Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

Sportvasten dag 10

Yes! Gisteren was de laatste dag sportvasten! Oké, ik moest nog wel de hele dag, maar ik weet gewoon dat ik het volgehouden heb. Ik heb het gedaan! Ik heb het gehaald! Maar laten we eerst kijken hoe de dag verliep. Lees mee:

Ik begon met een flink ontbijt: 300ml kwark, een kiwi en een appel met een gekookt eitje ernaast.

Sportvasten dag 10

Ik had om half 10 voor de laatste keer een afspraak met mijn personal trainer. Ik heb een behoorlijk pittige training gehad. Het was duidelijk legday! Ik begon met 10 minuten op de fiets. Daarna kreeg ik een stang in mijn handen geduwd; 3 setjes van 15 keer met 20 kg. Dat lukte me wel. Na dat te hebben gedaan mocht ik gaan squatten. Nee, niet normaal squatten, maar met gewichten. Help. Ik zag wat hij erop deed en ik dacht echt: dit krijg ik nooit opgetild! 40 KG! Ik ging het proberen en het lukte nog aardig ook! Dat liet ik blijkbaar merken want na 15 x squatten gooide hij er nog 2x 5 kilo erbij. 50 KILO OPTILLEN?!?! Ondanks dat ik nu dacht dat ik echt door zou zakken lukte het me toch. Uhm… bizar dit.

Daarna nog wat lunges gedaan met 20 kilo in mijn nek en toen was het tijd voor de buikspieren. Planken is niet mijn sterkste oefening en side planks al helemaal niet! Maar ook dat moest gebeuren. Ik dacht dat ik bijna klaar was maar nee, mijn trainer had nog een ander idee. Namelijk 2 min op een trapapparaat lopen dat versneld is om vervolgens direct daarna 1 min te planken. Ik keek hem vol ongeloof aan. Ik vond het wel een mooie uitdaging, maar geloof me.. HET IS ZWAAR. Nee, het is echt echt echt ECHT zwaar. Mijn benen stonden in brand! En dat moest ik 3x achter elkaar doen. Ik denk wel dat jullie nu weten hoe ik erbij loop vandaag.

Sportvasten dag 10

Na mijn training had ik een afspraak met mijn voedingsdeskundige (tevens coach van Sportvasten). Ze vroeg hoe ik het ervaren had en hoe ik me voelde. Ook maakten we afspraken voor na het sportvasten, want het is niet de bedoeling dat het ineens ophoudt natuurlijk. Hoe en wat dat lees je zondag in mijn conclusie!

Ik had om 13:00 uur een afspraak en ik haalde het net niet om om te lunchen dus maakte ik mijn lunch na mijn afspraak.

Eigenlijk heb ik ook niet veel meer te vertellen. Het eten ging goed, ik mocht weer een portie koolhydraten maar gek genoeg had ik ook wel zonder gekund. Mijn maag/buik reageerde er meteen op. Het voelde ook wel erg zwaar in mijn maag, terwijl ik niet veel had gegeten. Raar hoe je lichaam kan resetten na 10 dagen!

Dit was de laatste dag! Wat ik geleerd heb en hoe ik verder ga lees je zondag in mijn normale blog. Ik kan je nu al vertellen dat ik er enthousiast over ben en dat ik blij ben dat ik dit gedaan heb! 

Wil je de andere dagen teruglezen? Dat kan:

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

In 2012 begon Zélia met hardlopen. In eerste instantie om af te vallen maar al snel merkte ze dat het verslavend werkte. Begin 2013 liep ze haar eerste halve marathon en sindsdien is lange duurlopen haar favoriet. Afvallen deed ze niet zo snel en dat had een reden, eetverslaving. Nu is Zélia bezig om gezond en goed te eten. Met ups and downs maar de wil is er. In 2015 liep ze haar eerste marathon in Parijs en in 2016 haar tweede die anders verliep dan gehoopt. Nu is ze moeder van een prachtige dochter en is nu bezig met het vinden van een ritme want in 2019 wil ze opnieuw de marathon van Parijs lopen. Of zal ze toch in 2018 een marathon lopen....? Naast hardlopen heeft Zélia een eigen interieurontwerpbureau Studio ZLwaar ze interieurontwerpster en interieurfotograaf is.

Geef een reactie