Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

Zélia: Helweek #3

Deze week doen Josianne en ik mee met Helweek! Je vindt hier 1 week lang elke dag om 12 uur mijn ervaring met Helweek. Benieuwd naar de ervaringen van Josianne? Die kan je op haar blog It’s a lovely day lezen. Vandaag mijn verslag van gisteren. Ik ben gelukkig weer de oude, dus kon weer volop mee doen! Zo ging ik in de ochtend weer trainen met mijn personal trainer en moest ik vooral focussen op timemanagement. Yes, tijd voor to do-lijstjes!

Helweek-dag-3-1

Eerst wakker worden en dat ging echt niet. Ik kon gewoon niet wakker worden. Het liefst wilde ik mijn wekker negeren en omdraaien, maar iets in mij zei dat ik geen kippetje moest zijn. Hup, uit bed en aankleden. Weten jullie nog dat Noa het maar raar vond dat ik om 05:01 uur voor haar neus stond? Nou, ik hoef maar de deur van de slaapkamer open te doen en mevrouw staat beneden te popelen om uitgelaten te worden.

Helweek-dag-3-2

Eenmaal thuis pak ik de krant die we nu 2 weken gratis hebben (hoera) en maak een ontbijt. Omdat ik om 09:00 uur weer in de sportschool moest zijn ging ik over de dag van vandaag lezen: Timemanagement. Erik Bertrand Larssen is ervan overtuigd dat wanneer je to do-lijstjes maakt dat het effect heeft op je werk. Je gaat dan meer doen omdat het vast staat op papier. Wat hij ook doet is een tijdsplanning maken van een jaar, een maand en een week. Zelf ben ik de koningin van lijstjes maken. Ik schrijf alles op wat ik moet doen, in categorieën en in mijn hoofd weet ik ook precies wat ik moet doen. Maar ja, ik kan wel mooi lijstjes maken maar als ik uit eindelijk de taken niet doe heeft het weinig nut. De schrijver heeft als tip om het in je agenda te zetten. Persoonlijk ben ik daar niet mee eens, want als ik het in mijn agenda zet creëert dat bij mij meer een chaos. Waar blijft mijn vrije tijd met vrienden, sporten, uitjes enz? Ja, natuurlijk moet je die er ook in plannen, maar ik hou ook van spontane acties en als ik dan zie dat ik die dag dingen moet doen word ik daar niet echt vrolijk van. Maar hoe ga je het dan voor elkaar krijgen om het wel te doen? Nou, discipline. Prioriteiten stellen aan het begin van de week en daar vanuit werken.

Na het boek te hebben gelezen kleedde ik me om om naar de markt te gaan. Dat was om half 8. Vol enthousiasme liep ik er naar toe en tot mijn grote verbazing was het nog niet open. Of ja, je kon nog niks kopen want ze waren nog bezig. Ik liep weer terug naar huis.

Helweek-dag-3-3

Ik pakte nog een stuk meloen en daarna ging ik naar de sportschool waar ik weer een personal training had. Ik kreeg te horen dat de trainer die ik de laatste twee weken had (was een tijdelijk vervanger i.v.m. vakantie) uiteindelijk mijn trainer is en blijft. Vond ik niet erg, want zijn werkwijze was anders dan de andere maar ook heel erg fijn. Goed, dat had ik iets te hard geroepen want na 10 min op de loopband moest ik meekomen naar de trappen… wacht.. trappen? Ja, waar ik sport heb je 4 verdiepingen. SX Sports beloont sporters met goed gedrag, maar daarvoor moet je wel dingen doen om te winnen. Een van deze dingen was rennend de trap op en bij elke verdieping 3x burpees doen en weer verder rennen. Appeltje eitje? HAHA. nee. Man man ik ging dood, ik kreeg geen adem meer en mijn hartslag was ver buiten mijn bereik MAAR I DID IT! Ik kreeg alleen geen armbandje, nee. Nog niet. We liepen terug naar beneden en daar werd ik weer flink aan de bak gezet. Ik geloof dat ik morgen mijn armen niet meer kan bewegen! Samen met mijn trainer heb ik een deal. Vrijdagochtend kom ik 10 min voordat de bootcamp begint. Daar moet ik voor zijn neus 1 min planken. Als ik 1 min geplankt heb, krijg ik een armband. Piece of cake! MAAR.. ik heb natuurlijk de nacht van donderdag op vrijdag als het goed is de nacht doorgehaald. Misschien dat ik maar eens moet gaan oefenen als ik moe word 😉

