Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

#SANTASTREAK WEEK 2

De tweede week van #SANTASTREAK ligt alweer achter ons.. We zijn (bijna) op de helft! Die tweede week was een pittige. Ik moest de dagelijkse rondjes combineren met mijn trainingsschema voor de marathon…

Zaterdag

Een weekend bomvol sinterklaasactiviteiten, zowel op zaterdag als op zondag. Voordat ik vertrok naar het eerste sinterklaasfeest, knalde ik er nog snel een rondje uit. Iets meer dan de ‘verplichte’ 2,5 km. Ik dwaalde wat door de wijk en na 4,5 km kon ik #SANTASTREAK5 van mijn lijstje strepen!

Zondag

Op zondag werd ik na een lange droomloze slaap wakker bij mijn schoonouders. Mijn schoonzusje logeerde daar ook en ze doet mee met de #SANTASTREAK. De avond ervoor hadden we daarom afgesproken een klein rondje te lopen voor het ontbijt. Met de slaap nog in mijn ogen trokken we de deur achter ons dicht. Oef. Een koude wind streek langs onze benen. Maar de zon scheen! En na ruim 3 km door het bos(je) en de wijk mochten we aan tafel voor een full English breakfast. Top!

Maandag

Op maandag krabde ik me even achter mijn oren. De dag ervoor had ik mijn trainer mijn gloednieuwe schema voor de Marathon Rotterdam ontvangen. Volgens dat schema moest ik op dinsdag, donderdag en zaterdag lopen, en elke keer was de train 60 minuten of langer. Ik keek naar mijn agenda: op dinsdagavond zou ik uiteten gaan, op donderdag stond het concert van Florence and the Machine. Ik besloot alle trainingen een dag naar voren te halen. En ik smokkelde meteen een beetje. Ik liep namelijk op maandagochtend, voor werk. Op het programma stond 60 min intervallen. Maar ik was ’s morgens niet vooruit te branden. Resultaat? Driekwartier trainen en een halfzachte interval. Ik moet er nog even in komen denk ik..

Dinsdag

Zoals gezegd, op dinsdag ging ik uiteten. Helaas stond het verkeer vreselijk vast en schoof ik later dan gepland aan tafel. Ik dineerde uitgebreid, dronk een drankje (of twee…) en keerde huiswaarts. Shit. Ik moest nog lopen. Mijn schoonzusje, trouwe santastreaker, had tussen haar werk en het eten nog een rondje gepropt. En Zélia liep de afstand in Groningen, zonder de juiste schoenen of kleding! Niet piepen dus, lopen. Ik heb die #SANTASTREAK bedacht, dan mag ik niet afhaken! Om tien uur ’s avonds perste ik er nog 2,5 km uit. Niet van harte, want mijn eten had nauwelijks kunnen zakken…

Woensdag

De training van donderdag liep ik op woensdag. Op het programma stond 1 uur en 15 minuten op een (zeer) rustig tempo. Dat was mijn redding, want ik had niet snel gekund als ik had gewild. Ik was gewoon moe. Niet eens zozeer door die #SANTASTREAK, maar door een drukke week met allerlei (sociale) verplichtingen. Toen ik na 1 uur en 6 minuten weer in mijn straat kwam, vond ik het daarom wel mooi geweest.

Donderdag

Shit. En ik maar opscheppen dat ik zo goed kan plannen. Maar donderdag kwam ik toch echt in de knoop. Ik had me voorgenomen om thuis uit werk meteen een klein rondje te rennen, en daarna snel door te gaan naar het station voor het concert. Eenmaal thuis bleek dat ik helemaal geen tijd had om me om te kleden, of zelfs om te eten. Ik moest al weg! Wat nu? Ik wisselde mijn laarsjes om voor gympen, trok een makkelijk (sport)vest aan en spoedde me naar buiten. Het plan: we zouden naar het station snelwandelen en onderweg een broodje kopen. Zo kwam ik én aan mijn kilometers, én aan mijn avondeten én waren we op tijd voor de volgende trein. Met die kilometers zat het wel snor: in totaal wandelde ik gisteren ruim 11 km!

Vrijdag

Vrijdag was een vrije dag die geen vrije dag was. Ik hoefde niet naar kantoor, maar werkte vanuit huis om een opdracht op te leveren. Ik kon dus lopen wanneer het mij uitkwam. Jammer genoeg was die opdracht veel ingewikkelder dan ik had gehoopt. En moest ik aan het einde van de middag toch nog naar een afspraak buiten de deur. Kortom: de dag had weer eens minder uren dan ik nodig had. Ik propte om 12 uur snel wat lunch naar binnen, tikte de opzet van dit blogje terwijl mijn eten zakte en trok om 13 uur mijn sportkleding aan. Snel, snel, snel rennen, douchen, omkleden en naar die afspraak. En toen: WEEKEND!

Morgen staat er een lange rustige duurloop op het programma. Daar heb ik zin in! Nu ik ben begonnen met de training voor de marathon gebruik ik de overige loopjes echt voor herstel. Ik loop dan de minimale afstand en op een zeer relaxt tempo. Zo houd ik het wel vol. En hoe gaat het bij jullie?

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Geef een reactie