Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

Morgen loop ik #MR16!

Oh jongens… Nog één nachtje slapen! Bubbels zenuwen en enthousiasme draaien om en om rond in mijn buik. Wat voor weer wordt het? Wat moet ik aan? Wat nou als ik ineens..? Of..? Marathonspanning in optima forma.

De afgelopen week stond in het teken van eten, eten, rusten, nog meer eten en een piepklein beetje rennen. Zondag was het tijd voor mijn laatste rustige duurloopje. Hier had ik ontzettend veel zin in. Het was prachtig weer, ik hoefde ‘maar’ 12 km en ik had een gloedjenieuwe outfit aan. Ik twijfelde nog over mijn marathonoutfit – misschien was dit wel DE outfit?

 photo jkr 9 april 3_zps9kqp0o48.jpg
Helaas. Het korte broekje kroop op, met een knalrode pijnlijke schuurplek tot gevolg. En ook het shirtje bleek iets te zweterig. Het was ook wel opmerkelijk warm, afgelopen zondag. Die plotselinge weersverandering beïnvloedde mijn ademhaling en tempo. Wat ook niet helemaal meehielp, was dat het ondertussen alweer 4 uur geleden was dat ik voor het laatst iets had gegeten. Beginnersfout, I know. Ik besloot de verschillende tempo’s in mijn duurloop daarom los te laten. Beter een stabiel tempo, dan een black-out in de middle of nowhere 😉

Daarna door naar de supermarkt voor een mand vol koolhydraten. Het stapelen kon beginnen!

 photo jkr 9 april 2_zpsaa7kjydg.jpg#almijnetenisbruin (die basilicumplant kocht ik echt alleen voor het kleuraccent)

De rest van de week mocht nog ik nog twee keer lopen. Korte rondjes van zo’n 5 kilometer, puur om de benen soepel te houden. Bij de eerste run, dinsdagochtend, voelden mijn benen wat zwaar en vermoeid. Mijn pace lag zelfs lager dan mijn gemiddelde duurlooptempo. Geen nood, ik had nog genoeg dagen om uit te rusten.

Dat deed ik dan ook. Ik lag elke avond op tijd op bed, probeerde mijn overuren op werk binnen de perken te houden en at mandarijnen, bananen en sneetjes roggebrood tot ik bijna plofte. Mijn energielevel steeg. En dat merkte ik weer tijdens mijn rondje op vrijdag. 30 minuten lopen op zeer rustig tempo? Niet met premarathonbenen! Vol gas vloog ik door de buurt. Oeps, een pace van 4’44” zag ik bij thuiskomst- da’s zeker niet rustig aan doen…

 photo jkr april 4_zpskrbhctda.jpg
Gisteravond pakte ik alvast de metro naar Rotterdam. Ik wilde graag al op vrijdag mijn startbewijs halen. Scheelt weer stress op zaterdag, en voor de marathon wil ik hier helemaal niet meer aan denken. Nu kon ik in alle rust over de expo wandelen. En mijn naam zoeken op de muur! Whaaa!

 photo jkr 9 april 1_zps9qqg8mby.jpg

Vandaag loop ik nog 20 minuten de benen los. En natuurlijk eet ik me helemaal het ongans aan pasta… Op tijd slapen en dan… MARATHON TIME! Oh jongens ik heb er zó veel zin in! En ik ben ook retezenuwachtig. Hoe voelen mijn benen? Werpen al die trainingen hun vruchten af? #MR16, let’s do this!

PS: Nieuwsgierig hoe mijn race verloopt? Je kunt me volgen via de speciale app van NN Marathon Rotterdam!

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

3 Comments

Geef een reactie