Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

Runner’s gelukkigheid

Wat kan een hele fijne run superveel invloed hebben. Het waren maar 5 km, maar voor mij waren dit 5 heerlijke kilometers die ik echt heb moeten missen de afgelopen weken/maanden. Op zo’n gevoel kan ik dagen teren en de motivatie om zo door te blijven gaan is nog sterker aanwezig. Ik beleefde weer een week vol activiteit en runner’s gelukkigheid.

Runners gelukkigheid

Maandagavond had ik een afspraak met mijn trainer om alles door te nemen. Welke oefeningen gaan goed, welke vallen nog tegen en welke zou ik anders willen zien? Met één oefening heb ik nog heel veel moeite maar die mag er van mij niet uit. Het is een leuke oefening en een streven om het wel te halen. Twee oefeningen in het krachthonk worden vervangen door apparaten. Het is onmogelijk om die oefeningen te doen want het is zo druk altijd in het krachthonk dus een apparaat met hetzelfde effect is de oplossing. Ik train nog even verder en dan zit de training er alweer op.

Woensdag is hardloopdag en de regen valt met bakken uit de hemel. Het regenen was niet normaal. Ik ben niet van suiker, dat weet ik en dat meldden mensen die mij niet kennen vaak genoeg en ik ga ook wel bij miezer (dat lees je straks), maar niet als ik al bij één stap buiten zeiknat ben. Ik wil niet nog meer spanning op mijn lichaam, kou van natheid is ook spanning. Ik ben wel vroeg klaar deze dag met werken, want er staat een afspraak bij de tandarts. In mijn auto staat mijn tas met kleding voor de sportschool en ik besluit om na de tandarts door te rijden naar de sportschool. Wel even een workout doen en wandelen op de loopband. Ik ben heerlijk bezig in de sportschool, helaas erger ik me alleen aan alle mensen die zo dichtbij gaan staan en mijn muziek doet het niet want ik heb geen ontvangst in de sportschool. Ik ga rustig zitten en focus me weer op mezelf. Schakel de mensen om me heen uit en ga mijn ding doen en jep, focus terug en een lekkere training rijker.

Runners gelukkigheid

Zie je mijn haar? Die zit weer vaak in een vlecht wat ik zo fijn vind als ik ga trainen, voor mij ook een teken dat het de goede kant op gaat want die vlecht gaat er in de ochtend al in.

Toch een hardloopwedstrijd erbij
Ik mis dat ik niet ben gaan hardlopen en besluit de volgende ochtend dat ik in de avond wanneer mijn zus naar huis is me omkleed en dan mijn intervaltraining ga doen. Lekker in de avond en het donker, waar ik dus niet van hou, maar wat me wel sterker maakt. Ik kan gewoon niet wachten tot het avond is. Dat lekkere gevoel van “ik wil hardlopen” werd alleen maar erger in de middag, want ik kreeg zulk leuk nieuws. Ik mag hardlopen op 20 maart op het circuit van Zandvoort voor Odlo in het team van bloggers. Ja, mijn eerste wedstrijd zou de 1/4 marathon in Rotterdam zijn, maar heel stiekem stond er nog één op mijn lijstje die ik zo leuk vond vorig jaar. Als de kans zich voordeed dat ik weer 5 km kon lopen dan wilde ik de Zandvoort Circuit Run doen. Dit jaar dus niet de lange afstand, maar wel over het circuit en ik heb daar zo ontzettend veel zin in. Die middag liep ik met een grijns over de werkvloer en natuurlijk toen mijn zus thuiskwam vertelde ik haar gelijk dat ik toch nog een run ging doen. Hallo enthousiaste zus! Die vond dit zo tof en duimt op beter weer dan vorig jaar en natuurlijk nodigde ze zichzelf uit om mee te gaan. Wat ik maar al te graag heb, want samen onderweg is veel leuker, iemand die foto’s maakt is handig, de mentale steun is zo fijn en nadat we iedereen hebben zien finishen kunnen we misschien samen nog even lekker over het strand wandelen.

Niet veel later die avond stond ik dan eindelijk buiten. Ik was vergeten te kijken wat het plan was, maar ik wist dat het iets met vier minuten was. Even rekenen: 5 minuten warm dribbelen, 4×4 minuten tempo hardlopen afgewisseld met 4×1 minuut dribbelen en dan nog 5 minuten uitdribbelen. Dus hoppa richting de dijk hobbelen en zo een rondje door het dorp maken met versnellingen. De derde keer 4 minuten was zwaar, zou ik stoppen? Nee, nog maar 1x en dan stop ik. Natuurlijk stopte ik niet. Ik stopte pas na de 5 minuten dribbelen aan het einde. Kom op,  dit kan ik en inderdaad: ik kon het en was zo in een heerlijke bui dat deze vrolijkheid bleef hangen de volgende ochtend en langer.

