Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Kralingse plas, demping, krachttraining en CPC

Kralingse plas, demping, krachttraining en CPC

Wauw, wat een superhardloopweek! En dat dankzij die ene dag samen met de andere meiden van Justkeeprunning. Daarnaast liep ik deze week nog één keer. 

Naar Rotterdam

Zondag was de dag waar ik al een tijdje naar uit keek. Om meerdere redenen:

  • Eindelijk die befaamde route om de Kralingse plas lopen (zo beroemd dat ik er een award voor kreeg van Nike na afloop)
  • Weer 5 km aantikken
  • Gezellig een hele middag (en gedeeltelijk avond) met de andere meiden doorbrengen

Bij het station verdwaalde ik nog even, maar gelukkig was Kelly bereikbaar. We reden naar onze bestemming, maakten een hoop foto’s en waren natuurlijk ook weer veel aan het kletsen en lachen. Daarna: tijd om te lopen!

En jeetje, wat is het mooi! Mooi uitzicht, fijne ondergrond. Enorm druk, terwijl het zo koud was! Onderweg zijn we een paar keer gestopt voor foto’s en ook was de ene helft van de groep wat sneller dan de andere helft. Het was een makkelijke 5 km, dankzij al die pauzes. Volgens mij hebben we er van begin tot eind wel 1,5u over gedaan, haha!

Klein rondje

Dinsdag liep ik voor de tweede keer. Verwarrend trouwens, loopt een week nu van maandag tot en met zondag, of van donderdag tot en met woensdag, haha? Ik wil in allebei de soorten twee keer lopen, dus ach.

Het was natuurlijk weer na stage, dus ik ging voor een klein rondje. Ik heb dan geen plan, maar ga gewoon en zie wel hoe het loopt. Als het straks weer licht is als ik ga lopen, dan kan ik misschien wel wat verder en langer lopen. Niet alleen is het dan veiliger, ook ben ik dan wakkerder en energieker dan in het donker, haha.

Uiteindelijk liep ik maar 1 km, en niet eens heel snel. Ik kreeg weer kramp en ik had eigenlijk ook niet zo’n zin (al heb ik dat de afgelopen paar weken doordeweeks helemaal niet, helaas). We hebben afgelopen zondag trouwens wel uitgevonden waardoor ik waarschijnlijk die kramp krijg. Niet door het hardlopen en wandelen af te wisselen of door de kou. Wij denken dat het komt doordat de demping uit mijn schoenen is. Ik heb de afgelopen paar maanden deze schoenen gebruikt voor mijn sessies met de fysiotherapie en als ik naar de sportschool ging voor krachttraining. Kan daarvan de demping uit je schoen gaan?

Als ik binnenkort in een weekend weer eens tijd heb (waarschijnlijk volgend weekend) dan ga ik een langs de winkel. Vragen of dat kan, of dat is gebeurt en kijken voor nieuwe schoenen. (En hoewel ik weet dat je niet moet KIJKEN, maar VOELEN bij nieuwe hardloopschoenen, wil ik deze keer eigenlijk wel wat mooiere schoenen, haha. Het oog wil ook wat, toch?)

Deze week

Ik wilde gisteravond krachttraining doen, maar ik moet ook aan het werk voor school, dus ik heb krachttraining uitgesteld. Is ook gelijk een mooi excuus, want ik vind het ook een beetje eng, haha. Iemand die volgende week samen met mij naar de sportschool wil? (Dit is een serieuze vraag, het liefst iemand die me kan laten zien hoe al die krachttraining apparaten werken!)

En, zondag hebben we natuurlijk de CPC! Anders had ik later deze week nog een keer kunnen hardlopen of naar de sportschool gekund. Ik kijk hier enorm naar uit, dit was mijn eerste wedstrijd vorig jaar/ooit! En ook al wilde ik hier origineel de halve marathon gaan lopen, ik ben op dit moment heel blij dat ik hier de 5 km kan gaan lopen.

Wie zien we daar?

Hihi, yay! Deze post mag in de categorie ‘5-10’, want ik liep 5.01 km in Rotterdam, haha!

 

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Petra begon in 2012 met hardlopen, liep na enkele blessures in oktober 2016 ein-de-lijk haar eerste halve marathon en traint nu voor de derde (en vierde, en vijfde...). Buiten hardlopen om werkt ze als freelance copywriter en communitymanager, blogt ze op JKR en Doen in Boedapest.nl/To Do in Budapest.com, en probeert ze zoveel mogelijk te reizen.

2 Comments

  • Madeline | My Fitter Life

    5 maart 2015 at 17:17

    Wat grappig van de award voor de route 😉 Ik heb dat ook wel eens, dat je eigenlijk al geen zin hebt en dan gaat het ook nog eens slecht. Overdag maak ik het dan wel af (had na 3 km al geen zin meer en toch maar 12 km gerend) maar ’s avonds heb ik de neiging dan hop, rondje af te snijden en terug naar huis te gaan. Haha 🙂

    Beantwoorden
  • Nicole

    10 maart 2015 at 13:17

    Leuke post weer! En yay, in de 5-10 rubriek hihi!!

    Ik weet niet hoe lang je die schoenen al hebt en hoeveel kilometers ze hebben afgelegd… Maar het is wel zo dat de demping vermindert naargelang ze ouder worden en meer km gebruikt zijn. Goed idee inderdaad om ze te laten nakijken. Misschien is ook jouw looppatroon in de loop der tijd iets veranderd, of verschilt je gewicht nogal met toen je ze kocht…
    Succes met het uit (laten) zoeken! En wie weet kom je wel met heel blitse goedgedempte schoenen de speciaalzaak weer uit! hihi

    Beantwoorden

Geef een reactie