Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

Lekker lopen en trainen

Intussen zit ik in de tweede week van mijn hardloopschema en ben ik nog steeds lekker aan de gang bij de fysiotherapeut. Ik geniet er allemaal van, want ik vind het hartstikke leuk! Zeker met het weer van afgelopen week is het lekker hardlopen.

Deze week ging ik twee keer hardlopen en twee keer naar de fysio. Binnenkort komt daar misschien nog wat bij, maar dat vertel ik later. Lees even mee door de afgelopen week!

Lekker hardlopen
Zondag is natuurlijk hardloopdag bij uitstek, zéker als het mooi weer is. Ik bewaarde mijn tweede rondje van de week dan ook voor de zondag! De lucht was blauw, het zonnetje gaf warmte af en ik genoot van het hardlopen. Ik twijfelde onderweg nog even of mijn rondje wel lang genoeg was, maar uiteindelijk hoefde ik maar 1 minuut mijn huis voorbij te lopen.

Ik kocht afgelopen weekend nieuwe schoenen! Eigenlijk voor casual, maar het zijn oorspronkelijk hardloopschoenen (Nike Lunartempo). Ik ga ze als casual gebruiken en als ik op city trip ga of iets dergelijks, dan hoef ik niet ook nog mijn hardloopschoenen mee te nemen. Scheelt weer wat bagageruimte. Afgelopen zondag probeerde ik ze gelijk uit en dat ging prima!

 

Trainen bij de fysiotherapeut

Intussen gaan we bij de fysiotherapeut gewoon verder met trainen. Mijn dagelijkse oefeningen, leg press, deadlifts (klinken zo indrukwekkend, valt in het echt wel mee), squats, single legged squats en zo nog meer oefeningen. Ik moet tijdens het trainen nog regelmatig op mijn schema kijken en het is nog even onthouden wat ik allemaal nodig heb. Zo loop ik tussen mijn oefeningen regelmatig naar de mand met enkelgewichtjes (1 kg en 2 kg) en vergat ik maandag nog het kussentje onder mijn voet bij de leg press.

Gisteren sprak ik mijn eigen fysiotherapeut even. Volgens mij gaan we komende week mijn schema weer verzwaren! Ik ben heel benieuwd. Ik heb afgelopen week nauwelijks spierpijn gehad, maar tijdens het trainen is het wel zwaar. Over twee weken heb ik evaluatie, dan krijg ik ook oefeningen voor mijn bovenlichaam om in de sportschool te doen als het goed is!

Ook had ik even snel een gesprekje met de voedingsdeskundige. Ik kreeg een lijstje met snacks vol met eiwitten, want ik heb wat moeite om genoeg eiwitten op een dag te eten. Één daarvan is eiwitshake, dus ik heb daar maar spul voor gekocht. Vanillesmaak, lekker basic en handig om mee te variëren. Ik kreeg via Instagram en Facebook al onwijs veel reacties van jullie voor eiwitrijke tussendoortjes en variaties waar het eiwitpoeder voor gebruikt kan worden. Ik ga de komende tijd dus lekker genieten van onder andere smoothies met eiwit, omeletten, en schepjes eiwit in mijn kwark (wordt die hopelijk ook gelijk lekkerder, want ik ben er niet gek op). Meer eiwit-tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Hoe was jullie week? En gaan jullie dit weekend nog lekker hardlopen?

 

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Petra begon in 2012 met hardlopen, liep na enkele blessures in oktober 2016 ein-de-lijk haar eerste halve marathon en traint nu voor de derde (en vierde, en vijfde...). Buiten hardlopen om werkt ze als freelance copywriter en communitymanager, blogt ze op JKR en Doen in Boedapest.nl/To Do in Budapest.com, en probeert ze zoveel mogelijk te reizen.

Geef een reactie