Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Trainingen in Rotterdam zijn de beste

Trainingen in Rotterdam zijn de beste

Trainingen in Rotterdam zijn de beste, omdat ik er gemotiveerd en geïnspireerd door word. Gemotiveerd door de trainers. Geïnspireerd door de omgeving. En nog meer gemotiveerd door mijn mede-hardlopers.

Beide trainingen in Rotterdam waren alleen met dames. Lekker geen man te bekennen. Althans, op maandagavond wel. We kregen een warming up van een man. Wat kan hij dat goed, ik was zo warm en voordat we beneden waren had ik al veel zin in een rondje van 5 km. Mijn eerste meters waren alleen niet fijn, ik raakte een paaltje vol met mijn knie. Gelukkig was het nog wandelend, anders was het nog rotter geweest. Vanaf onderaan de Erasmusbrug gingen we richting de Willemsbrug. Over de Willemsbrug richting Noordereiland en via de kop van zuid naar de Erasmusbrug. De brug over en de trap af voor een cooling down. Het tempo lag enorm hoog omdat ik per ongeluk met de verkeerde groep mee ben gegaan. Ja, volgende keer beter luisteren denk ik.

Hardlopen met een groep is leuk. Door het weer kon Wendy er helaas niet bij zijn, maar Lianne – die ik al een tijd volg via haar blog en Instagram – kwam naar me toe en zo was ik toch niet alleen. Tijdens het hardlopen kwam Sandra – die ik eerder al ontmoette tijdens een run – naast me lopen en hebben we even leuk gekletst tot ik haar moest laten gaan vanwege de snelheid.

Woensdag en vrijdag was ik in de sportschool. Het ging nog steeds niet lekker. Helaas zijn mijn nieuwe oefeningen niet optimaal voor mijn armen. Ik heb gelijk een nieuwe afspraak gemaakt en dit keer met een dame. Vrijdagavond wanneer het heel rustig is krijg ik een training van haar. Ik ben er heel benieuwd naar.

Zaterdagochtend, ontbijt appel met kaneel en suiker en een beschuitje met vlokken. Samen met de Runner’s World op de bank voordat ik naar Rotterdam ga voor de zaterdagochtendtraining. Vanwege de plekken waar nog sneeuw was werd onze training iets aangepast. Ik vond de training sowieso al leuk, want we kwamen op plekken waar ik nog niet geweest was. Op plekken hardlopen waar ik nog niet geweest ben dat blijft leuk. Ik word geprikkeld door de omgeving.

We liepen de Willemsbrug over. Aan de andere kant is een klein parkje, hier moesten we verkennend doorheen. Verkennend om te kijken of we hier konden trainen. Nou, dat parkje moesten we dus overslaan, want er waren verraderlijke stukken bij. Uitglijden daar hebben we geen zin in. In plaats van het park namen we de Maaskade naar het einde van het Noordereiland. Maar niet voordat we 3x de trappen op en af waren gegaan. Het waren twee keer twee trappen. Totaal denk ik zo’n 30 treden. Warm waren we nu zeker; op naar de kop van het eiland. Op de kop wandelden we naar de andere kant en genoten we van het uitzicht op de Erasmusbrug en de Laan op zuid. Via de Prins Hendrikkade gingen we in een lekker tempo terug richting de Willemsbrug. Bij de eerste stoplichten wandelden we tot onderaan de brug. De brug op gingen we weer met tempo en onderaan de brug, het rechte stukje richting club Vie, moesten we ons laatste beetje energie geven. Zo lekker dat laatste stukje alles eruit gooien.

Bij club Vie was het tijd voor onze oefeningen. We mochten plaats nemen tegen de muur. Dit keer bepaalden we zelf hoe lang we moesten blijven zitten, want we telden zelf. Om en om moesten we het volgende getal zeggen. Tot 30, tot 40 en de laatste weer tot 30. De laatste telden we af om het iets moeilijker te maken en natuurlijk deed Elsje er lang over om twee te zeggen, maar wat zij kan kan ik ook. Ik wachtte een aardig tijdje voordat ik één zei. Een leuke manier om dit te doen en doordat je met tellen bezig bent merk je minder dat je al lang zit.

Na nog wat push-ups, arm-, buik- en beenoefeningen gingen we terug naar ons beginpunt om daar de cooling down te doen en wat te drinken. Wat was het weer lekker om zo vroeg in de kou te staan en even flink wat te doen.

Waar train jij het liefst?

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Patricia is Grafisch Vormgever, blogt op www.blog.donderdesign.nl, leest, fotografeert en sinds 2012 niet meer te stoppen met hardlopen. Het meer bewegen werd een passie, een moment voor haar zelf, om na te denken en te genieten. Ze begon met een 6.8 km wedstrijd gevolgd door een 10 & 15 km en in oktober 2015 liep ze haar eerste halve marathon. Haar focus is nu sterk genoeg worden om een marathon te lopen en wel die van Rotterdam

One Comment

Geef een reactie