Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Nikki gets Summer Ready – The End?

Nikki gets Summer Ready – The End?

Normaal gesproken zou mijn Summer Ready uitdaging er nu al op moeten zitten. Ware het niet dat een paar tegenslagen roet in het eten gooiden. Ik verlengde de challenge al in verband met een vakantie (geen tegenslag!), maar moest hem ook verlengen door ziekte. En toen…

Woensdag 13 juni 2018

Toen ging het woensdag 13 juni weer mis. Net terwijl ik bedacht dat ik de laatste vier weken van mijn schema goed zou gaan voltooien, pakte een squat niet helemaal goed uit.

Ik had ’s ochtends al wat last van mijn rug. Verkeerd geslapen ofzo, ik weet het niet. En ergens heb ik onbewust denk ik geprobeerd om alles te corrigeren, waardoor ik de squat verkeerd uitvoerde en met dertig kilo op mijn schouders en mijn billen bijna bij de grond voelde dat er iets verkeerd schoot.

Ik probeerde nog door te gaan met de rest van de oefeningen, maar helaas. Ik moest de training staken. Zelfs een gewichtje van zes kilo oppakken, lukte niet zonder pijn.

SOS

Meteen zocht ik hulp. Nog vanuit de sportschool appte ik de sporttherapeut en later thuis belde ik de fysio. Daar kon ik gelukkig vrij snel terecht! Donderdagmiddag maakte de fysio mijn rug los en zaterdagochtend lag ik op de bank bij de sporttherapeut.

De hulp hielp zeker, maar nog niet voldoende. Ik bleef pijn houden, vooral ’s nachts in bed, als ik langer in een zelfde houding had gelegen en me om wilde draaien.

Dus besloot ik het sporten maar even uit te stellen. Het resultaat? Dat ik nu twijfel of ik de challenge voortzet of niet… Ga ik nog vier weken de oefeningen van mijn schema doen, of vraag ik een nieuw schema, met oefeningen voor mijn rug?

Deze week doe ik in ieder geval een ‘deload’ week: de oefeningen van mijn schema, maar allemaal met de helft van het gewicht en 1 set herhalingen minder. Vanochtend ging dat goed, maar daarover meer over twee weken.

Ik ben heel benieuwd hoe de rest van de week gaat en wat ik vanaf volgende week ga doen. Wat zou jij doen? Jullie blijven op de hoogte!

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Nikki begon in het voorjaar van 2014 voor de zoveelste keer met hardlopen. Al jarenlang gaf ze het na een paar weken op, maar nu zette ze door. In juni 2016 liep zij haar eerste halve marathon, en dat zal niet de laatste zijn!

Geef een reactie