Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • #RRC14, Trappen, hardlopen, springen en ontspannen

#RRC14, Trappen, hardlopen, springen en ontspannen

In mijn agenda stond al een tijdje woensdag 7 januari gereserveerd. Gereserveerd voor #RRC14: de nieuwjaarsrun met de Rotterdam Running Crew. Ging het me lukken om mee te doen? Daar twijfelde ik hard aan. Met nachten van 3 uurtjes hele lichte slaap, werken van half 9 tot 5 en veel andere dingen aan mijn hoofd waardoor ik geen rust kreeg, wist ik het nog niet helemaal. Gelukkig zijn er drie afstanden en is er altijd wel één die ik zie zitten.

Maandagavond begon ik in de sportschool. Mijn schema volgde ik niet. Mijn hoofd zat vol, ik was er niet bij, maar deed uiteindelijk meer dan verwacht. We begonnen met de crosstrainer, wat apparaten voor onze benen en uitlopen op de loopband. Als mijn zus er niet bij was geweest, was ik gestopt, gelukkig trok ze me door een workout heen.

Woensdag stond ik op de ijsbaan waar 1600 mensen zich hadden verzameld. Ik twijfelde: 3 of 6 km? Het werd 6 km, want 3 km vond ik net weer niks. De warming-up was helaas voor de 6 km-afstand slecht tot niet te horen door de luidspreker. Niet helemaal warm gingen we van start. Bij de ijsbaan naar links, gelijk richting de van Brienenoordbrug. Onderaan de ronding zag ik al allemaal lichtjes de brug op gaan, echt heel mooi. Na zelf het rondje gemaakt te hebben, kon ik ook de brug op. In een langzaam tempo gingen we de brug op. Helaas geen mogelijkheid de voorgangers in te halen, want die bleven breed lopen. Dan maar lekker rustig die brug op en genieten van het uitzicht. Net op het middenpunt keek ik naar voren, de ronding waar ik heen moest vol met lichtjes en onderaan bij het gras een verzameling van allemaal lopers met diverse lichtjes. Super om te zien.

Terug de brug over en daar voelde ik het. De brug die bewoog enorm. Wanneer ik mijn voet neer wilde zetten zakte de brug nog iets naar beneden. Bij de volgende stap was mijn voet al bij de brug. Dat de brug zo bewoog onder mijn voeten vond ik echt enorm eng. Je beseft opeens de hoogte en het water dat er onder je zit. Natuurlijk breekt de brug niet zomaar, dat weet ik ook wel, maar het idee was wel heel eng en het voelde heel eng. Ik was blij aan de andere kant te zijn. Aan de andere kant gingen we met de trap weer naar beneden. We liepen verder naar de Nesserdijk, langs de nieuwe Maas, via Kralingse Zoom naar de achteringang van de ijsbaan. 6 km werd 8.6 km, niet gedacht op een woensdagavond zo ver te lopen. Ik hield nog niet op, want ik moest nog verder. Vanaf de ijsbaan liep ik verder naar metrostation Kralingse Zoom, waardoor de teller op 10.68 km is gekomen.

Vrijdag stond ik in de sportschool. Het ging alleen niet al te best. Na 18 minuten op de crosstrainer ben ik wat squats en deadlifts gaan doen. Het voelde heel zwaar en niet gemakkelijk. De bovenbeenapparaten waren voor nu wat gemakkelijker. Nog even op een cardioapparaat en we hielden het voor gezien. Wat viel het me zwaar, waar ik woensdag nog zo lekker meeliep, kwam ik in de sportschool bijna niet vooruit. Ik had door dat ik te moe was en besloot de zaterdagtraining gelijk af te zeggen. Het zou een race tegen de klok worden en dat kon ik er niet bij hebben.

Niet trainen in het weekend kan natuurlijk niet. Daarom besloot ik zondag weer eens wat anders te doen. Iets wat ik in de zomer al vaker heb gedaan, maar waar ik opeens mee ben opgehouden. Ik maakte een gecombineerde training, maar met normale trainingstijden. Een beginnersroute om het maar even zo te zeggen. Ik ging 10 minuten hardlopen, 3 minuten traplopen, 6 minuten touwtje springen en 10 minuten yoga doen. Het hardlopen ging wel lekker. Ik had veel tegenwind, maar dat vond ik wel lekker. Ik besloot de dijk op te gaan en even bij het water te kijken en via de dijk weer terug te gaan naar huis.

Thuis gebruikte ik onze buitentrap om 3 minuten trap te lopen. In die 3 minuten liep ik 10 keer de trap op en af. Bij de 7e keer werd de trap op steeds lastiger, maar ik heb de minuten vol gemaakt. Het volgende was 6 minuten touwtje springen. De wind maakte het me niet gemakkelijk, maar het ging aardig goed en ik werd lekker moe en had al zin in de yoga als cooling down. Ik zette zentv aan en deed mee met de oefeningen die voorbij kwamen.

Het was geen superactieve week, maar ik heb heerlijk wat gedaan. Deze week staan er weer leuk dingen op de planning. Afgelopen maandag liep ik met Wendy in Rotterdam tijdens de GL2R Rotterdam Window shopping run en vandaag sta ik weer in de sportschool met mijn zus.

Via Instagram ben ik met een lezer in contact gekomen om een keer samen naar een Rotterdam Running Crew-avond te gaan. Ik ga bijna altijd alleen naar evenementen. Mocht je nou ook een keer willen, maar geen zin hebben om alleen te gaan… laat het me weten! Wie weet ga ik ook en kunnen we ergens afspreken zodat we niet alleen zijn. Hoe gaan jullie naar evenementen en hoe doe je dat als je alleen gaat?

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Patricia is Grafisch Vormgever, blogt op www.blog.donderdesign.nl, leest, fotografeert en sinds 2012 niet meer te stoppen met hardlopen. Het meer bewegen werd een passie, een moment voor haar zelf, om na te denken en te genieten. Ze begon met een 6.8 km wedstrijd gevolgd door een 10 & 15 km en in oktober 2015 liep ze haar eerste halve marathon. Haar focus is nu sterk genoeg worden om een marathon te lopen en wel die van Rotterdam

4 Comments

Geef een reactie