Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Project Snelle Zélia: Intervallen, stappen tellen en Funxtion

Project Snelle Zélia: Intervallen, stappen tellen en Funxtion

Vorige week vertelde ik jullie over mijn nieuwe plan. Sneller en slanker worden. En dat gaat me lukken. Dat weet ik zeker. Wanneer ik voor iets ga zet ik er alles op alles om het te behalen maar niet altijd gaat het zoals gewild. Toch heb ik het idee dat ik met dit plan een hel eind kom. Mijn schema is af, hij is bekeken door 2 trainers. Beide gaven aan dat het heel zwaar is maar niet onrealistisch. Met voldoende rust en af en toe een cheat day moet het lukken. Je moet het natuurlijk wel leuk blijven vinden. Ik heb gezegd dat ik voorlopig geen marathons ga lopen. Nu is het hebben van een groepsapp waar men alleen maar over hardlopen praat (en eten) niet altijd handig wanneer je aan je plan wil houden. Maar voor nu; focus op sneller worden op korte afstanden en uit eindelijk de halve marathon van Eindhoven weer proberen. Ik heb nu 2 wedstrijden op de planning staan. Beide 10 km, Leiden marathon en Vestingloop. Een van de twee hoop ik met een mooie PR te behalen. Maar daarvoor moet ik wel aan de bak! 

Training 1-2

Mijn eerste training was op dinsdag en meteen ook een pittige. Ik liep eerst mijn aller eerste interval training van mijn schema: 6×3 min met 2 min rusten en dat ging goed! Het was zwaar en heel pittig maar het voelde zo goed om weer terug te zijn, weer te mogen hardlopen! Een goede start voor mijn schema!

Project Snelle Zélia: Intervallen, stappen tellen en Funxtion

Nadat ik klaar was met hardlopen trok ik een andere t-shirt aan en spoot wat deo. Op naar de sportschool voor een lesje Funxtion met daarna 15 min buikspieroefeningen. Ik ging zowat dood bij Funxtion maar ik vond het weer heerlijk. Een half uur je ass eraf werken, knallen en bezweet klaar zijn. Ik heb elke spiergroep getraind en ik kon niet meer fatsoenlijk lopen of lachen na de buikspieroefeningen. Yes! Slanke Zélia, ik kom eraan!

Project Snelle Zélia: Intervallen, stappen tellen en Funxtion

Training 3

Donderdag was het tijd voor mijn eerste les pilates! Ik heb een paar keer voor de televisie met een dvdtje pilates gedaan en dat beviel me goed. Je traint daarbij niet alleen je spieren maar ook word je wat flexibel/leniger door de zogenaamde yoga achtige oefeningen. Ik had er heel veel zin in. Enige wat ik minder vond is dat het in een groepsles gedaan wordt maar ja, Funxtion is ook in een groepsverband. Niet miepen Zélia. Ik kwam daar aan en wat bleek nou, we waren maar met z’n tweeën + de instructrice. Prima. Voordat we eindelijk begonnen, duurde het meer dan 20 min voordat ze uitgepraat was. Ze was alleen maar aan het klagen over de sportschool. Blijkbaar sluiten de deuren per 1 juni (iets wat de leden pas in de middag achter kwamen via een mail) maar bleek van alles wat te zijn. Ik raakte een beetje geïrriteerd. Ik wilde les krijgen! Eindelijk gingen we aan de slag maar we kregen continue te horen dat het super easy was de oefeningen. Nou, ik vond het alles behalve makkelijk maar ik probeerde bij alles mee te doen. Op een gegeven moment vroeg ze weer of het niet te makkelijk was waarop het andere meisje zei dat dit behoorlijk pittig was. Ze snapte het niet. Ik zei ook dat het best pittig was. Toen kreeg ik van haar de mededeling dat ik misschien maar meer cardio moest doen. Dan zou ik afvallen en dan zou ik uiteindelijk deze oefeningen beter doen. Er zijn namelijk oefeningen waarbij mij buik (in haar ogen) wellicht wel in de weg zou zitten. Ik wist niet wat ik hoorde. Ik pakte mijn spullen en liep weg. Buiten stond ik te shaken en ik appte meteen onze groep en mijn vriend.

