Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Project Snelle Zeel: Nog 12 weken!

Project Snelle Zeel: Nog 12 weken!

Ik weet het! Ik had beloofd elke week weer te gaan bloggen maar er is van alles tussen dat het me even niet lukte. Ik ga nu proberen wel weer elke week te bloggen want over 12 weken!! is de halve marathon al! Ik heb de afgelopen wel gewoon gelopen. Misschien niet het aantal keren dat ik graag had gewild maar er is gelopen! Ik heb even de meest bijzondere eruit gevist en daar ga ik jullie over vertellen. Ook vertel ik jullie wat er allemaal nog op de planning staat. 

Lekkere intervalletje!

Na de 10 km die ik de vorige keer vertelde was het tijd voor een interval. 8 min inlopen en dan 6 keer 1 snel, 1 min rustig, 1 min snel en 2 min rustig en ook nog 8 min uitlopen. Ik vind dit dus echt leuke intervals. 1 min knallen en alles geven. En dat lukt mij aardig. Ik probeer dan ook altijd er voor te zorgen dat ik de laatste ronde sneller ga dan de eerste ronde!

De eerste ronde haalde ik de eerste snelle min in 6:20 min/km en de tweede min in de eerste ronde 5:57 min/km. Tussendoor schoot ie zelfs naar 5:18 min/km! Maar tijdens de laatste ronde lukte het mij om het af te sluiten met 5:18 min/km en 5:03 min/km!! Waaaat! Super blij dat het gelukt was.

3 pogingen tot mislukking

Er stond een training op de planning die ik best pittig vond en ik wist niet of ik die uberhaupt zou lukken. Na wat oppeppende woorden van mijn crewleden en LaCoach ging ik ervoor. Helaas is het 3x gewoon echt niet gelukt. Soms door angst om te falen en de andere keren vooral door de warmte. Het is ook geen weer om te hardlopen, sowieso niet in de middag maar dat is gewoon dom van mij. Ik probeerde het 3x maar na 3x gaf ik het op. Misschien dat ie nog een keer in mijn schema komt en dan wil ik het met plezier nog een keer proberen maar ik moest nu wel even stoppen met proberen. Anders zou mijn schema helemaal verschoven raken. Maar balen deed ik wel!

Drill training maar dan zonder LaCoach (fysiek dan)

Een heuveltraining vind ik eigenlijk stiekem best wel leuk om te doen. Ondanks dat ik altijd brandende kuiten heb en snel kramp (al lijkt het de laatste tijd wel mee te vallen, jeej!). Nu stond er weer een traptraining op de planning incl push ups en planken. HAHA. Ja. Nee, oke is goed. Ik kan je melden. Ik ging kapot! Maar echt. Ik moest namelijk dat 8x doen en 8x 30 sec planken.. halleluja!

Maar het ging goed, was bijna gestorven maar kon me redelijk reanimeren op tijd. Ik voelde de volgende dag wel echt ALLES! Maar he, voor een goed doel!

Nog meer heuveltrainingen, maar dan echte

Oké, ik noem het geen heuvels maar bergen (HAHA). Maar ik ben nu namelijk in een gebied waar binnen een straal van 1 km “plat” is en de rest omhoog of omlaag gaat. Gelukkig vind LaCoach dat dit een uitstekende training is en is mijn schema overboord gegaan om deze week focus te leggen op heuveltraining.

Ik startte met een rondje waarvan ik dacht dat het niet al te hoog zou gaan maar niks bleek minder waar. Ik kwam een flinke heuvel tegen en terwijl ik mezelf omhoog probeerde te rennen voelde ik elke spier. Oei haha! Ik liep in totaal 6 km met flink wat hoogte verschil maar ik moet zeggen dat ik toch wel erg van genoot. En het feit dat dit mij sterker zal gaan maken is helemaal mooi meegenomen. Doe ik het niet voor niks ;).

En nu?

Zoals ik al heel vaak roep: doorpakken die handel! Ik heb nog maar 12 weken tot de halve marathon van Amsterdam en als ik die 2:30 wil halen…. Goed, ik heb dus nog 12 weken om te knallen. Op één vakantie na (net voor de halve marathon.. oeps) heb ik geen uitjes meer dus moet ik gewoon kunnen hardlopen volgens het schema.

Vorige week kreeg ik de resultaten van DNAisyou. Er kwam best wel wat uit wat mij verbaasde maar ook veel bevestigingen. Hoe en wat ga ik jullie nog uitgebreid in een andere artikel maar voor nu is de uitslag dat ik gelukkig een hardloper ben MAAR dat ik zeker ook krachttraining moet gaan doen. Dus.. nog vaker met de kleine oefeningen doen haha. Verder loop ik komende week nog drie keer de heuvel op. Ik heb nog andere gezien die nog pittiger zijn.. wat doe ik mezelf aan! Oh en ik hem mijn wielrenfiets bij me. Zin in!

A bientôt

Zélia

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

In 2012 begon Zélia met hardlopen. In eerste instantie om af te vallen maar al snel merkte ze dat het verslavend werkte. Begin 2013 liep ze haar eerste halve marathon en sindsdien is lange duurlopen haar favoriet. Afvallen deed ze niet zo snel en dat had een reden, eetverslaving. Nu is Zélia bezig om gezond en goed te eten. Met ups and downs maar de wil is er. In 2015 liep ze haar eerste marathon in Parijs en in 2016 haar tweede die anders verliep dan gehoopt. Nu is ze moeder van een prachtige dochter en is nu bezig met het vinden van een ritme want in 2019 wil ze opnieuw de marathon van Parijs lopen. Of zal ze toch in 2018 een marathon lopen....? Naast hardlopen heeft Zélia een eigen interieurontwerpbureau Studio ZLwaar ze interieurontwerpster en interieurfotograaf is.

Geef een reactie