Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

Klaar voor de CPC..?

Ah! Morgen is de CPC Loop al! Ben ik inmiddels al weer fit genoeg, na 1,5 week griep? Hoe verliepen mijn trainingen deze week? En wat doe ik om me voor te bereiden? Lees verder!

Zondag

Na ruim een week flink ziek te zijn geweest, leek het me niet het allerbeste idee om direct 24 km te lopen. Er stond ook niet zomaar een duurloop op de planning, nee, het was een duurloop met wisselende snelheden. Dat vond ik iets te enthousiast. Ik besloot de afstand te halveren, maar wel de verschillende snelheden in te bouwen. Het was prachtig weer en ook mijn humeur was zonnig. De griep had mijn conditie namelijk niet al te erg aangetast en ik was dan ook tevreden over mijn pace. Hoera!
 photo FullSizeRender 5_zpsvijw5kqs.jpg
Na mijn duurloopje reisde ik naar Rotterdam. Op zoek naar de speciale marathonshirts van New Balance! Bij Run2Day in Rotterdam hebben ze een speciale ruimte met een expositie over de Marathon Rotterdam en de schoenen en kleding van dit jaar. Ook zijn er dus speciale t-shirts: je kunt zelf een shirt en een van de teksten kiezen en ze drukken het dan ter plekke voor je. Of je kiest een van de voorgedrukte shirts! Ik ben erg blij met de mijne: mooie print, fijne stof en ik houd van dit koraalkleurtje. Misschien wordt dit ook wel mijn marathonshirt…
 photo IMG_6589_zpsfa7mvf34.jpg

Dinsdag

Omdat er zondag 24 km op de planning stond, was de training van vandaag aan de korte kant. Ik besloot ‘m ook zo ‘kort’ te houden. Rust leek me verstandiger dan een uitbundige training, zo vlak voor de CPC. Grootste voordeel van korte trainingen? Die kan ik ’s morgens voor werk lopen! Het zou een regenachtige dag worden, maar toen ik buiten liep was het gelukkig nog droog. En wat krijg je dan? Een prachtige knalrode lucht.
 photo IMG_6625_zpslj5amwqm.jpg

Vrijdag

Hier heb ik een beetje gesmokkeld. Op donderdag stond er een intervaltraining van 75 minuten gepland. Geen heftige interval – om mijn benen een beetje te sparen voor zondag. Overdag werkte ik thuis en was het prachtig weer. Maar om de een of andere reden had ik het plan opgevat om ’s avonds in het donker te lopen. Een paar uur – en een naar bericht later – was het donker, maar had ik ook alle zin om te lopen verloren. Ik was moe, ik wilde slapen. Alleen maar slapen. En dus gaf ik daaraan toe.
 photo FullSizeRender_zpsrrgyunvn.jpg
Doordat ik al rond een uur of negen in slaap was gevallen, werd ik vrijdagochtend erg vroeg wakker. Ik besloot direct maar te gaan lopen. Rond zeven uur stond ik buiten. De CPC was nog maar twee nachtjes slapen: was een intervaltraining van 75 minuten nog verstandig? Voor de tweede keer deze week halveerde ik de training. De tijd die ik liep gebruikte ik zo goed mogelijk. Ik wisselde wat van snelheid en zocht naar een rustig en comfortabel tempo. Was dit genoeg voor zondag..?

Vandaag loop ik nog 20 minuten mijn benen los. Vanavond ga ik op tijd naar bed en dan… knallen? Of ga ik ‘m als training lopen? We zullen zien…

Wie zien we zondag bij de start van de CPC Loop?

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

One Comment

  • Fernanda

    5 maart 2016 at 08:21

    Hi Eveline,

    Fijn om jullie verhalen te lezen, want dan kom je erachter dat je niet de enige bent die over sommige dingen twijfelt. Wat is nou wel en niet verstandig. Ik zou in ieder geval net als jij mijn schema iets hebben aangepast.
    Heel veel succes morgen

    Beantwoorden

Geef een reactie