Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Project Snelle Zélia: herpakken en voeding update!

Project Snelle Zélia: herpakken en voeding update!

Goedemiddag! Ik kijk naar buiten en het is nog steeds geen mooie weer waar we alle op hoopte. Het waait en regent al dagen en daardoor is de zin om te gaan hardlopen bij mij nog steeds ver te zoeken. Zoals ik vorige week vertelde heb ik wel zin vanwege mijn nieuwe doelen maar echt gaan? Nope. Wat Eveline gisteren schreef vond ik wel heel herkenbaar, eigenlijk alles wel wat ze schreef! Zou ik dan toch in die vette after-marathon dip zitten? 

Trainingen

Dinsdag was het de bedoeling dat ik zou gaan lopen. Maar het hagelde zo hard dat ik besloot om maar na mijn laatste opdracht te gaan, rond een uur of 6. Wat ik toen niet wist, was dat ik getuige zou worden van een ongeluk met 4 auto’s (geen gewonden gelukkig). Je kan wel begrijpen dat ik daarna niet zoveel zin had om nog te gaan hardlopen of sportschool. ‘Morgen een nieuwe kans’, zei ik tegen mezelf!

Terwijl ik woensdag, op Koningsdag, lekker lag te slapen waren er al 6 van ons aan het sporten. De ene een halve marathon, de andere op de fiets en de rest hardlopend. What? Ik wist nu een ding zeker, ik kon niet achter blijven. Ik legde mijn spullen klaar en mijn intervaltraining had ik al naar mijn horloge geupload. Een pyramideloop gaat het worden en ik had er nog zin in ook! Mijn pyramideloop zag er als volgt uit:

4-3-2-1-1-2-3-4 met elke keer 1 min rust en de snelle tijden moesten tussen de 5’30 en 6’30 min/km. Wat ik dan ook altijd doe, althans probeer, is om de eerste ronde van 4-3-2-1 langzamer te lopen dan die van 1-2-3-4.

Ik had begrepen dat het best wel koud was dus trok een jasje aan. Note te me: GEEN jasje aandoen als je een intervaltraining gaat doen. Wat had ik het warm zeg! Mijn hartslag loog er ook niet om. Het belangrijkst was wel; hoe ging het? Het ging heel lekker. Door de warmte kon ik niet altijd de juiste snelheid vinden maar ik heb geknokt en ik heb gegeven wat er in me zat! Kijk maar:

Project Snelle Zélia: herpakken en voeding update!

Project Snelle Zélia: herpakken en voeding update!

De rest van de week ben ik vooral in de sportschool te vinden geweest. Waar ik nu sport, stopt per 1 juni en we konden kiezen om naar een andere locatie te gaan. Daar zijn wij deze week heen geweest en jeetje, wat een verschil! Alles is nieuw en ze hebben daar best wel fancy loopbanden met scherm erin. Maar ook heel veel andere soort cardio apparaturen. Ik denk dat ik me daar de komenden maanden wel ga vermaken. Gelukkig geven ze daar ook FunXtion, dan hoef ik dat niet te missen.

Project Snelle Zélia: herpakken en voeding update!

Voeding

Een kleine update over mijn voeding. Goed nieuws, ik ben nu sinds 9 weken al 7 kilo kwijt. De ene vind het veel, de ander weinig. Dat boeit me eerlijk gezegd niet. Het gaat mij erom dat ik me nu beter voel in mijn lichaam door de manier hoe ik eet. Sommige weten misschien nog wel dat ik samen met Patricia en Josianne de Real Meal Revolution challenge heb gedaan en eigenlijk eet ik nu niet anders meer. Ik eet dus minder koolhydraten dan dat ik eerst deed maar het allerbelangrijkst is dat ik naar mijn lichaam luister. Ik voel wanneer ik te veel koolhydraten heb gegeten. Natuurlijk eet ik soms wel een beetje rijst of aardappelen maar  is dat wel echt ‘een beetje’. Niet meer 3 opscheplepels zoals ik normaal deed. En ik geniet nu ook meer van het eten dan eerst. Het is soms wel zoeken naar variatie want in alles zit wel koolhydraten maar zo ontdekken we heerlijke recepten. Ik ga dus zeker door en als jullie dat leuk vinden zal ik over 1 maand weer een update plaatsen.

Project Snelle Zélia: herpakken en voeding update!

Het was een week met een paar trainingen. Misschien nog steeds te weinig hardlopen maar dat komt wel. Ik moet mezelf niet pushen. Het kan niet altijd en en zijn.

Hoe is jullie week gegaan?

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

In 2012 begon Zélia met hardlopen. In eerste instantie om af te vallen maar al snel merkte ze dat het verslavend werkte. Begin 2013 liep ze haar eerste halve marathon en sindsdien is lange duurlopen haar favoriet. Afvallen deed ze niet zo snel en dat had een reden, eetverslaving. Nu is Zélia bezig om gezond en goed te eten. Met ups and downs maar de wil is er. In 2015 liep ze haar eerste marathon in Parijs en in 2016 haar tweede die anders verliep dan gehoopt. Nu is ze moeder van een prachtige dochter en is nu bezig met het vinden van een ritme want in 2019 wil ze opnieuw de marathon van Parijs lopen. Of zal ze toch in 2018 een marathon lopen....? Naast hardlopen heeft Zélia een eigen interieurontwerpbureau Studio ZLwaar ze interieurontwerpster en interieurfotograaf is.

5 Comments

  • Marsha Klomp

    1 mei 2016 at 22:05

    Wat goed dat je al zoveel kilo kwijt bent! Wat ik jammer vind Un veel van je blogs: zinnen als sommigen zullen her veel of weinig vinden, ik luister naar mijn lichaam en meer zinnen waaruit blijkt dat je het idee hebt dat je je moet verdedigen. Kennelijk heb je die ervaring en dat vind ik jammer voor je. Ik hoop dat je me begrijpt. Groetjes.

    Beantwoorden
  • gabriella

    1 mei 2016 at 22:43

    goed bezig Zelia! en 7 kilo in 9 weken, is gewoon veel! Wat anderen zeggen, boeiend! Je bent supergoed bezig en die salade… kan ik daar het recept van krijgen 😛
    Maar uhhhh waar zat jij vanmiddag? Volgens mij was het overal stralend mooi weer 😉

    Beantwoorden

Geef een reactie