Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Project snelle Zélia: Week 11 Challenge

Project snelle Zélia: Week 11 Challenge

Een hectische week, dat was het zeker. Ik weet niet waar ik de tijd en energie vandaan heb gehaald. Druk, druk en nog eens druk… maar wel op een goede manier. Ik klaag niet – ik heb werk -, maar soms is een time out wel even fijn. Helaas nu even niet, maar dat komt wel. Excuses als ik je nog niet gemaild heb (naar aanleiding van mijn persoonlijk stukje), ik wil er de tijd voor nemen. Sommigen hebben al antwoord, anderen krijgen nog antwoord! Ik waardeer iedere mail enorm! Verder, naast flink te hebben gewerkt, heb ik ook nog goed gesport.

Dit is de een-na-laatste week van mijn challenge. Volgende week vrijdag heb ik alweer een meetpunt. De 12 weken zijn voorbij gevlogen. Ga ik na 12 weken stoppen? Nope, en dat kan ook niet. Ja, het kan wel. Ik zit niet vast aan een contract, maar ik ben gewoon nog niet waar ik wil zijn. Die 12 weken zijn een stap om jezelf te verbeteren en sterker te maken, maar ik wist al meteen (en de trainers ook) dat ik het natuurlijk niet in 12 weken zou halen. Je moet wel realistisch blijven natuurlijk. Ik heb verder weer een goed gesprek gehad met mijn voedingsdeskundige. Ze stelde me iets voor waar ik nu over aan het nadenken ben, hierover later meer. Laten we beginnen met de run van zondag.

Zondag

Op de planning stond 90 minuten. Haha. Nee. Ik had zondag geen planning. Omdat ik een nieuwe schema had gekregen begon mijn schema pas maandag, maar ik wilde zondag sowieso gaan lopen. Dus besloot ik te kijken wat ik de week erna moest lopen en dat was 100 min. Oké, dan doe ik nu 90 min! Ik nam een keer een andere route dan normaal en ik liep lekker. Het was wel warm en ik had, heel dom, geen water bij me. Ik ging richting het noorden van Eindhoven en ik merkte dat deze route tocht wel erg fijn was. Ik kon op een gegeven moment ook kiezen voor onverharde grond en asfalt en jaja, ik koos voor onverharde grond. Laat die kuiten maar wat voelen. Dat deden ze ook. Ik had verder niet heel veel last van mijn kuiten en dat al 10 weken niet meer. Magnesium en beenoefeningen zijn duidelijk de truc! Rond de 5 km kwam ik een fietsbrug tegen die over de snelweg ging.

Project-Snelle-Zelia-Week-11-Challenge-01

Project-Snelle-Zelia-Week-11-Challenge-02

Geen slappe brug (hé, alles met hoogteverschil in Eindhoven noemen we maar een flinke heuveltraining, je hebt bijna niks in Eindhoven). Ik ging erop en er weer af en er toen weer over terug. Pittige oefening, maar wel fijn. Dit ga ik vaker doen! Ik liep weer een stukje verder en ik kwam deze straat tegen. Abbeville is de stad waar ik geboren ben in Frankrijk en we hebben in Eindhoven een Abbevillelaan. Hoe gaaf? Verder wel lelijke huizen, dat is weer jammer..

Project-Snelle-Zelia-Week-11-Challenge-03

Ik liep weer door en voor ik het wist waren de 90 minuten om. Door de nieuwe route had ik een behoorlijke inschattingsfout gemaakt. Ik moest nog 2 km terug lopen naar huis. Oeps.

Project-Snelle-Zelia-Week-11-Challenge-04

Maandag

Ik wilde voor een bootcamp gaan, maar een migraineaanval gooide roet in het eten.

Dinsdag

Ik kampte nog steeds met de nasleep van de migraine, maar tegen het einde van de middag begon ik me beter te voelen. Ik wilde per sé, hoe dan ook mijn interval doen. Dat was 10 min inlopen en dan 3x 4 min met 2 min rust en daarna weer 12 min uitlopen. Maandag kwam de pakketbezorger een pakket leveren met een nieuwe waterzak/vest van Salomon en ik wilde deze gelijk testen. Goed, toen ik hem aanhad met de 2 flesje voor me had ik wel echt een Katy Perry gevoel maar oh… was is ‘ie fijn! De intervaltraining was echt zwaar. Nee, echt héél zwaar, maar ik ben heel tevreden over mijn gemiddelde snelheid!

