Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Wennen aan m’n hartslagmeter

Wennen aan m’n hartslagmeter

Vorige week kreeg ik een vervroegd verjaardagscadeautje! Een horloge met hartslagmeter stond al een tijdje op m’n wensenlijstje, maar omdat die nogal prijzig zijn wilde ik wachten tot m’n verjaardag (in augustus). Nu kwam er ineens een hele aantrekkelijke aanbieding voorbij en kreeg ik het horloge alvast. Ik ben er súperblij mee, maar ik moet wel nog even wennen aan m’n hartslagmeter. Waar m’n Nike-horloge heel makkelijk was, is deze toch een stuk uitgebreider. Lees hier alles over mijn eerste trainingen met m’n nieuwe horloge!

Wennen aan mn hartslagmeter.jpg

Maandag probeerde ik m’n horloge voor het eerst uit en dat was echt even wennen. Ik had hem in het weekend al geïnstalleerd, maar nu was het tijd om hem daadwerkelijk uit te proberen. Ik kende de knopjes nog niet echt (er is heel veel mogelijk met dit horloge), dus ik besloot maar gewoon te rennen en te zien waar ik uitkwam. Het was behoorlijk warm buiten en hoewel ik daar normaal gezien niet zo goed tegen kan, ging dat gedeelte nu best goed! Ik rende samen met Niels dus het was nog gezellig ook. Na het rennen was ik blij dat m’n horloge af kon, hij zat zó strak. Dat moet ook omdat ‘ie anders je hartslag niet kan meten, maar dat is wel gek. Die van Nike hoefde niet zo strak!

Wennen aan mn hartslagmeter.jpg

Woensdag ging ik voor een tweede rondje. Ik had wat dingen anders ingesteld (dat kan zonder dat je rent) en zag nu ook andere dingen op m’n schermpje. Ik besloot tijdens het rennen maar wat te klikken en te zien wat er gebeurde, en uiteindelijk kreeg ik zowaar m’n hartslag in beeld! Zélia had me geleerd dat ik m’n maximale hartslag moest achterhalen zodat ik daarna kan berekenen wat de verschillende zones zijn waar ik in ren. Nou, dat heb ik geweten hoor. Ik moest eigenlijk 12 minuten voluit rennen, maar ik hield dit nog geen 5 minuten vol haha, daarna was ik helemaal gebroken. Maar goed, ik kwam op een hartslag van 202 uit. Nu zegt mij dat nog steeds niet heel veel, dus dat moet ik even uit gaan zoeken de komende tijd. Uiteindelijk heb ik wel lekker gerend (ook al ging m’n hartslag niet heel erg meer omlaag na die sprint haha). Maar lekker rennen is voor mij nog steeds het belangrijkste! Heb ik dan echt m’n drive weer terug?

Wennen aan mn hartslagmeter.jpg

Vrijdag rende ik de Midzomernachtcross waar jullie maandag al alles over hebben kunnen lezen. Het ging echt heel goed, ik rende zelfs een PR! Om nog even terug te komen op de hartslagmeter: de GPS werd echt heel snel gevonden, dus dat was fijn. Ik had hem nu een tandje losser gedaan en dat werkte prima. Omdat ik zo snel rende, zat m’n hartslag de hele tijd rond de 200, behoorlijk hoog, maar bij een wedstrijd mag dat wel geloof ik.

Wennen aan mn hartslagmeter 4.jpg

Zondag had ik afgesproken met zes andere meiden om te gaan hardlopen in de bossen in Uden. Ik had al eerder daar in de buurt gelopen, maar dat was in de winter. Toen was het zand bevroren, en dat is toch wel anders in de lente. De bomen zaten vol met bladeren (je moet goed uitkijken waar je loopt) en het zand is mul; dat loopt een stuk moeilijker. ’s Ochtends zag het weer er niet echt best uit (lees: we hebben flink wat stortbuien gehad onderweg naar Uden), maar de zon begon steeds meer te schijnen en het werd ook een stuk warmer. Uiteindelijk hebben we zo’n 12 kilometer gerend en na afloop waren we behoorlijk gebroken. Dat mulle zand en al die heuvels op- en afrennen is best pittig. Het was wel echt supergezellig, dus ik hoop dat we snel weer af kunnen spreken. Dan kan ik de dames eens de Hilversumse heide laten zien!

Fijn om eindelijk weer goed op weg te zijn met het hardlopen. Ik moet bekennen dat ik nog steeds geen professional heb gecontacteerd, maar ik heb wel al een schema gemaakt voor de halve marathon trainingen. Dat is al iets toch? Nu eens kijken of ik dit schema naar een professional kan sturen zodat hij/zij het kan checken. Mochten jullie iemand kennen…

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Josianne is 27 jaar en een tikje verslaafd aan hardlopen. Ze woont samen met haar vriend en twee katten in Hilversum en zoekt zo'n drie keer per week haar hardloopschoenen op om een lekker stukje te gaan lopen. Ze werkt vier dagen per week bij Scrn, als online media coördinator, en is na het lopen van haar eerste marathon nu hard op zoek naar een nieuw hardloopdoel!

3 Comments

  • Patricia

    25 juni 2015 at 23:18

    Een nieuw horloge is inderdaad heel wennen vooral na de nike. Die had niet veel opties. Zelf ben ik meer gaan leren door ook andere profielen in te stellen (geen idee of jouw horloge dat heeft) zoals indoor workout en wandelen. Als ik wandel dacht ik altijd dat ik daar niet zo veel moeite voor moest doen maar dan zie je dus al snel wat je hart allemaal doet.

    Beantwoorden
  • anke

    28 juni 2015 at 13:10

    Mijn trainer is heel erg goed. Hij zit in Almere en maakt mijn schema’s ook. Vraag Zelia mijn nummer maar als je met hem in contact wil komen om je schema na te laten kijken. Als jij een hartslagmeter hebt, kan hij je zeer zeker goed helpen.

    Beantwoorden

Geef een reactie