Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

Nieuw jaar, nieuwe doelen!

Het is alweer 2015, een nieuw jaar en dat betekend ook meteen nieuwe doelen die we gaan realiseren. Sommige zijn er al sinds vorig jaar meebezig maar dit jaar moeten ze behaald worden. Ieder van ons heeft prachtige mooie doelen. De ene gaat haar eerste marathon lopen terwijl de ander haar halve marathon wil verbeteren. Maar ook doelen als een snelle 10 km en vooral een blessure vrije wedstrijd staat hoog op onze lijst. Wat zijn onze doelen? Onze doelen kan je nu lezen maar wat is jouw doel? Wat wil jij graag in 2015 behalen?

Zélia

Mijn ultieme doel van dit jaar is een marathon lopen. Dat staat vast. Ik zal en moet sneller worden maar mijn focus ligt vooral op afstanden lopen en deze goed en gezond te volbrengen. Een tijd heb ik niet in mijn hoofd, zolang ik hem maar uitloop. Wat ik na de marathon wil weet ik niet maar afhankelijk hoe mijn ervaring is na de marathon ga ik erover nadenken. Sowieso lijkt het me slim om na de marathon te focussen om sneller worden op de halve marathon en op de 10 km. Ik ga denk ik ook wedstrijden lopen die niet zozeer om lange afstanden gaat maar ook de kortere afstanden moet ik beter onder de knie krijgen. Maar goed, nog 100 dagen tot de marathon en daar ligt mijn focus nu op!

Petra

Mijn hoofddoel voor 2015 is natuurlijk om van mijn blessure af te zijn, al hoop ik daar al van af te zijn als 2015 is aangebroken. Ik wil dan langzaamaan mijn afstand weer opbouwen, zodat ik alsnog de halve marathon kan gaan doen, maar dan een jaar later in 2016. Daarbij zou ik het superleuk vinden als ik ook ietsjes sneller ben dan vorig jaar en in ieder geval mijn PR kan breken op de Damloop!

Joëlle

Sneller worden! Een halve lopen, dat kan ik, dat weet ik nu, en een hele marathon is voor mij nog een brug te ver. Maar een halve onder de twee uur, dat is een leuke en pittige uitdaging voor volgend jaar. Mijn gemiddelde snelheid moet daarvoor met bijna twintig seconden per kilometer omhoog en dat is best veel, zeker nu de seconden er niet meer zo vanaf vliegen als toen ik pas begon met hardlopen. Of ik er al onder de twee uur kom in 2015, dat weet ik niet – ik heb zo hard getraind voor Amsterdam en uiteindelijk liep ik langzamer -, maar een halve zo tussen de 2.03 en 2.05 moet toch haalbaar zijn.

Daarnaast wil ik wat beter omgaan met mijn energie in combinatie met hardlopen. Ik train met drie keer per week relatief niet zo vaak, maar wel altijd op redelijk hoog tempo omdat ik zo graag een pace onder de 6’00 op mijn horloge wil zien. Dat terwijl het, zoals Patricia laatst schreef, beter zou zijn om op zondagen een echt langzame duurloop te doen en die energie te bewaren voor de sprints tijdens de intervaltrainingen. Daar word ik waarschijnlijk uiteindelijk juist sneller van en dan houd ik, als ik de literatuur mag geloven, ook meer energie over naast het hardlopen, iets waar het me de laatste tijd wel eens aan ontbreekt. Misschien is een hartslagmeter een goed idee hiervoor?

