsnmioesps.jpg

Dinsdag

De afgelopen weken zijn mijn trainingen zo lang, dat ik het niet red om die ’s ochtends voor werk te lopen. De maximale afstand die ik zo vroeg en op een lege maag loop is 60 minuten. En mijn trainingen waren steeds 75 minuten (of langer!). Maar ook vandaag spaarde mijn trainer me: 45 minuten! Dus hoppa, vroeg uit bed. Het was een zeer milde interval: 45 minuten lopen op een zeer rustig tempo, met daarin 10 x 30 seconden sprinten. Dat viel niet mee. Mijn benen waren moe en zwaar. Toch niet voor niks, zo’n rustweek.

 photo jkr 13 feb 2_zpsbokzrqsk.jpg

Donderdag

Donderdag propte ik een training van 75 minuten tussen mijn werk, avondeten en een avondje wijndrinken in een café (als je me al langer volgt, dan weet je dat dit mijn eerste levensbehoeften zijn). Rond half zes ging ik de deur uit. Ik begon een beetje chagrijnig: mijn voeten deden zeer omdat ik de hele dag iets te strakke laarsjes met een flinke hak had gedragen (eigen schuld!). Ook het tempo beviel me niet: 75 minuten in Z1. Toen de kramp in mijn voeten was verdwenen, besloot ik het tempo wat op te voeren. Nog steeds niet razendsnel (dat was ook niet de bedoeling), maar het voelde tenminste als een lekker tempo. Ook de prachtige lucht wist mijn humeur op te beuren. Na al die weken trainen in het donker, werd ik nu getrakteerd op een mager zonnetje EN een Bob Ross-esque zonsondergang. Iets eerder dan gepland (65 ipv 75) stond ik weer voor de deur. Tijd voor wijn!

Dit weekend loop ik nog een korte lange duurloop (haha) van 15 kilometer. En dan is het gedaan met de rust, want volgende week loop ik weer 30 km!

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

2 Comments

Geef een reactie