Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

Sportvasten dag 4

Weinig foto’s want mijn eten, of beter gezegd, mijn drankjes waren alle 3 hetzelfde. Yes, gisteren startte ik met 3 dagen vasten! Ik keek daar wel een beetje tegenop, alleen maar 3x 150 ml sap met wat supplementen en water ernaast. Maar het is me wel gelukt al had ik ’s middags wel erg veel moeite. Lees verder!

Ik stond om 10.00 uur op, beetje uitslapen op zaterdag mag! Mijn vriend was net pas 1 uur thuis van zijn werk dus zat ik alleen aan tafel met mijn ontbijtje. Ik koos voor sinaasappelsap, dat vind ik ’s ochtends toch wel erg lekker maar ik mistte wel direct mijn eitje of kwark. Goed, niet nadenken Zélia! Ik deed nog wat werk, keek wat series. Mijn coach belde me op een gegeven moment met de vraag hoe het ging. Ze legde uit dat ik vandaag op het stickie moest plassen om te kijken of ik al in die switch zit. Het schijnt normaal te zijn als dat nog niet de eerste dag gebeurd. Na wat moedige woorden ging ik weer verder en voor ik het wist was het alweer 14 uur. Tijd voor mijn tweede drankje! Ik heb uitgelegd gekregen dat ik eerst mijn drankje moest drinken, dan moest gaan sporten en direct na het sporten mijn blaas moest leegmaken. Nog niet op het stickie plassen dus. Dat mocht pas na 3 uur nadat je geplast had. Tussendoor mocht ik nog wel gewoon drinken maar niet de supplementen of sapje. Drankje erin en hup gaan!

Sportvasten dag 4

Ik liep zo lekker, niet normaal. Ik heb echt 0,0 last gehad van mijn benen. Het leek wel of ik vloog! Mijn hartslag was helemaal onder controle, zelfs een beetje aan de lage kant dan eigenlijk mocht. Daarom besloot ik ook te versnellen. Na 30 min piepte mijn horloge en wat baalde ik daarvan! Ik wilde doorlopen, ik wilde verder gaan! Ik hield me netjes aan de 30 min en liep helemaal bezweet en stinkend naar huis. Dat vond ik wel een beetje raar. Kijk ik zweet natuurlijk als ieder ander maar ik ben nooit echt een zweetpersoon geweest. Als ik 30 min gesport heb, heb ik wel natte oksels maar verder valt het mee maar nu.. oh ik was zeiknat! En ik stonk!! Dit schijnt er dus ook bij te horen maar ik rook mezelf en dat vind ik echt zo erg! Direct douchen dus.. maar eerst plassen. Mijn blaas was leeg, snel douchen!

Sportvasten dag 4

Een vriendin vroeg of ik toevallig naar decatlon ging. Ik ging er niet toevallig heen maar ik moest zelf ook een 1 liter waterzak halen dus reed ik even naar de winkel toe. Beetje afleiding. Helaas kwam ik daar terecht waar ze iets aan het organiseren waren voor kinderen. Ik rook van alles. Ik zag van alles, snoep, drankjes noem maar op. Ik ging heel snel de spullen halen die ik moest hebben zodat ik snel weer naar huis kon gaan.

Eenmaal thuis was mijn vriend wakker en hij had netjes zijn ontbijt opgegeten wanneer ik er niet was maar ik kreeg het daarna heel zwaar. Ik werd heel erg prikkelig, ik wilde stoppen met vasten. Ik had hier geen zin meer in. IK WIL IETS IN MIJN MOND! Als je dan tv kijkt werkt dat ook niet echt mee: thuisbezorgd, 24kitchen, series waar ze eten, nieuwste gerechten enz. Ik werd echt even helemaal gek. Gelukkig was het half 7, ik mocht plassen. Whoohoo!

Je krijgt een pakketje met 10 strips en een kaart met kleuren. Je moet op het strip plassen en 60 sec laten drogen. Dan verschijnen er kleuren en die gegeven het volgende aan:

  1.  Diabetes. Als dit vakje niet geel is maar groen betekend dus dat er te veel suikers in je urine zit wat kan duiden op suikerziekte. Hoef natuurlijk niet altijd maar als dat vaker gebeurd zou ik toch wel even naar de dokter gaan. Die van mij was gelukkig geel. Toch wel spannend omdat ik er nooit opgetest ben.
  2. Dit is voor de vitamine C.  Het beste is dat het donkergrijs/lichtgrijs blijft. Tijdens het vasten zelf kan dit oranje worden, net als die van mij. Dat betekend dat er stoffen vrij komen en dus in mijn urine zitten.
  3. Ketonenwaarde. Als dit de donkerste paar is betekend dus dat je de switch gemaakt hebt. Het is normaal dat op de eerste dag niet helemaal donker paars is zoals ik. Heb je op de eerste of tweede dag al donker paars kan je vaak in overleg met je coach vasten dag 3 skippen en weer opbouwen. Ik had duidelijk nog geen switch gemaakt!

Sportvasten dag 4

Beetje balen was het wel maar ik snapte het ook wel. Ik ga gewoon door.. totdat mijn vriend ging koken. Hij hield heel lief alle deuren dicht maar toen hij toch binnenkwam rook ik het eten. Ik dacht echt, ik kan dit niet meer. Ik hou dit niet vol. Ik wil ook een heerlijke bord pasta met tomatensaus! Ik werd ook wat chagrijniger maar gelukkig was mijn vriend daar op voorbereid. Hij ging super lief aan tafel zitten om te eten terwijl ik op de bank zat. Zo kon ik het eten niet zien maar tja.. die geur!

Daarna hebben gezellig wat tv gekeken met flesjes water en een slaap thee. We keken de serie The Following en om half 1 gingen we naar bed.

Sportvasten dag 4

Conclusie

De dag begon goed maar wat had ik het zwaar ’s avonds! Ik wilde echt iets in mijn mond. Al was het een stukje wortel of komkommer. Iets om op te kauwen! Dat mis ik wel echt heel erg. Ik kan ook echt niet wachten tot dinsdag, dan mag ik weer iets eten! Het is een leuke experiment want je moet je zelf echt overhalen om door te gaan maar het is wel echt heel pittig. En de media, socialmedia enz helpen ook echt niet mee. Overal word foto’s gemaakt van eten.. that is echt killing! Maar goed, ik heb dag 4 weer overleefd!

Wil je weten wat sportvasten precies inhoudt? Lees dan dit blogje: Sportvasten.

 

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

In 2012 begon Zélia met hardlopen. In eerste instantie om af te vallen maar al snel merkte ze dat het verslavend werkte. Begin 2013 liep ze haar eerste halve marathon en sindsdien is lange duurlopen haar favoriet. Afvallen deed ze niet zo snel en dat had een reden, eetverslaving. Nu is Zélia bezig om gezond en goed te eten. Met ups and downs maar de wil is er. In 2015 liep ze haar eerste marathon in Parijs en in 2016 haar tweede die anders verliep dan gehoopt. Nu is ze moeder van een prachtige dochter en is nu bezig met het vinden van een ritme want in 2019 wil ze opnieuw de marathon van Parijs lopen. Of zal ze toch in 2018 een marathon lopen....? Naast hardlopen heeft Zélia een eigen interieurontwerpbureau Studio ZLwaar ze interieurontwerpster en interieurfotograaf is.

2 Comments

Geef een reactie