Project-Snelle-Zelia-Week-11-Challenge-05

Project-Snelle-Zelia-Week-11-Challenge-06

Woensdag

Oh jongens, die training ging kut. Ja kut. Sorry maman voor mijn taalgebruik, maar die ging dus echt niet zoals verwacht. Ik ging met volle moed er naartoe, maar halverwege stortte ik in. Geen energie, ik was op en ik werd helemaal draaierig. Ik maakte wel mijn circuit af (in totaal 3 circuits gedaan), maar ik kon daarna niet verder. Ik fietste nog uit en stopte eerder dan gepland. Ik weet niet hoe het komt. Misschien nog door mijn interval van dinsdag gecombineerd met mijn vrij heftige migraine?

Donderdag

Ik was na het werken heel erg druk bezig met onze nieuwe layout! Hij is mooi hè?!

Vrijdag

Ik had weer een training en dit keer ging het supergoed. Soms heb je van die dagen waarop je jezelf wilt bewijzen, maar het was ook een revanche op woensdag! Ik kon veel meer dan ik dacht. Ik gaf alles was ik had. We begonnen met trappen lopen en bij elke verdieping moest ik of burpees doen of 10x squatten. Ik was nog niet helemaal boven of mijn benen riepen al om hulp. Wat haat ik burpees! Toen ik eindelijk boven was kon ik weer naar beneden lopen. Tijd voor wat krachttraining. Ik kreeg een bal van 12 kilo die ik omhoog moest doen en op de grond moest smijten. Leuk voor je agressiviteit, maar na een paar keer is het toch best wel zwaar! 3x 15 keer is killing!

Kettlebellswing doe ik bijna elke training en ik begon 11 weken geleden met 8-10 kilo en nu doe ik een tijdje de 16 kilo. Ik wilde zien of ik de 20 kg kon aantikken, ik had het al geprobeerd maar niet heel veel sets. Ik deed de eerste 2 sets van 15 keer met de 16 kg en de andere 2 sets van 15 keer met de 20 kg. HALLELUJA! Mag ik een applaus? Dat ging goed! Daarna mocht ik gaan opdrukken (na burpees vind ik opdrukken een verschrikking), maar ik merkte wel vooruitgang! Ik hoefde niet meer mijn knieën te gebruiken en de box waar ik op deed was ook al een stuk lager. Na opdrukken was het tijd voor lunges.. tja. En daarna nog deadlifts. Ik voelde mijn hele lichaam fijn pijn doen. Toen kwam een verrassing: ik moest nog een keer 2x 10 burpees doen. WHHYYYYY! Maar ondanks de burpees heb ik lekker getraind!

Project-Snelle-Zelia-Week-11-Challenge-08

Zaterdag

Sorry, ik ben van suiker gemaakt. Ik had na een dag babysitten (is ook een workout!) echt geen zin meer om te gaan. Noem me een watje, maar ik was op. Ik krijg steeds meer respect voor ouders! De hele tijd in de gaten houden, vooral als de baby begint te kruipen.

Vandaag ga ik voor een duurloop van 100 minuten. Geen idee waar ik precies ga lopen, maar ik pak sowieso weer die ene brug! Verder ben ik best wel zenuwachtig voor volgende week vrijdag. Dan heb ik het meetpunt! Superspannend! Daar lees je volgende week zondag alles over en hopelijk zijn de resultaten wel oké!

P.S. vergeten jullie niet om op ons te stemmen? Als je op de afbeelding klikt kom je op de website uit!

RW_blog_jaar-nominee_def

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

In 2012 begon Zélia met hardlopen. In eerste instantie om af te vallen maar al snel merkte ze dat het verslavend werkte. Begin 2013 liep ze haar eerste halve marathon en sindsdien is lange duurlopen haar favoriet. Afvallen deed ze niet zo snel en dat had een reden, eetverslaving. Nu is Zélia bezig om gezond en goed te eten. Met ups and downs maar de wil is er. In 2015 liep ze haar eerste marathon in Parijs en in 2016 haar tweede die anders verliep dan gehoopt. Nu is ze moeder van een prachtige dochter en is nu bezig met het vinden van een ritme want in 2019 wil ze opnieuw de marathon van Parijs lopen. Of zal ze toch in 2018 een marathon lopen....? Naast hardlopen heeft Zélia een eigen interieurontwerpbureau Studio ZLwaar ze interieurontwerpster en interieurfotograaf is.

Geef een reactie