Eveline

Komend jaar wil ik constant blijven lopen. Niet 1x in de zoveel tijd een constante run, maar gewoon (bijna) alle duurlopen. Natuurlijk wil ik ook blessurevrij lopen en daar ga ik alles voor doen, maar je weet het natuurlijk nooit. Je hoeft je maar 1x te verstappen. Ook wil ik aan verschillende kleinere runs meedoen. Plaatselijke runs gaan veelal door een mooiere omgeving dan zo’n grote. Meestal loop je dan over de grote wegen. Bij kleinere runs loop je ook over de kleine bosweggetjes en dat maakt de beleving meteen anders.Daarnaast zou ik ook graag door de bossen willen lopen. Mijn enkels zijn daar nog niet voor getraind, maar het lijkt me wel heel erg leuk! Mijn grootste doel voor 2015 is het lekker lopen van een 10k. Dat ik gewoon de deur uit gaan om ‘even’ 10k te lopen, zonder daar totaal kapot van te gaan. En dan wil ik natuurlijk mijn pr van 1’15”18 verbreken. Maar dat komt wel goed.

Niki

Mijn doel voor 2015 is natuurlijk de halve marathon uitlopen en wel binnen 2 uur en 15 minuten. Ik loop deze wedstrijd al vrij in het begin van het jaar, namelijk in maart. Het is daarna voor mij erg belangrijk om door te blijven gaan met het hardlopen. Daarom heb ik mij ook voor 2 hardloopwedstrijden erna ingeschreven. Andere concrete doelen, heb ik niet. Puur omdat de halve marathon al een grote opgave is. Ik kan nog niet zo goed met andere doelen bezig zijn omdat ik eerst deze moet behalen. Januari en februari worden pittige maanden. Het weer zal niet meezitten maar ik moet mezelf echt naar buiten weten te slepen. Ik hoop dat ik genoeg motivatie kan behouden om mij hier niet door te laten tegenhouden!

Alyssa

Mijn doel voor 2015 is allereerst mijn plezier in hardlopen weer 100% terugvinden en behouden. Dat betekent voor mij vooral dat ik niet te streng voor mezelf moet zijn, maar me moet focussen op gewoon lekker hardlopen. Hoe snel of langzaam ik ook ga, elke kilometer telt! Naast dit wil ik heel erg graag langere afstanden gaan lopen, met als droomdoel de halve marathon. Het maakt me niet uit wanneer in 2015 ik die afstand bereik, maar ik wil het gewoon graag bereiken in 2015! Verder heb ik stiekem nog wel een doel voor het nieuwe jaar, op PR-gebied: ik wil mijn persoonlijke record op de 10 kilometer verbeteren. Hij staat nu op 1:01:07, ik hoop ‘m in 2015 onder de 60 minuten te kunnen lopen!

Kelly

Mijn doel is terugkomen op mijn niveau van vorig jaar dat ik had voor de Halve van Den Helder en dat behouden. Ik merk dat ik in de zomer enorm loop te kwakkelen met mijn trainingen. Het terugkomen op mijn oude niveau zal veel moeite kosten maar ik wil het zo graag. Ik hoop nog een halve marathon te kunnen lopen dit jaar maar het belangrijkst is om mijn oude niveau weer te herpakken!

Saskia

Mijn hoofddoel is de Halve marathon van Eindhoven. In de tussentijd heb ik een paar andere wedstrijden gevonden om mezelf op te peppen. De Vestingloop en Maastricht Mooiste heb ik een aantal jaren geleden al eens gelopen en die bevielen mij wel. De run in Rotterdam loop ik, omdat ik graag met de meiden van de JKR wil rennen (Ook al ben ik totaal niet bekend daar). De Tilburg Ten Miles zijn mij aangeraden door verschillende (sportief ervaren) mensen. In mijn oren klinkt het als een extreme en mannelijke run; geen idee waarom. Dus daar ga ik lekker tussen lopen.

Ik ga zeker nog door met bootcamp en misschien als ik wat meiden zo ver krijg, wil ik wel een Mud-masters doen.To be continued…

Patricia

Voor 2015 wil ik een aantal doelen vaststellen voor mezelf. Een aantal doelen omdat ik niet één vast doel heb zoals afgelopen jaar. Afgelopen jaar was 15 km tijdens de bruggenloop mijn doel. Omdat ik de 15 km al langzaam aan pijnvrij kan lopen, maar de pijn in mijn arm later die dag wel verschijnt mag ik volgend jaar mijn doel in kilometers niet verhogen. Het betekent natuurlijk niet dat ik geen mooie doelen kan stellen.