Runners gelukkigheid

Vrijdagavond deed ik alle oefeningen van mijn schema 1x en een paar deed ik 2x. Het voelde goed en lekker. Ik merk dat ik sterker word en ik ga het ook zien en dat is fijn. Het werkt motiverend als je schema goed werkt en je elke keer weer meer kan dan de vorige keer.

Nieuwe traditie op zaterdagochtend is mijn korte workout, maar wel intensief. Het was fris buiten, maar wel fijn om even buiten te zijn. Het deed me goed en ik werd lekker wakker. 6 minuten touwtje springen, dat gaat nog niet gemakkelijk hoor want vaak struikel ik over dat touwtje zodat ik opnieuw kan beginnen. Het is nog een hele kunst! Vroeger stond ik daar: spring spring spring en bleef ik maar door gaan. Ik oefen rustig verder. 3 minuten traplopen, de eerste minuut gaat lekker, de tweede wordt al zwaarder en de derde minuut ga ik een stuk langzamer. Hoe meer ik omhoog en naar beneden ga, hoe lastiger ik het vind de treden te zien en ik ben bang als ik te snel ga ik er vanaf val dus ja, stom eigenlijk maar ik hou het makkelijker vol dan een paar weken terug. Dan nog even 2 minuten een sprintje trekken naar het dorp en weer terug naar huis en dan zit het erop en is het tijd om te douchen en huishoudelijke dingen te doen en te werken aan mijn blog.

Runners gelukkigheid

Drill Instructor tells me what to do
Zondagochtend lig ik heerlijk op de bank, ik lees een hoofdstuk in Misschien ooit en dan weer een hoofdstuk in Live Love Run. Ik heb een ochtend waarop ik geen keuzes kan maken, dat blijkt al uit hoe ik aan het lezen ben. Zo gaat het ook met hardlopen; nu, vanmiddag of vanavond, dat vraag ik me de hele tijd af. Tijn komt beneden: ben je niet hardlopen? MMGHHHG dat had ik niet verwacht, jou hier nog zo op de bank te zien hangen. Kom op: opstaan, omkleden en naar buiten. Hardlopen, kom op en niet stoppen tot je klaar bent. Yes sir! Ik stond inderdaad op en ging me omkleden.

4 km op de planning, maar waarheen? De paden bij de surfplas zullen nat zijn. Opeens weet ik het. 600 meter en dijkje omhoog, 100 meter dijkje naar beneden, 300 meter dijkje omhoog, 200 meter dijkje naar beneden, 200 meter en weer dijkje omhoog en de laatste dijk naar beneden zo’n 400 meter verder. Recht pad af aan het einde naar rechts en dan na een kilometer zal ik het dorp weer inlopen. Om de 4 km thuis uit te komen moet ik een kleine slinger maken en dan net binnen het half uur heb ik de 4 km aangetikt. Bril nat, haar nat, beetje koud maar thuis wacht een warme badkamer me op en daarna croissantjes warm uit de oven.

Runners gelukkigheid

Ja ik hoef jullie denk ik niet te vertellen hoe gelukkig ik ben dat het weer de goede kant op gaat. Er is nog een lange weg te gaan, dat zeker, maar voor nu geeft het veel voldoening en vrolijke gevoelens. Ik ga weer een mooie week beleven met veel runner’s gelukkigheid, daar ga ik voor zorgen.

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Patricia is Grafisch Vormgever, blogt op www.blog.donderdesign.nl, leest, fotografeert en sinds 2012 niet meer te stoppen met hardlopen. Het meer bewegen werd een passie, een moment voor haar zelf, om na te denken en te genieten. Ze begon met een 6.8 km wedstrijd gevolgd door een 10 & 15 km en in oktober 2015 liep ze haar eerste halve marathon. Haar focus is nu sterk genoeg worden om een marathon te lopen en wel die van Rotterdam

2 Comments

  • Maaike

    18 februari 2016 at 16:10

    Ik heb het wel eens gedaan maar ik voel me schuldig dat mijn man dan zo achterlijk langzaam moet lopen… hij is een keer zelf terug gekomen toen hij niet lekker liep… toen koos hij voor mijn tempo… heb toen wel een aantal keer gezegd dat ik te hard liep… dan ging hij wat langzamer…. hij traint nu voor de Rotterdam marathon en die afstanden red ik never nooit… Hij doet het maar gewoon… zondag wil ik hem wel tegemoet fietsen zodat hij het laatste stuk niet alleen loopt (35 km)

    Beantwoorden
  • Jasmine

    18 februari 2016 at 16:39

    Mijn vriend is 400m loper en loopt veel en veel sneller. Dat hazen is wel een goed idee, misschien dat ik hem zo ver krijg de Zandvoort circuit run voor me te hazen! Succes met trainen voor de CPC en marathon!

    Beantwoorden

Geef een reactie