Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

Wat ik eet en drink tijdens mijn marathon

Eetdagboeken, zien wat iemand eet: geef er een draai aan, ik vind het interessant. Op dit moment train ik voor de marathon van Rotterdam. Wat eet ik op de dagen dat ik loop? Wat is mijn ultieme herstelvoer? Wat eet ik tijdens een lange duurloop? En, wat eet ik voor en op D-day?

Voor mijn lange duurloop

Never change a winning ehh.. meal. Dit eet ik al jaren, dag in, dag uit. Ook op ‘gewone’ dagen is dit een favoriet: havermoutpap met banaan. Als ik dit eet voor een duurloop, dan weet ik zeker dat ik geen maag- of darmproblemen krijg tijdens het lopen. IngrediĂ«nten? 250 ml (soja)melk, 30 gram havermout, (halve) banaan, wat rozijnen en een flinke schep cacao. Zo. Lekker. Hierbij drink ik altijd een flinke kop thee.

Tijdens mijn lange duurloop

Het was even zoeken. Bananen krijg ik niet weg tijdens het lopen (hoe kauwen mensen?!), van de meeste gelletjes krijg ik kramp en sportdrank? Dat vind ik OF vies OF het zorgt ervoor dat ik linea recta de bosjes in duik. Daarom eet en drink ik al jaren hetzelfde tijdens mijn duurlopen: Aquarius Lemon en colasnoepjes van PowerBar. Heb ik toevallig geen sportdrank in huis? Dan vul ik mijn bidon met cola. Beetje suiker erin en weg is de prik. Topspul!

 photo BeFunkyCollage1a_zpsh9jzcd4e.jpg
Na mijn lange duurloop

Na een lange duurloop probeer ik altijd iets met veel eiwitten te eten. Een bakje kwark met fruit, gekookte of gebakken eieren of – als ik haast heb – een eiwitreep. Handje noten erbij en ik weet zeker dat ik later die dag geen dip krijg.

Voor een wedstrijd

Daar zat ik dan, in de ontbijtzaal van het hotel in Rotterdam. Op de ochtend van de marathon vorig jaar opende ik mijn meegebrachte zakje havermout. Ik trainde al maanden op een bakje havermout. Ik durfde het echt niet aan om ineens wit brood met pindakaas, pannenkoeken of pistoletjes weg te stouwen. Zelfde recept als voor een training, alleen neem ik flink wat meer havermout en gaat er sowieso een hele banaan doorheen. Hierna neem ik nog een banaan.

 photo BeFunkyCollage2a_zpshsa2fi9b.jpg
Tijdens een wedstrijd

Ik val in herhaling… Colasnoepjes, water en Aquarius dus. Bij een echt lange loop, zoals de marathon, zorg ik ook altijd voor een of twee zakjes ‘knijpfruit’ van PowerBar. Na al die chemische zooi is de combi gepureerde banaan + blauwe bessen een verademing!

Na een wedstrijd

EAT. ALL. THE. FOOD. Serieus. Weg met je bakje kwark! Na een marathon wil ik champagne, wijn en pizza. Ik kan al weken van tevoren dagdromen over alle dingen die ik ga eten na de marathon.

Ook vorig jaar had ik bedacht wat ik wilde eten. Ik wilde uiteten bij de fijnste Italiaan van Den Haag, ik wilde een fles rode wijn, en, en… Uiteindelijk plofte ik doodmoe op de bank. Met een bak patat met pindasaus… 🙂

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

2 Comments

Geef een reactie