2016-04-14 09.28.46-2

Ik had het even heel zwaar maar herpakte me gelukkig. En in plaats van dat ik naar de supermarkt zou gaan om iets ongezonds te pakken trakteerde ik mezelf op een juice bij Bagels Juice en op een Fitbit Charge HR en Nike Flyknitt free 4 voor maar 27.50 euro. 

2016-04-14 10.59.33 2016-04-14 13.37.22 2016-04-15 15.14.33

Ik ontving super lieve berichten van jullie. Ik besloot om ’s avonds naar Funxtion te gaan maar ook een klacht in te dienen. Gelukkig namen ze mijn klacht heel serieus en hadden ze begrip voor mijn irritaties en verbazing. Daarna deed ik weer mee met Funxtion. Toch nog het gevoel dat ik gesport heb!

Training 4

Ik had me toch een partij zin in een starbucks! Op de planning stond een langzame duurloop van 60 min (die heb ik elke week eentje ivm vetverbranding). Ik besloot om een route te nemen naar het station, met een kleine omweg. Hardlopend koffie halen, best een goed plan toch? Ik liep heel relax in de juiste zone. Ik liep op mijn nieuwe schoenen die aanvoelde als pantoffels! Na precies 1 uur kwam ik aan op station Eindhoven en liep ik naar binnen. Ik had eerlijk gezegd niet zo heel veel zin meer in koffie maar ja. Eenmaal binnen zag ik dat hij niet meer op zijn plek stond. Ik heb heel het station afgezocht maar voorlopig nog geen starbucks. Hij komt wel weer, maar door de verbouwing van het station is hij nu dicht. Mmm, jammer! Ik liep weer naar buiten en toch wilde ik graag koffie. Tegenover het station heb je een tentje dat Cofffeelab heet. Veel lekkerder koffie en goedkoper: win – win!

2016-04-15 17.42.33

Training 5…

… die doe ik vandaag! Naast mijn schema ben ik nu ook bezig met stappen tellen. Ik heb donderdag een fitbit charge HR gekocht en ik ben nu al verslaafd aan deze activity tracker. Ik vind het normaal niks maar deze is zo fijn! Ik wil elke dag minimaal 11.000 stappen zetten en tot nu toe werkt het voor mij uitstekend. Noa nog blijer want die wordt nog meer uitgelaten en zo kom ik ook uit mijn bureaustoel na een dagje werken achter de computer!

Gebruiken jullie een activity tracker?

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

In 2012 begon Zélia met hardlopen. In eerste instantie om af te vallen maar al snel merkte ze dat het verslavend werkte. Begin 2013 liep ze haar eerste halve marathon en sindsdien is lange duurlopen haar favoriet. Afvallen deed ze niet zo snel en dat had een reden, eetverslaving. Nu is Zélia bezig om gezond en goed te eten. Met ups and downs maar de wil is er. In 2015 liep ze haar eerste marathon in Parijs en in 2016 haar tweede die anders verliep dan gehoopt. Nu is ze moeder van een prachtige dochter en is nu bezig met het vinden van een ritme want in 2019 wil ze opnieuw de marathon van Parijs lopen. Of zal ze toch in 2018 een marathon lopen....? Naast hardlopen heeft Zélia een eigen interieurontwerpbureau Studio ZLwaar ze interieurontwerpster en interieurfotograaf is.

4 Comments

  • Marianne

    17 april 2016 at 12:38

    Hi Zélia: klinkt goed die nieuwe trainingen. En ja, dat pilates mens heeft gewoon zelf een probleem. Jij niet!! Ik heb zelf een Garmin Vivosmart (daarvoor een Vivofit) en ik moet je zeggen dat het wel een ietsje verslavend werkt. Helaas heb ik geen honden meer sinds januari en dat scheelt toch wel een 10.000 stappen per dag. Ik zat toen regelmatig op de 20.000 stappen per dag. Het is ook wel stimulerend hoor, dat je in ieder geval er op let dat je niet de hele tijd blijft zitten. Ben benieuwd of het bij jou ook zo werkt.

    Groetjes, Marianne

    Beantwoorden
  • Brenda

    18 april 2016 at 19:49

    Hey Zelia. Ja ik heb ook de Fitbit Charge HR. Super blij mee. Met harlopen gebruik ik de TomTom multisport. Het mooie is dat alles met elkaar synchroniseert. ☺️??

    Beantwoorden

Geef een reactie