Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

Trainingsschema: Nike Run Coach

Er zijn heel veel schema’s online te vinden en vandaag is er weer een bijgekomen namelijk een trainingsschema van Nike: Run Coach! Heb jij nog geen schema maar wil je heel graag 5 km kunnen hardlopen aan een stuk of durf jij de uitdaging aan om de halve marathon te denken? Misschien is dit wel een schema voor je! 

Bij Run Coach kan je kiezen tussen 5 km, 10 km, halve marathon of marathon en je kan zelfs kiezen tussen beginner, gevorderde of expert. Bij beginners moet je echt denken aan beginners, gevorderde is meer voor de mensen die wel al enigszins ervaring hebben maar hun tijden willen verbeter/sneller worden en experts, tja die racen erop los!

Omdat de meeste van ons nog rond de 5 km zitten heb ik even gekozen om die van de 5 km te pakken als voorbeeld. Het schema duurt 6 weken en je bouwt het op van 1x lopen in de week naar 3x lopen in de week. Naast hardlopen adviseert Nike ook om hun NTC training te gebruiken. NTC is een app van Nike met daarin oefeninigen om je lichaam optimaal te trainen voor je doelen. Zweten gegarandeerd!

Trainingsschema: Nike Run Coach

Trainingsschema: Nike Run Coach

 

De schema’s zijn hier op de Nike site te vinden.

Schema:

Is het iets? Ja, het kan je zeker helpen naar een doel maar ik ben wel van mening dat sommige schema’s te snel gaan. Heel veel lopers doen er zeker meer dan 6 weken over om 5 km te kunnen hardlopen aan een stuk en ik vind het schema voor de halve marathon ook wel pittig. Maar wat wel heel goed is, is dat ze ook aandacht besteden aan je lichaam naast hardlopen. Krachttraining, strechtsoefeningen zijn echt een must om geen blessure op te lopen en om deze schema goed te beoefenen. Zelf heb ik al een keer een schema van Nike uitgeprobeerd maar uiteindelijk een combinatie gedaan met een andere schema omdat het mij te snel ging.

 Ga jij hem bekijken en misschien wel gebruiken?

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

In 2012 begon Zélia met hardlopen. In eerste instantie om af te vallen maar al snel merkte ze dat het verslavend werkte. Begin 2013 liep ze haar eerste halve marathon en sindsdien is lange duurlopen haar favoriet. Afvallen deed ze niet zo snel en dat had een reden, eetverslaving. Nu is Zélia bezig om gezond en goed te eten. Met ups and downs maar de wil is er. In 2015 liep ze haar eerste marathon in Parijs en in 2016 haar tweede die anders verliep dan gehoopt. Nu is ze moeder van een prachtige dochter en is nu bezig met het vinden van een ritme want in 2019 wil ze opnieuw de marathon van Parijs lopen. Of zal ze toch in 2018 een marathon lopen....? Naast hardlopen heeft Zélia een eigen interieurontwerpbureau Studio ZLwaar ze interieurontwerpster en interieurfotograaf is.

2 Comments

  • Bente

    21 oktober 2013 at 21:47

    Ik ben gek op de Nike running app, dus ik heb meteen het 10km schema bekeken. De andere trainingsprogramma’s van Nike Training Club gebruik ik nooit, ik hou niet zo van bewegen met een filmpje (geeft mij dat Jane Fonda Aerobics video gevoel) maar misschien toch eens uitproberen…?

    Beantwoorden
  • Joēlle

    23 oktober 2013 at 08:07

    Het gaat inderdaad wel hard. Het 5K-schema is al best pittig. En maar vijftien weken trainen voor een marathon? Pfoe! Wel goed idd dat er ook krachttraining genoemd wordt: dat zou ik ook eens in mijn schema moeten opnemen…

    Beantwoorden

Geef een reactie