Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

Sportvasten dag 1

Goedemorgen, shit nee het is al 10 uur! Dat krijg je ervan als je de avond ervoor pas heel laat thuis komt van de Runner’s World Hardloopblog van het Jaarverkiezing en je trein rijdt via een omleiding. Terwijl ik opstond hoorde ik mijn vriend al beneden. De eerste dag van het sportvasten! Kom maar op, ik heb er zin in!

Mijn vriend had de dag ervoor 2 grote zakken appels en sinaasappels gekocht. Als ontbijt mocht ik kiezen tussen sinaasappelsap of appelsap. Het liefst zo puur mogelijk. Mooi, dacht ik, kan ik mijn sapcentrifuge gebruiken. Verder mocht ik 1 sinaasappel en een bakje aarbeien en veel pillen. Dat hoort er nu eenmaal bij. Ik maakte een kopje groene thee (normaal altijd earl grey met zoetje en melk) pakte mijn appelsap en mijn fruit en ging voor de tv eten. Nou, dat is best wel weinig. Nu al. De pillen zijn best wel groot en veel maar het lukte aardig ze in te nemen. Mijn ontbijt was op, hup werken!

Sportvasten dag 1

Omdat ik best wel laat at, kon ik pas om 14 uur weer eten. Tussendoor had ik mijn metabolicdrankje naast mijn computer gezet en voor 14 uur was ‘ie netjes leeg. Ik merkte wel dat mijn buik heel erg rommelde, maar misschien is dat te vroeg natuurlijk om te roepen dat je honger hebt… maar het viel me wel op. Beetje onrustig!

Sportvasten dag 1

Mijn blaas heb ik in de tussentijd ook een paar keer moeten legen. Tijd om mijn lunch te maken! Op het menu stond een salade van 100 gram, 1-2 tomaten en 10 olijven. Je mocht je sla met een beetje met olijfolie en azijn en zout en peper op smaak maken. Hier nam ik ook weer wat pilletjes bij. Klinkt niet gezond, maar het is nodig om de juiste vitamine binnen te krijgen. Na mijn salade die stiekem best wel vulde, mocht ik 50 gram ongepelde pistachenoten. Lieve lezers. IK HOU VAN PISTACHENOTEN. Helaas vreet ik altijd de hele zak meteen leeg, maar ik mocht gewoon pistachenoten! PISTACHENOTEN! Ik vond 50 gram best wel weinig klinken vooral omdat ze ongepeld waren, maar dat viel me nog wel mee. Ik woog het netjes af en ik heb genoten van mijn pistachenoten, niet normaal!

Sportvasten dag 1

Ik maakte daarna weer zo’n metabolicdrankje en die vond ik wel lastiger weg te werken, want ik had geen dorst dus pakte ik het ook minder. Maar rond 17 uur was ie leeg!

Om 18 uur ging ik samen met mijn vriend en Noa naar een hei/bos waar ze onverharde weg hebben. Op de planning stond officieel dat ik 110 min op onverharde weg moest gaan lopen. Nou mag ik dat niet doen, want je mag maximaal 30 minuten sporten. Balen, want ik voelde me goed en het was toch maar de eerste dag. Nee, netjes ging ik niet 110 min lopen maar ik hield me aan het protocol. Het werd 30 min hardlopen in de bossen. Ik had wel honger a,l maar ach, wat is 3o min toch? Typisch was wel om de McDonalds-logo boven de bomen te zien uitsteken haha!

Sportvasten 07

Sportvasten 08

Toen ik thuiskwam ben ik snel onder de douche gestapt zodat ik eerder aan mijn eten kon beginnen. Ik at expres iets later dan gewild, omdat ik niet wilde dat ik ’s avonds met een hongerige buik op de bank zou komen te zitten. Op het menu stond dit keer 200 gram wokgroenten met 2 eetlepels rijst. Ik had zoooooo graag nog een schepje erbij willen doen maar nee.. mag niet Zélia! Ik genoot overigens wel heel erg van mijn 50 gram pistachenoten die ik weer mocht eten! Zo lekker!

Na het eten moest ik weer mijn beker vullen met een metabolicdrankje. Deze dronk ik gedurende avond. Wat ik wel merkte is dat ik zin had iets in lekkers, maar wel iets gezond, bijv. een appel, maar dat mocht echt ook niet. Ik dronk netjes mijn drankje op en dronk tussendoor ook nog een slaapthee en ging naar bed. Dag 1… Done!

Conclusie

Beetje lastig om dag een te evalueren als het goed ging en ik nog mocht eten. Dag 2 ziet er al heel anders uit en vanaf dag 2 wordt het alleen maar zwaarder. Voor nu: ik voelde me goed en ben klaar voor dag 2!

Wil je weten wat sportvasten precies inhoudt? Lees dan dit blogje: Sportvasten.

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

In 2012 begon Zélia met hardlopen. In eerste instantie om af te vallen maar al snel merkte ze dat het verslavend werkte. Begin 2013 liep ze haar eerste halve marathon en sindsdien is lange duurlopen haar favoriet. Afvallen deed ze niet zo snel en dat had een reden, eetverslaving. Nu is Zélia bezig om gezond en goed te eten. Met ups and downs maar de wil is er. In 2015 liep ze haar eerste marathon in Parijs en in 2016 haar tweede die anders verliep dan gehoopt. Nu is ze moeder van een prachtige dochter en is nu bezig met het vinden van een ritme want in 2019 wil ze opnieuw de marathon van Parijs lopen. Of zal ze toch in 2018 een marathon lopen....? Naast hardlopen heeft Zélia een eigen interieurontwerpbureau Studio ZLwaar ze interieurontwerpster en interieurfotograaf is.

Geef een reactie