Helweek-dag-3-4

Om 10 uur fietste ik weer terug naar mijn huis waar mijn vriend met een verrassing stond… de hor kon opgehangen worden! Hoera en bye bye vliegjes! We liepen daarna door naar de markt die dit keer wel ‘open’ was. We kochten daar vers fruit en verse vis mmm..

Helweek-dag-3-5

Terug thuis ging ik meteen aan de slag. Ik wilde nog wat foto’s bewerken en nog wat andere dingen doen, maar het was wel heel warm zeg! Ik ging tussendoor de was doen omdat ik voelde dat ik aan het inkakken was. Beetje spelen met Noa..

Helweek-dag-3-6

Om kwart voor 7 had ik het wel gezien en ging ik even met een kilo zonnebrand in de zon om er vervolgens na 2 min weer uit te gaan. Veel te warm!

Ik maakte wat eten en werkte nog wat aan mijn to do list en maakte deze blog af. Tussendoor laadde ik mijn horloge op, want morgen om 05:00 uur gaat de wekker weer en dan ga ik hardlopen! Eens kijken of dat bevalt. Hiermee ga ik echt heel erg uit mijn comfortzone haha!

Helweek-dag-3-9

Wat heb ik geleerd? Nou, dat een goede to do list belangrijk is, maar dat je wel een voor een moet afstrepen en niet 10 verschillende dingen gaan doen, want zo komt ‘ie nooit af. Ik heb een redelijke planning voor het komende jaar met doelen, wat ik wil doen en wat ik wil bereiken. Ook een soort van to do. Overzicht is er wel, maar het mag wel iets meer specifieker zodat ik niet weer verdwaal in al mijn to do-punten! 

Morgen dag 4 alweer met daarin ook nog een helnacht! Dat wordt een uitdaging, maar aan de andere kant denk ik: ik heb genoeg te doen dus ik kan echt wel de hele nacht werken. Aan de andere kant, om 5 uur opstaan.. pfff. Maar challenge accepted! 

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

In 2012 begon Zélia met hardlopen. In eerste instantie om af te vallen maar al snel merkte ze dat het verslavend werkte. Begin 2013 liep ze haar eerste halve marathon en sindsdien is lange duurlopen haar favoriet. Afvallen deed ze niet zo snel en dat had een reden, eetverslaving. Nu is Zélia bezig om gezond en goed te eten. Met ups and downs maar de wil is er. In 2015 liep ze haar eerste marathon in Parijs en in 2016 haar tweede die anders verliep dan gehoopt. Nu is ze moeder van een prachtige dochter en is nu bezig met het vinden van een ritme want in 2019 wil ze opnieuw de marathon van Parijs lopen. Of zal ze toch in 2018 een marathon lopen....? Naast hardlopen heeft Zélia een eigen interieurontwerpbureau Studio ZLwaar ze interieurontwerpster en interieurfotograaf is.

3 Comments

  • Danielle

    2 juli 2015 at 12:18

    Helnacht vind ik echt heftig, ben benieuwd hoe jij dat gaat ervaren. Ben ook benieuwd in hoeverre een helnacht echt je dichterbij jezelf/ je doelen gaat brengen. Ik vind het wel echt super knap dat je het allemaal al zo volhoud! Ik doe het je denk ik niet na.

    Beantwoorden
  • Maaike

    2 juli 2015 at 12:36

    Ik heb het boek besteld… wilde dat al toen Andrea Helweek deed maar ik zie er erg tegenop ivm m’n zoon…. weet niet of het te combineren is namelijk… eerst maar eens lezen en dan zie ik het wel… helnacht lijkt me vreselijk overigens… Succes de komende dagen!

    Beantwoorden

Geef een reactie