  • 1x in de maand minimaal 15 km lopen
  • Minimaal 1x meer dan 100 km in 1 maand lopen
  • Mijn 10 km tijd proberen te blijven verbeteren en hopelijk onder het uur maar een paar seconden sneller zou al heel leuk zijn.
  • In minimaal 12 verschillende plaatsen hardlopen.
  • Speciale plekken uitkiezen om te gaan hardlopen

Wendy

Ik heb een aantal doelen. Sowieso blijven hardlopen, het liefst drie keer per week. Ik hoop dat ik een baan vind die dat toelaat qua reistijden. Daarnaast smaakte dat PR op de 10 kilometer naar meer, dus een volgend doel is sneller worden op de korte afstanden. Het liefst 5 kilometer in 30 minuten of minder, en de 10 kilometer in een uur of minder.
Verder vond ik de halve marathon lopen echt geweldig, maar ging het nog niet van een leien dakje. Ik wil ook deze afstand in 2015 beter trainen, zodat ik hem een stuk comfortabeler kan lopen. En dan? Uiteindelijk de marathon? Zou ik geweldig vinden, maar dat gaat dit jaar nog niet gebeuren.

 

Wat is jouw hardloopdoel voor 2015?

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

In 2012 begon Zélia met hardlopen. In eerste instantie om af te vallen maar al snel merkte ze dat het verslavend werkte. Begin 2013 liep ze haar eerste halve marathon en sindsdien is lange duurlopen haar favoriet. Afvallen deed ze niet zo snel en dat had een reden, eetverslaving. Nu is Zélia bezig om gezond en goed te eten. Met ups and downs maar de wil is er. In 2015 liep ze haar eerste marathon in Parijs en in 2016 haar tweede die anders verliep dan gehoopt. Nu is ze moeder van een prachtige dochter en is nu bezig met het vinden van een ritme want in 2019 wil ze opnieuw de marathon van Parijs lopen. Of zal ze toch in 2018 een marathon lopen....? Naast hardlopen heeft Zélia een eigen interieurontwerpbureau Studio ZLwaar ze interieurontwerpster en interieurfotograaf is.

5 Comments

  • Miranda

    2 januari 2015 at 18:05

    Wat een mooie doelen allemaal!
    Mijn doel voor dit jaar is om eindelijk eens de 5 kilometer achtereen te kunnen lopen!
    Met daarnaast elke maand een minimum aantal kilometers lopen.
    Plus de tijden verbeteren van de wedstrijden die ik liep in 2014 en nog meer wedstrijden lopen!

    Beantwoorden
  • Manon

    2 januari 2015 at 19:09

    Leuk om al jullie doelen te lezen! Mijn doel is voornamelijk: genieten van het weer kunnen lopen. Ik heb mezelf nog niet echte evenementen of tijden/afstanden als doel gesteld, omdat ik nu net weer langzaam op mag bouwen na mijn blessure. Gewoon rustig aan doen en genieten dat ik weer kán lopen, want dat is me op dit moment heel veel waard 🙂

    Beantwoorden
  • Marsha Klomp

    2 januari 2015 at 20:05

    Mooie doelen meisjes. Het motiveert me weer. Ik schrijf ook even mee: blessurevrij worden is het eerste doel. Misschien moet ik me eens bij de fysiotherapeut melden voor advies, want hoe lang moet ik eigenlijk rust houden (doktersadvies). Ik had eigenlijk begin februari acht km willen lopen, eind april tien en in september de Dam tot Damloop, maar ik denk nu dat dat niet verstandig is, niet haalbaar. Ik moet al blij zijn als ik het hardlopen ‘gewoon’ weer twee keer per week kan oppakken en volhouden. Als dat lukt, dan zie ik wel verder. (En stiekem kijk ik uit naar (en zie ik er tegenop dat) mijn laatste kind over een klein half jaar naar school gaat, dat zal het hardlopen wel ten goede komen…

    Beantwoorden

Geef een reactie