Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

Nikki IS Summer Ready

De afgelopen weken konden jullie volgen hoe mijn trainingsschema in de sportschool verliep, om klaar te worden voor de zomer. Dat wil zeggen: wat vet eraf en wat spieren erbij. Ziekte, drukte en een protesterende rug, gooiden wat roet in het eten. Maar hoe gaat het nu?

Rustig doorgaan

Het schema waarmee ik begon, bestond eigenlijk uit 12 weken. Vijf weken opbouwen, een week rustiger trainen, weer vijf weken opbouwen en nog een week rustiger trainen. Ik verlengde mijn eerste periode al met een extra week, in verband met de vakantie. De tweede periode, zou bij mij wel gewoon zes weken beslaan.

Maar toen werd ik dus ziek, kreeg ik het wat drukker op het werk en ging ik een paar weken geleden – nota bene tijdens het sporten – ook nog door mijn rug. Het sporten viel dus een beetje weg.

De laatste weken sport ik wel weer 2x in de week en doe ik wel de oefeningen uit het schema dat ik heb, maar alles met veel minder gewicht en minder sets. Het is daardoor een stuk minder zwaar, maar ten minste goed vol te houden voor mijn rug.

En aangezien ik toch al tevreden was met de resultaten die ik had bereikt, en nu echt even naar mijn lijf moet luisteren, vind ik het wel prima zo. Ik ga gewoon nog een paar weken door met de bekende oefeningen, rustiger aan. Ik probeer het wel wat op te bouwen, maar squatten met 50 kilo zit er nu gewoon even niet in. Het schema zoals dat is gemaakt, zal ik dus niet afmaken. In ieder geval niet nu.
 photo Juli_zpsl6dzalpj.jpg

En die resultaten dan?

Ik zal de laatste resultaten die ik heb gehad nog met jullie delen. Deze zijn alweer een paar weken oud, omdat ik er de laatste weken gewoon niet meer mee bezig ben. Ik wil nu focussen op mijn fitheid/gezondheid en niet op mijn vetpercentage. Maar ik was wel echt tevreden met wat ik had bereikt, na 9 weken sporten, dus ik deel het natuurlijk graag met jullie. Houd er rekening mee, dat er nu echt wel weer wat veranderd zal zijn (iets meer vet en iets minder spier).

Ik begon met een gewicht van 66,2 kg en een vetpercentage van 22,7%. Die cijfertjes deelde ik al eerder met jullie, volgens mij. Niets om je voor te schamen, helemaal gezond! Maar wel iets meer gewicht dan dat ik vorige zomer meedroeg, dus daar wilde ik wel wat in veranderen.

Na 9 weken woog ik op de weegschaal bij de sportschool 65,2 kg (dus -1 kg) en had ik een vetpercentage van 20,4%. Vooral dat laatste, dat mijn vetpercentage dus 2,3% is gezakt, vond ik echt super leuk! In zo’n relatief korte tijd, had ik dus best wel wat voor elkaar gekregen. En nee, ik heb echt niet alle pizza, chips, friet of chocolade laten staan.

Nou is een weging natuurlijk een momentopname en kun je altijd wat schommelen. Het belangrijkst vind ik hoe ik me voelde en wat ik zag toen ik in de spiegel keek. En ik was vooral heel TROTS!

Met dank aan mijn trainer voor het onwijs goede trainingsschema en mijn eigen doorzettingsvermogen, kon ik in mei zo ongeveer met een sixpack op vakantie 😉

En hoe zit het nu met de updates?

Zoals gezegd: ik blijf wel rustig doorsporten, dus dat zien jullie sowieso voorbij komen op onze social media kanalen. Ik probeer ook iedere twee weken gewoon een update te geven, zodat jullie een beetje op de hoogte blijven. Mocht daar iets in veranderen, dan horen jullie dat natuurlijk van me!

Bedankt voor het volgen van mijn Summer Ready avontuur! Ik vond het oprecht leuk om te doen, ben zelfs een beetje van krachttraining gaan houden, en ben zeer tevreden met de resultaten!

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Nikki begon in het voorjaar van 2014 voor de zoveelste keer met hardlopen. Al jarenlang gaf ze het na een paar weken op, maar nu zette ze door. In juni 2016 liep zij haar eerste halve marathon, en dat zal niet de laatste zijn!

Geef een reactie