Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

• Home
  • /
  • Review
  • /
  • Recensie: Ellen Hoog – In perfecte conditie

Recensie: Ellen Hoog – In perfecte conditie

Beste speler van het jaar 2014 en een lichaam en conditie waar ik van droom. Over wie ik het heb? Ellen Hoog. En laat ze nu net een boek hebben geschreven met daarin haar trainingen en recepten. Ja, ze is hockeyster, maar wij hardlopers kunnen zeker trainingen uit dit boek doen. Hockeyers rennen nu eenmaal heel wat kilometers tijdens een wedstrijd. En de recepten die erin staan zijn té lekker om niet te proberen. Haar doel? Ons bewust maken dat (bewust) eten en sporten de juiste balans voor een gezond lichaam.

Ellen-hoog-in-perfecte-conditie-1_zpspvr3m6hz

ellenhoogreceptfoto

In In perfecte conditie vind je 42 gezonde recepten, 3 guilty pleasures en 36 sportoefeningen onderverdeeld in 6 work-outs. Het boek is logisch verdeeld in hoofdstukken: juices & smoothies, ontbijt, healthy breaks, lunch, power snacks, diner en guilty pleasures. Volgens Ellen is het eten van zo vers mogelijk en puur (voorkeur is wel biologisch) de key. Ook de juiste voedingsstoffen voor en na elke training is van belang om de juiste conditie te hebben. De recepten zijn niet al te moeilijk en bij elk recept heeft ze ook een sporttip. Na elk hoofdstuk met recepten komen er meerdere pagina’s met een work-out. Er is nog één ander hoofdstuk en dat is Rust. In dit hoofdstuk gaat het over het lichaam rust gunnen natuurlijk en dat is ook heel belangrijk.

Ellen-hoog-in-perfecte-conditie-6_zps0cfwqjij

In perfecte conditie vind ik een heel fijn kook/work-outboek. De recepten of drankjes zijn namelijk voor 1 of 2 personen en dat is wel fijn, want elke keer recepten voor vier personen halveren is nou niet echt leuk en soms smaakt het ook heel anders. Alle ingrediënten zijn in de supermarkt te vinden, iets wat zeker een pluspunt is. Alle ingrediënten staan er overzichtelijk in en het bereiden van de gerechten wordt kort maar goed uitgelegd.

Ellen-hoog-in-perfecte-conditie-2_zpsqps0f7wi

Zoals eerder gezegt heb je bij de recepten culi tip en sport tip. De culitips bevatten tips over hoe je iets kan vervangen, een extra toevoeging en wat je er allemaal mee kan doen. De sporttips leggen uit waarom het goed voor je is en wanneer je het beste het sapje of gerecht kan eten. Hierboven zie je een voorbeeld van een culi- en sporttip. Naast de gezonde recepten staan er ook guilty pleasures in, zie hieronder een chocoladetraktatie die zeker een keer geprobeerd gaat worden.

Ellen-hoog-in-perfecte-conditie-3_zpsgy6saaei

ellenhoogrecept

De work-outs zijn divers en nog aardig pittig. Voor ons als hardlopers zijn ze ook erg fijn. Het zijn oefeningen waarmee de core en de benen getraind worden. De ene keer doe je single leg calf raises, en dan bent over rows en agility. Wanneer ik even niet weet wat voor oefeningen ik moet doen, kan ik dit boek erbij pakken en een van de routines doen die zijn samengesteld. Daarnaast staat er ook een intervalrun verwerkt in een work-out, wel een keer leuk om het te combineren. Deze oefeningen zorgen er niet alleen voor dat je lijft sterker wordt maar dat je ook je conditie hiermee verbeterd. Het is voor zowel beginners als voor gevorderde sporters.

Ellen-hoog-in-perfecte-conditie-4_zpsjjtwikiv

Het is een mooi vormgegeven boek met lekkere recepten en leuke wrok-outs  Ik vind het een toevoeging aan de boeken die ik al heb. Diverse sapjes heb ik al geprobeerd en pas konden jullie al zien wat één van mijn favoriete receptjes uit het boek is op dit moment, namelijk de Avocadocrème met tomaat. Ik heb zelfs een bietensapje gemaakt en ik vond hem niet vies en daar was ik zeer verbaasd over. Ik raad dit boek zeker aan voor iedereen die weer eens wat andere recepten wil, wat meer informatie wil over wanneer je wat kan eten. Het is makkelijk geschreven en helder uitgelegd.

Het boek is te koop voor 19,99 euro bij o.a bol.com maar ook bij de Bruna.

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Patricia is Grafisch Vormgever, blogt op www.blog.donderdesign.nl, leest, fotografeert en sinds 2012 niet meer te stoppen met hardlopen. Het meer bewegen werd een passie, een moment voor haar zelf, om na te denken en te genieten. Ze begon met een 6.8 km wedstrijd gevolgd door een 10 & 15 km en in oktober 2015 liep ze haar eerste halve marathon. Haar focus is nu sterk genoeg worden om een marathon te lopen en wel die van Rotterdam