Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Project Snelle Zeel: Gas erop en nog 16 weken

Project Snelle Zeel: Gas erop en nog 16 weken

Over 16 weken ga ik, als ik nou eens eindelijk een startbewijs koop, de halve marathon van Amsterdam lopen. Ik roep het al heel lang. Ik wil dan mijn PR verbreken van 2:31:31. Dit zou moeten kunnen gebeuren met het schema van La coach maarre.. dan moet er wel effe gas gegeven worden door moi. Vandaag een korte terug blik en even een vooruit blik. 

Afgelopen weken

Heel spannend is het niet echt geweest. Het 3x per week willen lopen verliep vaak tot 2x per week en ik heb vorige week 1 week stil gelegen. Niet omdat ik het wilde maar omdat het moest. Familie (in frankrijk) was en is belangrijker. Mijn oma had mij nodig en ik wilde voor haar zijn. Ik had het plan om daar te gaan lopen maar dat ging gewoon echt niet. Ik vind het prima, heb er vreden mee.

Op 10 juni liep ik de ladiesrun van Eindhoven. Deze liep, zoals jullie wellicht hebben gelezen, niet bepaald zoals gewild. Deze zal ik ook nooit meer lopen als het aan mij ligt. Maar er is zeker gelopen tussen door en er zijn snelheden gemaakt waarvan ik niet wist dat ik ze kon maken. Een ding wat ik afgelopen weken heb geleerd is: ik moet mezelf niet onderschatten, ik moet vertrouwen hebben in mijn kunnen en niet “bang’ zijn voor bepaalde tempo’s.

Let’s face the future

Ik kan niet in de toekomst kijken maar er zijn een paar dingen die ik komende 16 weken wil doen.

Ochtendloper project: Ik ben het nog niet (en dat is ook een een oorzaak waardoor ik maar 2x per week train, vooral nu met de warmte). Ik ga mijn trainingen echt inplannen in de ochtend want dan ga ik tenminsten. Vaak werk ik nog en dan is het s’middags en dan is het juist… te warm. Dus, wekker aanzetten en GAAN.

Die voeding jongens: De zomer is er en dan val ik vaak af. Ik eet (niet bewust) minder, ik drink veel meer water en daardoor val ik af. Maar ik mag nog beter op mijn voeding letten. Ik ben bezig met een methode. Mensen die mij al lang volgen weten dat ik fan ben van De Real Meal en dat doe ik nu ook. Ik voel me daar zoveel beter bij en ik val af (WHOOHOO) en wat voor mij het ALLER belangrijkst is: mijn eetbuien. Ik heb er steeds minder. Dat is echt een overwinning MAAR.. ik ben er nog niet.

Ik betaal voor 3 trainingen per week, ga verdomme ook 3x hardlopen: No comment.

Kijken naar wat IK wil. En wat ik wil is heel simpel: ik wil die freaking halve marathon nailen, ik wil die pr verbreken. Ik wil daarna door trainen voor de marathon van Parijs om daar een top tijd (in mijn kunnen) te lopen. Ik weet wat ik wil. Ik weet wat ik kan en mijn grootste problemen is:

1. Perfectionist gecombineerd faalangst. Ik wil alles perfect doen maar ben bang om te falen. HAHA. Oke, working on it.

2. Door mijn faalangst kan ik dicht klappen. De schema’s van La coach zijn fijn, gevarieerd en werken zeker. Maar zodra ik zie dat ik 6’30 min/km moet lopen dan denk ik meteen: gaat mij niet lukken. Ik kan het niet. Ik ga dan dood. Niemand is dood gegaan door getallen op een schema. Maar ik wil niet mijn coach teleurstellen, ik wil die 6’30 min/km halen. En dat is vaak mijn probleem. Ik klap dan gigantisch dicht en verzin 100 smoesjes. Terwijl ik vaak juist WEL kan. Ik moet vertrouwen hebben in mezelf. En fuck it als ik het niet haal. Dan heb ik het wel geprobeerd.

3. Dat eten. Maar daar ben ik hard mee bezig en voor alsnog gaat het goed. Iets minder wijntjes in de avond in het weekend en ijsjes zou ook een hoop schelen..

Goed, 16 weken. Nog 16 weken en dan loop ik door Amsterdam. Niet mijn stad, niet mijn favoriete halve marathon maar wel een waar ik ooit een PR heb gelopen. Ik heb geen andere wedstrijden ingepland en dat hou ik ook zo. Ik ga 16 weken aan de bak. Naast hardlopen ga ik meer fietsen (YES!! Zin in, lees hier waarom) en meer aan die core training. De laatste 2 manier van trainen ga ik op eigen tempo, eigen schema maar ik blijf bij La coach. Ik ben geen topatleet zoals Annemerel aan het worden is maar ik doe op mijn eigen manier die 16 weken volbrengen tot het beste resultaat dat ik kan. Al ben ik wel heul benieuwd naar haar ervaringen.

Omdat ik dus mezelf moet blijven door pushen, motiveren, er voorgaan heb ik voor sommige goed nieuws. Of ja, denk ik. Ik ga vanaf NU elke week bloggen tot de halve marathon van Amsterdam. Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Dus iets meer inhoudelijk over de trainingen. See you volgende week! 

A bientôt 

Zélia

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

In 2012 begon Zélia met hardlopen. In eerste instantie om af te vallen maar al snel merkte ze dat het verslavend werkte. Begin 2013 liep ze haar eerste halve marathon en sindsdien is lange duurlopen haar favoriet. Afvallen deed ze niet zo snel en dat had een reden, eetverslaving. Nu is Zélia bezig om gezond en goed te eten. Met ups and downs maar de wil is er. In 2015 liep ze haar eerste marathon in Parijs en in 2016 haar tweede die anders verliep dan gehoopt. Nu is ze moeder van een prachtige dochter en is nu bezig met het vinden van een ritme want in 2019 wil ze opnieuw de marathon van Parijs lopen. Of zal ze toch in 2018 een marathon lopen....? Naast hardlopen heeft Zélia een eigen interieurontwerpbureau Studio ZLwaar ze interieurontwerpster en interieurfotograaf is.

Geef een reactie