Hallo!

Just Keep Running Hallo hardloper! Leuk dat je op Just Keep Running een kijkje komt nemen! Wij zijn een groep enthousiaste lopers van elke niveau. Voor ieder wat wils! Heb je vragen, wil je iets weten van ons? Neem dan vooral contact met ons op!

We run, we succeed and yes, sometimes we fail. Let’s not forget that we are just humans. We all share the same passion. We love running. How about you?

Social Media

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Zulke trainingen heb je ook

Zulke trainingen heb je ook

Na die 5 km van 15 februari had ik wel twee rustdagen verdiend vond ik. Dat ik daarna tot zondag geen tijd meer (over) had om te gaan hardlopen, dat wist ik van tevoren ook niet. Daarom stond ik dus pas zondag weer buiten om een rondje te gaan lopen.

Dit was wel leuk
Dat rondje was eigenlijk goed voor één ding: om me te helpen herinneren waarom ik het haat om te lopen als ik ongesteld ben. Want wat ging het slecht. Ik voelde mijn knie, al weet ik niet of ik ‘m écht voelde, of dacht te voelen (ik ben nu natuurlijk extra voorzichtig). Ik kreeg een blaar van de rits van mijn nieuwe hardloopbroek. Het ademen ging lastiger en lastiger. Van de twee kilometer waar ik mee eindigde heb ik denk ik de helft gewandeld.

Om het niet helemaal negatief te houden, probeerde ik me te richten op wat er wel leuk was:

  • Het was prachtig weer
  • Ik ging het grootste gedeelte door een (rustig!) park
  • Na het rennen heb ik lekker gestretcht
  • en genoten van een hele warme douche
  • en een heerlijke lunch gemaakt.

Ach, zulke runs zitten er nu eenmaal ook wel eens tussen. Die zorgen er voor dat je de betere trainingen alleen maar meer waardeert!

Kort, maar lekker
Gisteren ging ik na stage weer even. Ik had niet heel veel zin en wel heel veel honger, dus besloot het minirondje te gaan. Ik begon op een lekker tempo, niet te snel en niet te langzaam. Het was mijn doel om het helemaal te rennen, in plaats van af te wisselen. Onderweg twijfelde ik nog even of ik niet alsnog een langer rondje zou doen, maar dat leek me niet zo slim. Zo veel energie had ik nou ook weer niet!

Uiteindelijk liep ik 1,5 km in precies 10 minuten. Prima! Lekker stretchen, een snelle douche en tijd voor het avondeten.

Komende week
Dat twee keer hardlopen houd ik er voorlopig in. Origineel was mijn plan drie keer per week hardlopen en twee keer per week de sportschool. Dat is (op dit moment) veel te hoog gegrepen. Toch ga ik proberen vanaf deze week ook naar de sportschool te gaan. Minimaal een keer per week wil ik dan krachttraining doen. Dat moet ik natuurlijk bijhouden en er niet pas weer mee beginnen als ik weer een blessure heb.

Ik ga dus een beetje zoeken naar welke tijd voor mij het beste werkt en welke tijd het niet te druk is in de sportschool/het krachthonk. We shall see!

Volg je ons al?

Instagram, Facebook, Twitter

Petra begon in 2012 met hardlopen, liep na enkele blessures in oktober 2016 ein-de-lijk haar eerste halve marathon en traint nu voor de derde (en vierde, en vijfde...). Buiten hardlopen om werkt ze als freelance copywriter en communitymanager, blogt ze op JKR en Doen in Boedapest.nl/To Do in Budapest.com, en probeert ze zoveel mogelijk te reizen.

Geef een reactie