Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

Sportvasten dag 2

Gisteren konden jullie over dag 1 lezen, vandaag is het dag 2 en ik sta op tijd op. Ik voel me goed, heb prima geslapen en ben klaar voor dag 2. Vandaag moet ik alle dierlijke en alle zetmeelhoudende voedingsmiddelen vermijden. Hierdoor wordt de inname van suiker verder beperkt en worden de door het sporten verbruikte spiersuikers niet volledige meer aangevuld. Ik laat het over me heen komen. 

Ik nam mijn ontbijt om 08:00 uur, want een uur later had ik een afspraak met mijn personal trainer. Ik heb 2 weken lang net gesport bij mijn sportschool i.v.m. vakantie. Mijn trainer weet dat ik aan het sportvasten ben en omdat ik eigenlijk alleen maar 30 min mag sporten had hij een training bedacht waarbij de intensiviteit minder was, maar wel voldoende om goed alle spieren te hebben getraind. Maar eerst mijn ontbijt. Deze bestond uit een glas appelsap van 150 ml. Toen ik het glas zag vroeg ik aan mijn vriend of hij wel goed had afgemeten maar nee, er stond echt 150 ml. Dat is weinig, dacht ik! Verder bestond mijn ontbijt uit een kiwi (lang geleden dat ik die heb gegeten. Nadat er een vlekje op mijn t-shirt terecht kwam omdat een kiwistuk eruit floepte weet ik weer waarom ik zo lang geen kiwi gegeten heb) en een appel. Ik had geen tijd voor een groene thee want ik moest gaan! Snel dat metabolicdrankje maken en hup fietsen naar de sportschool.

Sportvasten dag 2

Na flink te hebben gezweet (je gaat meer zweten gedurende 10 dagen, the joy.. ) was ik na 1 uur klaar. Ik had dorst en honger. Heel veel honger, dacht ik. Ik dronk mijn bidon met normaal water helemaal leeg en nam een slok van mijn drankje. Mmm.. na 15 min was mijn hongergevoel weg. Ik miste toch wel het eten van iets na het sporten. Jammer genoeg was het pas 10 uur en mocht en kon ik pas over 3 uur eten. Dat wordt volhouden!

Sportvasten 12

Om 13 uur wilde ik mijn wokgroenten klaar gaan maken, maar mijn buurvrouw kwam even langs. Pas om 13:30 uur kon ik eten klaarmaken en geloof me.. ik had nu echt honger! Ik mocht 200 gram wokgroenten met 3 eetlepels olijfolie en mijn favoriet: pistachenoten! Daar had ik echt zoo veel zin in! Het eten was snel klaar, makkelijk als het niet zoveel is! Ik at het langzaam zodat ik ervan kon genieten. Tussendoor weer de nodige supplementen en mijn pistachenoten waren overheerlijk! Helaas voorlopig niet meer. *huilen*

Sportvasten 13

Na het eten heb ik stiekem even een dutje gedaan, maar ik kon toch niet slapen. Ik voelde me wel goed maar ik had namelijk het metabolicdrankje iets te snel opgedronken en kreeg daardoor een beetje wat tintelingen in mijn armen. Ik ging daarna weer gewoon aan het werk, maar rond 17 uur kreeg ik weer een hongergevoel. Mijn drankje was op en het was veel te vroeg om mijn soep klaar te maken. Ik schreef intussen alvast mijn blogje, deed nog her en der wat werk maar om 18 uur lukte het me niet meer. Ik moet nu echt mijn soep maken zodat ik die rond 19 uur kan opeten.

Ik kon natuurlijk niet wachten om mijn soep op te drinken, dus verbrandde ik mijn tong. Typisch. Ik was ook overenthousiast met de chilivlokken die ik toegevoegd had.. Nou, smakelijk eten Zélia!

Sportvasten14

Na het avondeten voelde ik mijn buik een beetje rommelen. Ik weet niet of het door de chilivlokken kwam, maar het voelde niet zo heel fijn. Gelukkig trok dat rond 20:00 uur weer weg. Ik maakte weer een metabolic-switchdrankje en maakte mijn ontbijt en lunch voor morgen klaar. Ik moet namelijk helemaal naar Groningen rijden (2,5 uur rijden).

Sportvasten15

Ik moet zeggen dat ik daarna wel zin had in iets lekkers. Ik was alleen thuis en ik verveelde me ontzettend. Ik wist niet goed wat ik moest doen behalve wat tv kijken. Ik heb gelukkig niks gepakt behalve een groene thee. Dit wordt nog leuk morgen!

Conclusie

Het ging wel, maar ik merkte wel dat ik al minder innam dan normaal. Het feit dat je na het sporten niks mag pakken was wel pittig; ik had duidelijk honger. Of was het toch trek? Ik kon namelijk toch nog wel 3 uur volhouden zonder iets te eten. De soep was weinig en met de lust van iets daarna maakte de avond wel wat zwaarder maar ik heb me netjes aan de regels gehouden. Morgen moet ik dus naar Groningen rijden en ik heb als ontbijt een sapje van 300 ml en met de lunch ook. Dat wordt pittig want ’s avonds moet ik nog 30 min gaan hardlopen en ben ik alleen thuis. Het avondeten is 300 ml tomatensap. Benieuwd of het lukt. Jawel… toch?

Wil je weten wat sportvasten precies inhoudt? Lees dan dit blogje: Sportvasten.

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

In 2012 begon Zélia met hardlopen. In eerste instantie om af te vallen maar al snel merkte ze dat het verslavend werkte. Begin 2013 liep ze haar eerste halve marathon en sindsdien is lange duurlopen haar favoriet. Afvallen deed ze niet zo snel en dat had een reden, eetverslaving. Nu is Zélia bezig om gezond en goed te eten. Met ups and downs maar de wil is er. In 2015 liep ze haar eerste marathon in Parijs en in 2016 haar tweede die anders verliep dan gehoopt. Nu is ze moeder van een prachtige dochter en is nu bezig met het vinden van een ritme want in 2019 wil ze opnieuw de marathon van Parijs lopen. Of zal ze toch in 2018 een marathon lopen....? Naast hardlopen heeft Zélia een eigen interieurontwerpbureau Studio ZLwaar ze interieurontwerpster en interieurfotograaf is.

Geef een reactie